Ünnepel a Lufthansa

1967. augusztus 26-án a mai fülnek talán kissé nagy robajjal felszállt egy Boeing 727-es repülőgép Frankfurtból. A Lufthansa 194-es járata egy müncheni leszállás után Budapest felé vette az irányt, ezzel elindult a német légitársaság magyarországi üzeme.

A kezdetek 1958-ig nyúlnak vissza. A Lufthansa ebben az évben kötött a Malévval kölcsönös értékesítési szerződést.

Az LH194-es járatra még felfűzték a jugoszláv fővárost is. Alig egy évvel később már Düsseldorfból repült szintén egy 727-es Budapestre, München érintésével, belgrádi kitérővel.

Nem kellett sokáig várni, hogy Belgrád elmaradjon, Frankfurt, München és Düsseldorf pedig önálló úti célként jelenjen meg. Mindeközben, 1969 áprilisában megnyitotta a légitársaság első városi irodáját Budapesten, a Felszabadulás téren.

Jöttek-mentek a járatok, nőtt a forgalom. A ’80-as évek végén és a ’90-es években már Stuttgart, Berlin és Hamburg irányából is megindult a forgalom Budapestre. A Lufthansa nem csupán németes precizitású, folyamatosan bővülő és innovatív szolgáltatásaival, hanem látványos akcióival is megragadt a magyar köztudatban: a légitársaság hozta el elsőként Magyarországra, mégpedig 1985 júniusában a Jumbót, azaz a Boeing 747-est. 

2011 októberében szintén először landolt Budapesten a földkerekség máig legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as és mutatta be a Lufthansa színeiben a magyar közönségnek, mit tud. Hogy miért? Mert a légitársaság Magyarországról nemcsak a németországi városokba repülő utasokat célozza meg: óriásgépei segítségével a világ 74 országának 205 célállomására biztosít összeköttetést.

Az elmúlt pár évtized során nagyot fordult a légi közlekedés világa. A légipiac európai liberalizálása nyomán sorra jelentek meg a hagyományos szállítók számára félelmetes tempót diktáló fapadosok. A Lufthansa előremenekülve több lépcsőben létrehozta saját diszkont-leányvállalatát: a nem gyűjtő-elosztó jellegű, közvetlen járatok pár éve már Eurowings-színekben működnek.

A cég innovációjára jellemző, hogy a világon elsőként indított széles sávú internetszolgáltatást az interkontinentális járatokon, amely már a kontinentális gépeken is egyre nagyobb számban elérhető. Közben a légitársaság európai vállalatcsoporttá terebélyesedett.

A Lufthansa Group égisze alatt repül immár az Austrian Airlines, a Swiss International Air Lines és a Brussels Airlines is. Egymást erősítve a csoport tagjai tavaly maguk mögé utasították az összes „hagyományos” légitársaságot: 1,6 millió utast szállítottak Magyarországról. 

És már nem csupán Budapestről: Sármellékre évek óta repülnek nyári charterek Németországból, 2016 áprilisában pedig komoly előkészítést követően Debrecent és régióját is bekötötték Münchenen keresztül a világ körforgásába. 

Nem csak repül Magyarországra a Lufthansa. 1995-ben megalapította az elsősorban légiipari alkalmazások fejlesztésével és tesztelésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungáriát.

Hét évre rá a Malév 15%-os részesedése mellett útjára indult a repülőgépek szervizelésével és karbantartásával foglalkozó Lufthansa Technik, amely ma már a legnagyobb szervizbázis Ferihegyen, ahol nem csupán a Lufthansa Csoport gépei érkeznek a legkülönfélébb felülvizsgálatokra, de más légitársaságok is itt szereltetik be flottájukba a fedélzeti Wifit többek között a cég egyedülálló felfújható hangárjában.

És hogy mivel készül az 50 éves évfordulóra a légitársaság? Ez legyen most még meglepetés.

(X)


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?