Szabad a pálya a Budapest Airport előtt

A hivatalos határidő lejárta előtt, vagyis 2017. év végéig megszerezte a Budapest Airport a további működéshez szükséges összes, Európai Uniós engedélyt. Ezeknek a dokumentumoknak a megléte azért fontos, mert igazolja, hogy egy-egy repülőtér mind az infrastruktúra, mind az üzemelés területén megfelel a biztonságot előtérbe helyező európai uniós előírásoknak, felülírva a korábbi, - a tagállami/nemzeti követelmények szerinti – üzemben tartási engedélyeket.   

A Budapest Airport mindenben a legszigorúbb Európai Uniós előírásoknak megfelelve működik, beleértve a repülőtéri infrastruktúrát, valamint magát az üzemben tartó szervezetet és az üzemeltetést is. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője a tavalyi év végéig eleget tett az EU-s rendeletben foglalt követelményeknek, így a működéséhez szükséges új engedélyeket is megszerezte. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által alkotott, 2014-ben hatályba lépett EU-s rendelet 2017. év végét jelölte meg határidőnek az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén működő polgári repülőterek számára a rendeletben foglalt előírások teljesítésére és az új engedélyek megszerzésére. A rendelet célja az volt, hogy az Európai Unión belül fenntartsa a repülésbiztonság egységesen magas szintjét.

A rendelet tagolt szerkezetben több, mint 450 (külön-külön 204, 117, 135) követelményt tartalmaz. A megfelelés ellenőrzését minden esetben a helyi hatóságok végezték, itthon a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozó Légiforgalmi és Repülőtéri Hatósági Főosztály az erre kijelölt, ún. kompetens szervezet. A több mint két évig tartó folyamat során, a hatósággal szorosan együttműködve készítette el a Budapest Airport azt a több szekrényt megtöltő dokumentum csomagot, amivel részletekbe menően igazolta a repülőtér infrastruktúrájának, szervezetének, és üzemelésének megfelelőségét az európai előírásoknak. Egyebek mellett a futópályák és gurulóutak szabályosságát, repülésbiztonsági rendszerek és eljárások a meglétét. Az üzemeltetéshez kapcsolódóan pedig a pontos dokumentációt, az EU-s irányelvek szerint kialakított folyamatokat kellett mindenre kiterjedően igazolnia az üzemeltetőnek.

A megfelelés teljesítéséhez, különösen az infrastruktúra tekintetében a Budapest Airport számos fejlesztést valósított meg az elmúlt időszakban, - pl. a futópálya végbiztonsági sáv (RESA) kialakítása - illetve vállalt elkötelezettséget továbbiak elvégzésére, összességében közel 6 millió euró (kb. 1,9 milliárd forint) értékben.

„A mostani engedélyek megszerzésével a Budapest Airport egy szerteágazó és nagyon összetett folyamat végére tett pontot, a sikeres befejezés pedig jól tükrözi a repülőtér és a hatóságok közötti szoros együttműködést.” jelentette ki Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelemért, munkabiztonságért és közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója. Hozzátette. „Külön köszönet illeti a Budapest Airport munkatársait, akik több ezer órányi ráfordítással átvilágították a folyamatainkat, hogy mindenben megfeleljünk az utas- és repülésbiztonság európai követelményeinek.”

Az Európai Bizottság 139/2014-es rendeletét a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) gyakorlatait és ajánlásait figyelembe véve alkották meg, mérlegelve a repülőterek üzemeltetésével kapcsolatban világszerte felhalmozódott tapasztalatot, valamint az ehhez kapcsolódó tudományos- és műszaki fejlődést. Az idei évtől a budapesti repülőtér is minden szempontból igazoltan teljesíti az utasok és a repülés biztonsága szempontjából fontos nemzetközi normákat.


Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.