A magyar utaztatók még a Facebook-botránytól sem félnek!

Dagad az adatvédelmi botrány. Ennek ellenére úgy tűnik, a Facebook a turizmus szereplői számára is megkerülhetetlen.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Facebook komoly viták kereszttüzébe került, amióta kiderült, hogy a Cambridge Analytica nevű cég 87 millió Facebook felhasználó személyes adataihoz nyert hozzáférést, hogy azokat Donald Trump 2016-os választási kampányában használják fel.

„A felhasználók körében már a közösségi oldal elhagyására buzdító mozgalom is indult. Több híresség, köztük Cher és az Apple társalapítója Steve Wozniak is bejelentette, hogy törölte a Facebook profilját” – adta hírül a Travel Weekly.

Az utóbbi években az utazási irodák marketingmixébe világszerte alaposan beágyazódott a szóban forgó közösségi oldal. A Travel Weekly magazin 2017-es ágazati felméréséből az derül ki, hogy a marketing- és ügyfélszerzési célból közösségi oldalakat használó utaztatók 93 százaléka a Facebook-ot választja, amely toronymagasan a legnépszerűbb ebben a műfajban. A legközelebbi versenytársat, a LinkedIn, az utaztatóknak csak 37 százaléka használja üzleti célokra. A gigantikus mennyiségű user miatt a Facebook érthetően nagyon vonzó piac. Egy tavaly decemberi adat szerint 1,4 milliárdos napi és 2,1 milliárdos havi felhasználói szám jellemezte ezt a közösségi médiát. Nem csoda hát, ha az ágazat résztvevői lélegzetvisszafojtva lesik, hogyan reagálnak a mostani botrányra a Facebook felhasználók. Miközben a legtöbben úgy gondolják, az idő dönti majd el, hogy az FB marketingértéke csorbát szenved-e, aggódó hangok bőven akadnak.

„Túl korai kongatni a vészharangot, de az aggodalom jogos – véli Andy Ogg az Ogg Marketing Group és a Travel Professional News feje. A Facebook alaposan megrongálta a belé vetett bizalmat, amelyet visszanyerni nagyon nehéz, ha egyszer már odalett. Most itt a kiváló alkalom, hogy a több lábon állás jegyében a szolgáltatók más közösségi platformokra is fókuszáljanak. Ilyen például az Instagram, - jóllehet a Facebook érdekeltségi körébe tartozik - de az utaztatók számára jó választás lehet a Pinterest, a Twitter vagy a Yelp is.”

A Phocuswright elemzője, Mark Blutstein szerint a botrány eredményeként lesz, aki törli majd a Facebook profilját, de hogy valóban milyen mértékű visszaesést fog ez okozni a felhasználók számában napi és havi bontásban, csak akkor derül ki, ha a közösségi oldal nyilvánosságra hozza a következő negyedéves forgalmi adatait.

Az utazási ügynökségeket tömörítő nemzetközi szövetség, a CCRA marketing igazgatója, Maggie Fischer arról számolt be, hogy egyelőre egy tagjuk sem jelezte, hogy tartanának a Facebook-botrány esetleges hatásaitól. Hozzátette, kétli, hogy bármely ügynökség elhagyná az oldalt, hiszen messze a legmeghatározóbb marketingeszköz a közösségi média piacán.

Az utazási irodák számára marketing feladatokat végző – többek között a Facebookra is a nevükben posztoló - Passport Online munkatársa, Marilyn Macallair leszögezte, eddig minden a régi kerékvágásban halad, ami a Facebook-os bejegyzésekre vonatkozó ügyfélkéréseket illeti. „Ez az adatvédelmi botrány a vészcsengő, amire oda kell figyelnünk. A tendenciákat nézve, borítékolva volt egy ekkora mértékű adatlopás egy ilyen jelentőségű médiánál. Ugyanakkor annyira beépült az oldal az utaztatók tudatába és marketing eszköztárába, hogy ezek a hullámok alapvetően nem rengetik meg a szokott ügymenetet” – tette hozzá. „Hiszen az FB messze a legjobb csatorna, hogy emberek tömegeit érjük el kortól, nemtől, iskolázottságtól, stb. függetlenül. Ráadásul nemcsak az elérés mértéke az egyedülálló, hanem az is, hogy mennyire célzottan érhetők el a kívánt célcsoportok. A fejemben semmilyen más ennyire hatékony marketingeszköz nem létezik jelenleg – emeli ki Macallair.

„Ügyfeleink – légitársaságok és utaztatók – véleményeit összegezve, elmondható, hogy a hazai szakma nem tart attól, hogy komoly változást hozna a jelenlegi válság” – mondta el kérdésünkre Illyés Márton, az Open, Click and Convert online médiaügynökség értékesítési és üzletfejlesztési vezetője. „Kétféle felhasználó van ugyanis. Az egyik, aki eddig is tudatosan és gondosan odafigyelt az adatvédelemre. Az ő személyes adataik ezúttal sem kerültek avatatlan kezekbe. A másik a felületes user, akit viszont korábban sem túlzottan érdekelt, hogy visszaélhetnek a személyes adataival. A botrány hatására egyébként a Facebook számos óvintézkedést is bevezetett már, úgyhogy az adatvédelem jóval kevesebb problémára adhat mostantól alkalmat. Ügyfeleink tehát úgy látják, hogy napjaink botránya nem tántorítja el az FB felhasználókat, sem pedig az azt marketing célokra használó szolgáltatókat, hiszen nincs még egy ilyen tömeges elérést nyújtó csatorna, amely a közösségi oldalt kiválthatná. Ezzel együtt továbbra sem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a saját emaillista kiépítésénél biztonságosabb és hatékonyabb csatorna aligha létezik. A hatalmas saját adatbázisunk előnye, hogy nincs kiszolgáltatva egy harmadik fél – esetlegesen hiányos - adatvédelmi gyakorlatának, jól nyomon követhetők általa ügyfeleink felhasználói szokásai, ráadásul üzemeltetésének költségei is rendkívül alacsonyak” – hangsúlyozza a szakember.

 

Forrás: Turizmus Online


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.