Nem minden repülőnek kell kifutópálya

Egy denveri vállalat gépe a felszállást és a landolást akár függőlegesen is képes lenne kivitelezni.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!


A merevszárnyú repülőgépeknek hosszú, nyílt kifutópályára van szükségük ahhoz, hogy egy huzamosabb gyorsulási szakasz után elegendő lendületet vehessenek a felemelkedéshez. Az ilyen repülőgépek landoláskor a lassulási folyamathoz is hasonlóan sima és terjedelmes földterületet igényelnek. A felszállás során a kifutópályát csak akkor lehetne mellőzni, ha a szárnyas járművek a hagyományostól eltérő módon juthatnának fel a levegőbe.

Az XTI gépei épp ezzel a lehetőséggel kecsegtetnek, amikor a függőleges felemelkedés és földet érés lehetőségét kínálják a mindenkori utazók számára. Az öt ember szállítására képes, üzleti célú jármű különlegessége, hogy míg a billenőrotoros hajtóművével a fel- és leszállást a helikopterekhez hasonlóan hajtja végre, a fellegeket már suhanó repülőgép gyanánt szeli keresztül.

Az alábbi videó az XTI kampányának része, amellyel a találmány közösségi finanszírozását kívánják előmozdítani:
{youtube|id=A5tyDMMo-Ic|width=572}
A denveri cég által kiötlött, TriFan 600 nevű gép a szándékok szerint tehát öt utas és egy pilóta szállítására lenne képes. A masina legfeljebb 1200 mérföldet (1931 km) tudna megtenni, a végsebessége pedig a 400 mérföld per órát (640 km/h) környékezné. A gép repülési magassága 30 000 láb (kb. 9000 m) lenne. A repülőt három csőlégcsavar 90 másodperc alatt emelné a levegőbe, és ezekből kettő ezután párhuzamos helyzetből merőleges pozícióba billenne át, így biztosítván az előrehaladást a légi jármű számára. A harmadik propellert tolóajtóval zárnák el a külvilágtól, hogy ne keltsen zavart a repülőgép aerodinamikájában.

Az XTI jelenleg a StartEngine közösségi finanszírozási platformon gyűjti a projekthez szükséges anyagi forrásokat, ahol is támogatók vállalati részvénycsomagok lefoglalásával segíthetik elő az egyes koncepciók megvalósulását.

Forrás: Popular Science

Forrás: GyártásTrend


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.