A légitársaságok jók adatvédelemben

A Tisztelt Vásárló Program részeként ismét Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ). Az e-kereskedő szektor után a felmérés célpontjai az utazási irodák mellett szállás- és repülőjegy foglalással foglalkozó oldalak voltak. A felmérésből az látható, hogy elsősorban a nagyobb, illetve nemzetközi hátterű cégek megfelelően alakítják ki adatvédelmi tartalmaikat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Adatvédelmi Kommandó adatfelvétele szeptemberben zajlott, összesen 30 cég kiválasztásával, a mintában vegyesen szerepeltek kisebb és a nagyobb cégek. Mivel az utazási szolgáltatásokat sok külföldi székhelyű, de ugyanakkor magyar honlappal rendelkező cég is kínál, ezért idén a kutatás nemzetközi vállalatokra is kiterjedt. Azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató- mennyire felelnek meg a jogszabályoknak.

A 30 vizsgált oldal átlageredménye közepes - ami az előírásoknak alapvetően megfelelőt jelent -, némileg magasabb a 2014. elején a webshopok, illetve kuponos oldalak esetében tapasztalt értéknél. A vizsgált cégek között határozottan kirajzolódott egy olyan csoport, ahol körültekintő alapossággal kezelték az adatvédelmi területet. Hozzá kell tenni, hogy ezekben az estekben nagyobb, illetve nemzetközi hátterű cégekről beszélhetünk, ahol vélhetően a központi anyagok helyi változatait - nem csupán fordításait - használták. A legjobban a három terület közül a légitársaságok oldalai szerepeltek.

Az eredmények lentebb olvashatók, azokból egy csodaszép infografika is készült.

Eredmények az 5-ös értékelési skálán:

Legrosszabb eredmény: 1,23

Az iparág átlaga: 2,78

Legjobb eredmény: 3,77

A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről, mint:

1. Az adatvédelmi tájékoztató nem minden esetben könnyen megtalálható.

2. Adatkezelési tájékoztató sokszor még a korábbi adatvédelmi törvényre utal.

3. Kevés esetben tartalmazott az adatkezelési tájékoztató 18 éven aluliak kapcsán rendelkezést.

4. Sok esetben nem volt hírlevél célú adatvédelmi tájékoztató.

5. A hozzájárulás jelölésére szolgáló doboz előre kitöltött, „igen” állapotot mutat. Azaz, automatikusan védelmezi a hozzájárulást, nem megadni, hanem megvonni lehetséges „opt-out”.

Az Adatvédelmi Kommandó a Tisztelt Vásárló program részeként valósult meg, melynek célja összefogás a vásárlókkal és a márkákkal a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlatért. A felmérés szakmai partnerei a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda és a Crane. Az Adatvédelmi Kommandó az elkövetkező időszakban továbbra is több szektort vizsgál át, így ösztönözve a cégeket az önszabályozás fontosságára és a jogi környezet betartására, a fogyasztók felé pedig objektív és hiteles képet szeretne nyújtani a piaci szereplőkről. A Tisztelt Vásárló Program alapítója a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és az Origo, szakmai partnerei: Crane, Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, Multicom, Kutatócentrum. A program támogatója a Magyar Posta.

Háttér:

A vizsgálat során 5-ö skálán értékelték a cégeket, ahol 1-est ért, ha nincs, vagy egyáltalán nem megfelelő a fogyasztói tájékoztatásra szánt adatvédelmi tartalom, 5-öst pedig a kiemelten jó minőségű, a fogyasztói tájékoztatásra optimalizált adatvédelmi tartalom kapott, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.