Nagy vállalást tett egy fapados

Ismert légitársaság állt elő azzal, hogy elsőként lép be a szén-dioxid-semleges világba. Az EasyJet a karbonsemlegességet ugródeszkaként hasznlája, a végső céljuk az elektromos meghajtású repülés elterjesztése.

Az EasyJet sajtóközleményben jelentette be, hogy mától minden járata szén-dioxid-semlegessé válik. A társaság 331 repülőgéppel rendelkezik, és azt vállalja, hogy a flotta nettó CO2 kibocsátása nullára csökken. Véget vetnének az olcsó repkedésnek Ez nem azt jelenti,hogy a repülőgépeik hajtóművét átépítik karbonsemleges technológiájúra építenék át, hanem azt, hogy a légitársaság megvásárolja a szennyezése árát - ahogyan az EU-ban a széndioxid szennyezési kvóták és egységek rendszerében, az EasyJet vásárol magának kvótát - erre várhatóan 25 millió fontot (9,7 milliárd forintot) költ majd el jövőre. Az is a megoldás része, hogy több károsanyagot távolít el fizikailag a levegőből (pl. beszáll erdősítésekbe), de az is, hogy a cég összenergia felhasznállása során kerüli a többlet szén-dioxid kibocsátással járó megoldásokat (például szél-, vagy napenergia erőművek telepítésével kiváltja az eddig nem zöldenergiából származó áramszükségletét).

A cég együttműködött a Climate Focus tanácsadó céggel annak érdekében, hogy kiválaszthassák a leghatékonyabb szén-dioxid-kibocsátást ellensúlyozó projekteket, és kidolgozzák azt a céges politikát, amely alapként kezeli, hogy az EasyJet feladata, hogy a tevékenysége során "enyhítse és adaptálja az éghajlatváltozás hatásait". Az EasyJet szerint azonban mindez csupán "átmeneti intézkedés", mivel a cég - mint írják: folytatja "a repülés hosszú távú fenntarthatóságára irányuló törekvéseket, ideértve a fenntartható üzemanyag- és elektromos repülések fejlesztését".

"Végtelenül büszke vagyok arra, hogy bejelentettük: mától a világ első olyan légitársasága vagyunk, amely teljes hálózatán keresztül nettó szén-dioxid-kibocsátású járatokat üzemeltet. Az EasyJet régóta a hatékony repülés hagyományát követi; a repülőgép, amellyel repülünk, és az, ahogyan repülünk, mától azonban azt is jelenti, hogy más légitársasgáokkal összehasonlítva sokkal hatékonyabbak is vagyunk. Kiemelt prioritásnak tekintjük a szén-dioxid-lábnyomunk csökkentését, de hosszú távon az új technológia fejlesztését - ideértve az elektromos repülőgépeket is - tartjuk az elérendő célunknak" - mondta a bejelentéssel kapcsolatban a Clrantechnicának Johan Lundgren, Az EasyJet vezérigazgatója.

Az EasyJet bizonyos értelemben olyanná válna, mint a Tesla, de az égbolt számára. A cég már most is vehemensen támogatja a hibrid és elektromos repülőgépek fejlesztését, együttműködik e téren az iparág más szereplőivel, és felvállalja azt is, hogy segíti az európai légitársaságokat abban, hogy azok is nettó szén-dioxid kibocsátásúvá váljanak. Az Airbusszal aáírt megállapodásuk pedig arról szól, hogy közösen kutatják annak lehetőségét, hogy Európában a rövid távú járatok piacára miként lehetne a hibrid és elektromos meghajtású repülést kifejetszeni és bevezetni.

Forrás: napi.hu


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.