Honnan jön a Joon, hova megy?

Október végétől már Budapestre is a JOON járatai közlekednek az Air France helyett,. A hiedelmekkel szemben ez nem féltétlenül jelent egyet a fapadosítással. Jean-Michel Mathieu, a társaság vezérigazgatójával a budapesti járatnyitó alkalmával készült exkluzív interjúban eloszlatjuk a kétségeket. A beszélgetést teljes terjedelmében a Turizmus & Vendég decemberi számában olvashatja.

A JOON csak egy újabb fapados? Mi különbözteti meg az Air France–KLM másik diszkontcégétől, a Transaviától?

Először is, a két társaság teljesen más üzleti modell szerint működik. A Transavia csak turistaosztállyal üzemel és point-to-point utasokat szállít. A JOON ezzel szemben nem fapados modell szerint működik, hanem hálózatban gondolkodik; a társaság központja Párizsban van, az átszállásokat a Charles de Gaulle-repülőtéren természetesen biztosítjuk. Emellett a fedélzeten ugyanúgy elérhető a business class, mint az Air France gépeinek fedélzetén.

Mennyire támaszkodnak a kiegészítő árbevételre?

Az üléskiválasztásért, felsőbb utazási osztályba helyezésért és poggyászért nálunk is fizetni kell, de a fedélzeti kiszolgálás részeként italt mindenkinek ingyen adunk.

 

Ha ebben nincs változás, akkor miért volt szükség a JOON megalkotására?

Elsősorban azért, mert számos olyan piac létezett és létezik most is Európában, ahol az Air France-nak jelentős versennyel kell számolnia. Ebben a helyzetben és költségszinttel bővülni nem tudott, csak meg tudta tartani a piaci részesedést. A JOON alacsonyabb költségszintjének köszönhetően versenyképesebb árakkal működik, amivel már elérhető a piaci részesedés emelése. Erre tökéletes példa Budapest, ahol megmaradnak a napi párizsi járatszámok, viszont nagyobb gépekkel repülünk Budapestre, így 16 százalékkal tudtuk növelni a felkínált kapacitást.

Az alacsonyabb költségszint úgy érthető, hogy kevesebb bérért dolgoznak a pilóták és légiutas-kísérők?

A légiutas-kísérők szerződése valóban eltér attól, mint amit az Air France hálózatán dolgozókétól, és igen, ennek is köszönhetően alacsonyabb a költségszintünk. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy ebben nem merül ki a spórolás lehetősége, a cégstruktúrából fakadóan is vannak területek, ahol az anyacégnél alacsonyabbak az üzemelési költségek.

Európában belül 15 útvonalat választottak ki, miért esett ebbe bele Budapest?

A társaság fiatal és fiatalos, szeretnénk ezt a vonását, valamint a technokrata hozzáállásunkat olyan piacon megmutatni, amely elég attraktív. Budapest ebből a szempontból tökéletes választás volt: rendkívül népszerű akár pihenési céllal, akár üzleti céllal.

Hogyan működik a foglalási rendszerük,- hogyan választom ki ezt a légitársaságot?

Alapvetően az Air France járatszámait használjuk, így akár az Air France-t, akár más járatkeresőt használva felbukkannak a járataink. Természetesen az ár-összehasonlítás jegyében a foglalási rendszerek az Air France és a JOON járatait is fel fogják dobni, de ezek nem ugyanarra a járatra szólnak, hiszen egy útvonalon nem repülünk mindketten. Ha Párizsban át kell szállni, akkor a rendszer ugyanúgy kezeli az utast, mint ha Air France-járatról csatlakozna egy másik Air France-járathoz, és ebben semmilyen különbséget nem tapasztal.


Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.