hirdetés
hirdetés

Néhány csomag „kalandos” ferihegyi története

Egy este alatt három csomagból tűntek el értékek. Korea nagykövetsége Facebookon figyelmeztet a problémára. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium soron kívüli hatósági ellenőrzést rendel el, a BUD pedig javasolja: feladandó csomagjaikba, raktérbe kerülő kézipoggyászaikba semmilyen értéktárgyakat ne helyezzenek az utasok. A BUD áll elébe a vizsgálatnak.

hirdetés

Január 19-én a koreai nagykövetség a budapesti repülőtér használatára vonatkozó információkat osztott meg hivatalos Facebook oldalán. Ebben azt írják, hogy az utóbbi időben számos poggyászból tűntek el értékek Ferihegyen, emiatt óvatosságra intik a hazánkba látogatókat.

Január 20-án, hajnalban egy koreai utas szintén a Facebookon osztotta meg a ferihegyi csomagkezeléssel kapcsolatos rossz tapasztalatait: „A poggyászomat biztonsági lánccal lezárva adtam fel, de érkezéskor nyitva találtam. Ellopták az órámat, és beletúrtak az úszócuccomba.” Ugyanezen az estén egy házaspár az eljegyzési és karikagyűrűinek veszett nyoma a reptéren.

Megkerestük a Budapest Airportot (BUD). A repülőtér illetékesei szóban és közleményben reagáltak. Utóbbiban arról tájékoztattak, hogy a poggyászlopási esetek száma 2016-os 92-ről tavaly 53-ra csökkent. 2017-ben a reptér poggyászkezelő rendszerébe több mint 3 millió csomagot vettek fel a légitársaságok, illetve a velük szerződésben álló földi kiszolgálók, vagyis a rendszerben kezelt csomagok 0.002 százaléka lehetett érintett. De hozzátették: természetesen tisztában vannak vele, hogy e téren egyetlen eset sem elfogadható. Felhívták a figyelmet arra, hogy az utasok és csomagjaik célállomásra történő szállítása a légitársaságok feladata és felelőssége. A közlemény alapján a jegykezelést és a poggyászfelvételt szerződéses alapon földi kiszolgáló társaságok végzik. A budapesti repülőtér ezen tevékenységekhez csupán az infrastruktúrát biztosítja, jelen esetben a poggyászszállító rendszert és a hozzá tartozó szoftver használatát.

A BUD, a légitársaságok képviselői, a földi kiszolgáló szervezetek és a hatóságok ellenőrzésekkel, korlátozásokkal és szabályokkal próbálják megelőzni és kezelni a poggyászokkal kapcsolatos visszaéléseket. Ha mégis gond akad, a BUD azt tanácsolja utasainak, hogy az utas azonnal lépjen kapcsolatba légitársaságával. Amennyiben a csomagból bármit eltulajdonítottak, az esetet a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságnak is jelentse be, és nyújtson tájékoztatást a hiányzó tárgyakról, utazásának részleteiről és bármilyen egyéb, fontos, kapcsolódó információról. A Budapest Airport Zrt. emellett azt javasolja utasaiknak, hogy feladandó csomagjaikba, illetve a raktérbe kerülő kézipoggyászaikba semmilyen értéktárgyakat ne helyezzenek.

A közlekedési hatósági hatáskörben eljáró Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a nagy nyilvánosságot kapott esetek után soron kívüli hatósági ellenőrzését rendelt el. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az utasok poggyászainak kezelésére engedéllyel rendelkező, a légitársaságok által megbízott földi kiszolgáló szervezetek kerülnek górcső alá. A soron kívüli vizsgálat tavasz elejére várható eredményétől függően a légiközlekedési hatóság korlátozni fogja minden olyan szervezet engedélyét, amely nem képes biztosítani, hogy a Budapestre érkező vagy onnan induló utasok poggyászaikat sértetlenül és bontatlanul, azok tartalmát, értéktárgyaikat hiánytalanul kapják vissza.

Kérdésünkre a Budapest Airport Zrt.-nél elmondták, hogy néznek elébe a vizsgálatnak, hiszen az ő érdekük is, hogy a reptéren felszámolják a visszaéléseket.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol az idei Utazás kiállításról?

Kiadónk társoldalai