Új kézipoggyász-szabályozás és rekordnyereség a Wizz Airnél

Alig néhány nappal azt követően, hogy az ír diszkont légitársaság felhívta utasai figyelmét a kézipoggyász önmegtartóztató fedélzetre vitelére, a Wizz Air új szabályokkal rukkolt elő ugyanebben a témában.

A magyarok is kénytelenek lesznek változtatni nyaralási szokásaikon - elérkezett az északi utak kora?
Mire számíthatnak a magyar turisták Németországban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Czeiszing Miklóssal -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetőjétől!

2024. március 21. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Október 29-től minden tarifaosztályban benne foglaltatik egy 55x40x23 centiméter nagyságú, legfeljeb 10 kilós kézipoggyász. A jelen állapot szerint az alap viteldíjhoz egy 42x32x25 centi méretű kézitáska jár. A következő, Wizz Go-ban az újnál valamivel nagyobb, 56x45x25-ös kézipoggyászt lehet felvinni, míg a legmagasabb viteldíjért az előbbinél is szereplő kézihez hozzá lehet csapni egy személyes holmit - retikül, laptop, stb. — 40x30x18 centis méretben. Utóbbi továbbra is jár a Wizz Plus-on, de az új szabályok szerint a légitársaság új elsőbbségi szolgáltatásának megvételével minden díjosztályon magunkkal vihetjük. Az alacsonyabb árú jegyhez adott plusz pénzért garanciát is vásárolunk arra, hogy a nagyobb kéziholmink is biztosan a fedélzeten utazzon.

A miértekről Johan Eidhagent, a légitársaság marketing igazgatóját kérdeztük. Elmondta, hogy az intézkedés hátterében — különösen a tele lévő járatok esetében — az utas kényelem növelése állt. A méretet a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, IATA ajánlása alapján határozták meg. A vetélytárs Ryanair Boeing 737-800-asból álló flottáján 90-ben maximalizálta a 55x40x20 méretű kézipoggyászok számát. Ami ezen felül van, megy a gép hasába. „Nincs konkrét szám meghatározva. Az útvonaltól, az utasok számától függ, hogy mennyi kézipoggyászt engedünk fel” — vázolta Eidhagen cége ezzel kapcsolatos hozzáállását. Hozzátette: leghamarabb a beszállásnál értesülnek az utasok arról, hogy kézipoggyászuk a fedélzeten utazik, vagy sem. Amennyiben nem fizettek némi pluszt a priority szolgáltatásokért. A légitársaság idei üzleti évének első negyedévét feldolgozó, frissen nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentésből kiderül, hogy a nem jegyalapú bevételek 2016 azonos időszakához képest 33,4%-kal nőttek. 152,9 millió euróról 204 millióra. Ugyanakkor folyamatosan esnek a poggyászdíjból származó bevételek. Célja a Wizz Airnek ezen bevételek növelése? — szegeztük kérdésünket a marketing igazgatónak, aki megint csak az utas komfort növelését jelölte meg döntésük háttereként. Szerinte intézkedésüket pozitívan fogadják majd az árérzékeny magyar utasok is. Tapasztalataik szerint az utasaik 20%-a érkezik nagyobb kézipoggyásszal. A feladott poggyászra vonatkozóan elmondta, hogy 23 kilós határt 20-ra csökkentik, de marad a 32 kilós limit a legmagasabb tarifa esetében, ami felárért megvásárolható a többi tarifa osztályon is. 

A fentebb hivatkozott pénzügyi jelentés szerint rekordnyereséggel zárta idei első negyedévét a Wizz Air. 13 géppel megnövelt 83 repülőgépes kapacitásával 25,2%-kal több utast szállítottak, mint 2016 azonos időszakában (7,2 vs. 5,8 millió utas). A tavalyi 89,5%-os kihasználtságuk 91,2-re nőtt, míg a bevételeik csoportszinten 364,9 millió euróról 469,3-ra ugrottak. Ebből 263,6 millió eurót tettek ki a jegyből származó, 203,1-et kiegészítő bevételek. A Wizz Tours 4,9 millió eurót hozott a konyhára. A vállalat nyeresége a tavalyi év első negyedévének 38,6 millió eurójáról 50,4%-os növekedés mellett nettó 58,1 millióra nőtt. 2018-ra 23%-os kapacitásbővítést, a kihasználtság óvatos, 1 százalékos növekedését és éves szinten 250-270 millió euró közötti nettó nyereséget prognosztizálnak a jelenleg 28 bázisról 43 ország 142 desztinációjára közlekedő Wizz Airnél.


LOT: gépbeszerzések - a Boeingtől nem kértek ajánlatot

LOT: gépbeszerzések - a Boeingtől nem kértek ajánlatot 

A társaság akár 110 gépet is vásárolhat 2028-ig.
Nyáron ismét vonatozhat a horvát tengerpart felé

Nyáron ismét vonatozhat a horvát tengerpart felé 

Idén is indulnak vonatok a horvát tengerpartra Budapestről.
Közvetlen buszjárat Zürich-be

Közvetlen buszjárat Zürich-be 

Napi közvetlen járatot indít a FlixBus márciustól Svájc legnagyobb városába.
Mongóliába utazna? Nem lesz akadálya

Mongóliába utazna? Nem lesz akadálya 

Aláírták a Mongólia és Magyarország közötti légiközlekedési kapcsolatokról szóló megállapodást.
Változás a vasúti közlekedésben - több járatot is érint

Változás a vasúti közlekedésben - több járatot is érint 

A MÁV korlátozza a vasúti forgalmat a Déli pályaudvar és Kelenföld között.
Érdemes az ünnep előtt megvenni a jegyeket, változik a menetrend

Érdemes az ünnep előtt megvenni a jegyeket, változik a menetrend 

A MÁV és a Volánbusz arra kéri utasait, hogy időben tervezzék meg utazásukat.
Járattörlések csütörtökön az Austrian Airlines-nál

Járattörlések csütörtökön az Austrian Airlines-nál 

A pilóták és légiutas-kísérők gyűlése miatt az Austrian Airlines járatainak közel egyharmada nem közlekedik csütörtökön.
Két napos sztrájk Németországban

Két napos sztrájk Németországban 

Kedden és szerdán a Lufthansa légiutas-kísérői tiltakoznak. Budapesti járatindulásokat is érint a munkabeszüntetés.
Rádupláz a RegioJet Budapest és Bécs között

Rádupláz a RegioJet Budapest és Bécs között 

Április 4-étől a két főváros közötti RegioJet-vonatok száma napi nyolcra emelkedik.
Így számítják ki egy repülőút karbonlábnyomát

Így számítják ki egy repülőút karbonlábnyomát 

Repülőjegy-vásárláskor egyre gyakrabban jön velünk szembe az az adat, hogy mennyi karbonlábnyomot hagyunk magunk után az adott utazással.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.