A digitális kártyát a programban résztvevők egyszerűen hozzáadhatják okostelefonjuk Apple Wallet, vagy Google Pay tárcájához és ugyanúgy hívhatják elő, mint bármelyik digitális kártyát, amelyet aztán kérésre bemutathatnak a személyzetnek.
A kártyán annak száma és érvényessége, a törzsutas besorolás, a tulajdonos neve, az ügyfélszolgálat elérhetősége, valamint a tagság részleteit tartalmazó QR-kód is megtalálható. Emellett a Flying Blue honlapján, valamint az Air France és KLM honlapján létrehozott profilokban is elérhető marad, amennyiben azt hozzárendelte az utas.
Az új belépőknek, vagy a magasabb besorolást elérőknek már nem kell várniuk arra, hogy postán megérkezzen a kártya, a regisztrációt, értesítést követően az digitális formában azonnal rendelkezésre áll, és használható.
Az intézkedés a régi kártyák és besorolások érvényességét nem érinti, minden korábban kibocsátott kártya érvényes marad a rajta jelzett lejáratig, de utána az újat már csak digitális formában kapják meg a tagok.
Jövő év elejétől csak a Flying Blue Ultimate, a Club 2000 és Skipper tagok kapnak kártyát és poggyász címkét, ezek teljes egészében újrahasznosított műanyagból készülnek.
Ez a lépés összhangban van az Air France-KLM Csoport fenntarthatósági törekvéseivel, amely a digitalizációra is nagy hangsúlyt fektet.
Évente ugyanis 800 ezer új kártyát gyártottak le és küldtek ki postán, a digitális átállással 5,8 tonna papír és 15 tonna műanyag felhasználását lehet megtakarítani.
Forrás: KLM – Holland Királyi Légitársaság
Forrás: Air France