hirdetés
hirdetés

Lufthansa: nem normális a 10 eurós jegy, nem is marad meg örökre

Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató szerint jó lenne, ha azok, akik kritizálják a légiközlekedést a károsanyag-kibocsátásért annyit tennének a jelenség ellen, mint a légitársaságok - írja az Airportal.hu.

hirdetés

A Lufthansa-csoport vezérigazgatója erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szöuli konferenciájának panelbeszélgetésén osztotta meg gondolatait. Mint mondta, részben a túlkapacitás okozta árcsökkenés átmeneti állapot, és nem fog sokáig megmaradni. Ennek negatív hatásait a nagy légitársaságok túl fogják élni, de lesznek olyanok, akik az ezzel párosuló költségnövekedés miatt csődbe fognak menni.

 International Air Transport Association (IATA) AGM, 2019
International Air Transport Association (IATA) AGM, 2019

A vezérigazgató aláhúzta: a jelenség tovább növeli az amúgy is kritikus zsúfoltságot, ráadásul gazdaságilag és környezetvédelmileg is “felelőtlen”. Megjegyezte, hogy ha ennek folyományaként tovább gyűrűzik majd a konszolidáció, akkor az elérheti az amerikai szintet, amelynek hatásai között szerepel a verseny részleges megszűnése. Spohr szerint ugyanis az Egyesült Államokban csak ott van verseny, ahol vannak fapadosok, a három nagy légicég (Delta, American és United) között már régen nincs semmilyen árverseny.

A záró sajtótájékoztatón Carsten Spohr beszélt a légiközlekedés környezeti lábnyomáról is. Mint mondta, nagyon örülne annak, ha minden szektor annyit tenne a károsanyag-kibocsátásért, mint a légiközlekedés, amely a szén-dioxid-kibocsátás 2,5 százalékáért felelős. Az egyre inkább eszkalálódó kereskedelmi háborúról Carsten Spohr azt mondta, a folyamat csak az áruszállítási üzletágat érinti, de azt súlyosan. A szektornak egyébként is nagyon nagy a volatilitása, ezért megfelelő kapacitást soha nem tudnak majd nyújtani. Azt remélik, hogy az igények rövidesen beérik majd a kínált kapacitást.

A légiközlekedés 2 százalékos részaránya a globális szén-dioxid kibocsátásban egyelőre nem tűnik annyira vészesnek, az előrejelzések szerint azonban az évszázad közepére ez az arány meghaladja majd a 10 százalékot. És az is elgondolkodtató tény, hogy a tavalyi év volt az első alkalom, hogy a legnagyobb szén-dioxid-kibocsátók tízes listáján már nemcsak szénerőművek szerepeltek, hanem egy légitársaság is: az Írországban bejegyzett Ryanair.

(forrás: AIRportal.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai