Megérkezett az EVA AIR új gépe Bécsbe

A BR61 járatszámú Boeing 787-10 Dreamliner első alkalommal közlekedett a Tajpej Bangkok Bécs útvonalon.

A tajvani magánlégitársaság a mai naptól kezdve heti 4 alkalommal - a Tajpej Bangkok Bécs Bangkok Tajpej útvonalon, a Boeing 787-10-es Dreamlinert állítja forgalomba. A Boeing 787-9 továbbra is a Tajpej Bécs közötti, heti három EVA AIR közvetlen járaton fog közlekedni. A Boeing 787-10 repülőgép 68,3 méter hosszú, körülbelül öt méterrel hosszabb, mint a 787-9. Az EVA AIR Boeing 787-10 fedélzete is kétosztályos elrendezést követ, mely 342 utas befogadására alkalmas. A fedélzeten 34 Royal Laurel- Business és 308 turista hely áll az utasok rendelkezésére. A 787-9 repülőgép teljes befogadóképessége 304, míg a 787-10-es 38-cal több, ami így összesen heti 150 ülőhely kapacitásnövekedést eredményez.

 

" Az EVA AIR elkötelezett a minőségi szolgáltatás iránt és célja, hogy az utazás örömteli és pihentető élménnyé váljon minden utas számára, ezért állítjuk forgalomba a 787-10–es típust a 29 éve üzemelő, közkedvelt Bécs Bangkok útvonalon” - nyilatkozta Edward Ho, az EVA AIR Ausztria és Közép és Kelet Európa régióért felelős vezérigazgatója.

A B787-9-es és 10-es Royal Laurel osztályán a BMW mérnökei által tervezett ággyá alakítható ülések lettek kialakítva, így biztosítva a kényelmes alvás élményét. A turista osztályon a -jól ismert német autós üléseket is gyártó- RECARO, a legújabb dizájn szerint tervezett üléseket építette be. A Boeing 787 Dreamliner felépítéséhez használt technológiák környezetbaráttá teszik a repülőgépet. A Boeing 787-es törzsének, szárnyának és belső terének jelentős részét kompozit anyagok nagyarányú felhasználásával készítették.

A hagyományos alumíniumötvözetű repülőgépekkel összehasonlítva, ezek a fejlett anyagok jelentősen csökkentik a repülőgép összsúlyát és korróziójának valószínűségét, így mérsékelve a karbantartási költségeket. A Dreamliner könnyebb szerkezete, az új generációs hajtóművek, szárnyprofilja és korszerű repülésirányító rendszereinek köszönhetően 20%-kal alacsonyabb üzemanyag fogyasztású, mint hasonló méretű piaci vetélytársai. A Dreamliner utasterében 1900 méternek megfelelő a levegő oxigénszintje és nyomása és jóval páradúsabb, mint a hagyományos repülőgépeken. A magasabb vér-oxigénszintnek köszönhetően pedig csökken a fejfájás és az intenzív fáradtság kialakulásának az esélye.

A Boeing 787 fejlett légszűrő rendszerrel rendelkezik, amely jobb minőségű levegőt biztosít, a szűrők a kórokozók mellett a kellemetlen szagokat is kiszűrik a levegőből. A LED kabinvilágítás a felére csökkenti az energiaigényt. A minden eddiginél nagyobb, szemmagasságban elhelyezkedő ablakok speciálisan szabályozható üveggel vannak ellátva, amelynek segítségével állítható a kabinba jutó fény mennyisége, ezáltal mérsékelve a jet leg kellemetlen hatásait. Az EVA AIR 2022 végéig összesen 24 Dreamliner repülőgépet állít forgalomba. Négy darab B787-9-est és húsz darab 787-10-est.

Forrás: Turizmus Online


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.