hirdetés
hirdetés

Honnan jön a Joon, hova megy?

Október végétől már Budapestre is a JOON járatai közlekednek az Air France helyett,. A hiedelmekkel szemben ez nem féltétlenül jelent egyet a fapadosítással. Jean-Michel Mathieu, a társaság vezérigazgatójával a budapesti járatnyitó alkalmával készült exkluzív interjúban eloszlatjuk a kétségeket. A beszélgetést teljes terjedelmében a Turizmus & Vendég decemberi számában olvashatja.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A JOON csak egy újabb fapados? Mi különbözteti meg az Air France–KLM másik diszkontcégétől, a Transaviától?

Először is, a két társaság teljesen más üzleti modell szerint működik. A Transavia csak turistaosztállyal üzemel és point-to-point utasokat szállít. A JOON ezzel szemben nem fapados modell szerint működik, hanem hálózatban gondolkodik; a társaság központja Párizsban van, az átszállásokat a Charles de Gaulle-repülőtéren természetesen biztosítjuk. Emellett a fedélzeten ugyanúgy elérhető a business class, mint az Air France gépeinek fedélzetén.

Mennyire támaszkodnak a kiegészítő árbevételre?

Az üléskiválasztásért, felsőbb utazási osztályba helyezésért és poggyászért nálunk is fizetni kell, de a fedélzeti kiszolgálás részeként italt mindenkinek ingyen adunk.

Jean-Michel Mathieu, Fotó: Szombat Éva
 

Ha ebben nincs változás, akkor miért volt szükség a JOON megalkotására?

Elsősorban azért, mert számos olyan piac létezett és létezik most is Európában, ahol az Air France-nak jelentős versennyel kell számolnia. Ebben a helyzetben és költségszinttel bővülni nem tudott, csak meg tudta tartani a piaci részesedést. A JOON alacsonyabb költségszintjének köszönhetően versenyképesebb árakkal működik, amivel már elérhető a piaci részesedés emelése. Erre tökéletes példa Budapest, ahol megmaradnak a napi párizsi járatszámok, viszont nagyobb gépekkel repülünk Budapestre, így 16 százalékkal tudtuk növelni a felkínált kapacitást.

Az alacsonyabb költségszint úgy érthető, hogy kevesebb bérért dolgoznak a pilóták és légiutas-kísérők?

A légiutas-kísérők szerződése valóban eltér attól, mint amit az Air France hálózatán dolgozókétól, és igen, ennek is köszönhetően alacsonyabb a költségszintünk. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy ebben nem merül ki a spórolás lehetősége, a cégstruktúrából fakadóan is vannak területek, ahol az anyacégnél alacsonyabbak az üzemelési költségek.

Fotó: Joon

Európában belül 15 útvonalat választottak ki, miért esett ebbe bele Budapest?

A társaság fiatal és fiatalos, szeretnénk ezt a vonását, valamint a technokrata hozzáállásunkat olyan piacon megmutatni, amely elég attraktív. Budapest ebből a szempontból tökéletes választás volt: rendkívül népszerű akár pihenési céllal, akár üzleti céllal.

Hogyan működik a foglalási rendszerük,- hogyan választom ki ezt a légitársaságot?

Alapvetően az Air France járatszámait használjuk, így akár az Air France-t, akár más járatkeresőt használva felbukkannak a járataink. Természetesen az ár-összehasonlítás jegyében a foglalási rendszerek az Air France és a JOON járatait is fel fogják dobni, de ezek nem ugyanarra a járatra szólnak, hiszen egy útvonalon nem repülünk mindketten. Ha Párizsban át kell szállni, akkor a rendszer ugyanúgy kezeli az utast, mint ha Air France-járatról csatlakozna egy másik Air France-járathoz, és ebben semmilyen különbséget nem tapasztal.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai