hirdetés
hirdetés

Hop on hop off tender újratöltve

Október 25-én tárgyalja a fővárosi közgyűlés ismét a hop on hop off tendert. „Javaslat a városnéző autóbusszal végzett különcélú menetrend szerinti személyszállítási tevékenység (Hop on Hop off) ellátásával kapcsolatos koncessziós beszerzési eljárás megindítására” címmel, a Szeneczey Balázs és Kocsis Máté benyújtott előterjesztést a közgyűlés zárt ülésen tárgyalja. Ugyanakkor a hét elején még nyílt ülésről volt szó.

hirdetés

Azóta az előterjesztést és mellékleteit a zárt ülés követelményeinek megfelelően levették a honlapról. A zárt ülésre váltás óhatatlanul beindította az érintettek fantáziáját. De az érintett vállakozók inkább nem óhajtottak egy-két szónál többet elárulni, másfelől a korábban még nyilvánosan elérhető, tehát legalább emberek ezreinél meglévő előterjesztésről sem óhajtottak nyilatkozni. Egyikőjük szerint a főváros azzal indokolta számukra a lépést, hogy a zárttá nyilvánítással kerülnék bármelyik piaci szereplő helyzetbe hozását.

Mint ismeretes 2016 december elején érvénytelennek nyilvánítva halasztotta el a főváros a fenti tendert. Még ugyanebben az évben döntött szintén zárt ülésen, helyben kiosztott előterjesztés alapján, hogy a jelenlegi hat helyett egyetlen cég kezébe adná a főváros a városnéző buszok üzemeltetésének jogát. Az akkori javaslat szerint 2017. január 1-től már csak koncessziós eljárásban kiválasztott, 20 évre szóló koncessziós joggal felruházott cég vagy konzorcium végezhetné a tevékenységet. A nyertes, tevékenységét Zrt. formában űző cégtől legalább 25 buszt vártak el. Ki is írták a koncessziót, amire lehetett egyénileg és konzorciumban is pályázni. Két cég az utóbbit választva közösen indult. Úgy gondolták, hogy összefogva valamennyire védhető a többszereplős piac. A tavalyelőtt mintegy 1,5 milliárd forintos árbevételt termelő négy cég képviselői attól tartanak, hogy a mai piaci alapú szolgáltatás az egy cégnek kiadható koncesszió révén monopolhelyzetbe kerülhet. A szakmában napvilágot láttak olyan pletykák is, mely szerint a BKK-ba integrálnák a tetemes pénzzel kecsegtető üzletet. Nem mellesleg a négy cég szintén tavalyelőtt 56 millió forintot csengetett be a BKK-nak megálló használatért, a fővárosnak közel 10 milliót közterület-használatért.

A koncesszió lehetősége először 2013-ban merült fel, azonban akkor a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) megkeresésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium olyan állásfoglalást adott ki, hogy a városnéző buszosokat nem lehet koncesszió alá vonni.

(forrás: TurizmusOnline)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint megszavazzák a VII. kerületi lakók, hogy a szórakozóhelyek csak éjfélig lehessenek nyitva a kerületben?

Kiadónk társoldalai