A vidéki üdülést népszerűsíti Németország

A vidéki turizmus élénkítése érdekében a Német Turisztikai Hivatal (DZT) összekapcsolja az aktuális tematikus kampányokat Németország értékesítésének sikeres alaptémáival.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Így a 2014-es évben két kampány, a „Természetesen egyedi”, amely a kiválasztott természeti tájak fenntartható turisztikai kínálatát népszerűsíti, és az „UNESCO-világörökség Németországban – Fenntartható természeti és kulturális turizmus” áll a vidéki regionális marketing középpontjában. A jövő évben a „Hagyomány és népszokások”, 2016-ban pedig a „Lenyűgöző természeti üdülés Németországban” mutatja be a turisztikai látnivalókat a nagyvárosokon túl. Ezáltal a két megatrend, a kultúra és az egészség különböző alaptematikái és együttműködései közös vezérfonalat kapnak.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke felhívja a figyelmet az ezen ajánlatokban rejlő lehetőségekre: „A vidék visszatükrözi Németország turisztikai kínálatának teljes spektrumát és sokszínűségét. Ennek megfelelően az elmúlt 10 évben majd 40 százalékos növekedéssel közel 16 millióra nőtt a külföldi vendégéjszakák száma a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben. Ennek ellenére a beutazás összesített számainál a vidéki régiók alig érik el a 25 százalékot. Ezért az új „Németország régiói – Üdülés vidéken” tematikával hívjuk fel a figyelmet a nagyvárosokon túl lévő kulturális látványosságokra, illetve ezzel a motívummal mutatjuk meg vendéginknek a lenyűgöző természeti tájakat, a vonzó szabadidős kínálatot és a nemzetközi utazók számára kialakított kiemelkedő fenntarthatósági koncepciókat.”

Annak érdekében, hogy az alaptémák, a „vidéki régiók” aspektusa még intenzívebb marketingben részesüljön, a DZT folyamatosan bővíti és mélyíti az online kínálata tartalmát, piacspecifikus nyomtatott termékekkel áll elő különböző nyelveken és szövetségekkel, illetve szakemberekkel működik együtt. Így például a DZT online kínálatában található eseménynaptár felhívja a figyelmet a különösen kiemelkedő kulturális rendezvényekre, a fesztiválokra és a vidék eseményeire. A DZT egyebek mellett a Német Borintézettel (Deutsches Weininstitut) közösen népszerűsíti a borvidékeket, illetve a regionális és szezonális termékeket az utazók körében. A Német Gyógyfürdőszövetséggel való együttműködés eredményeként a DZT megszólítja azokat a gyógyturistákat, akik az elismert kúrahelyszíneken szeretnének feltöltődni. A túrázók és a kerékpárosok számára pedig aktuális zsebkönyvek mutatnak irányt az aktív pihenéshez – különböző nyelveken.

A DZT minőségi felmérésének eredménye azt mutatja, hogy a külföldi vendégek az átlagnál gyakrabban töltik pihenésüket, természeti, családi vagy aktív üdülésüket a vidéki régiókban. Ennek megfelelően a turisták gyakrabban szállnak meg apartmanokban, kempingekben és panziókban. A vidéki üdülés alatt a sétálás, a vásárlás, a túrázás, a semmittevés/feltöltődés és az egyéni kirándulások a legkedveltebb aktivitások.

A vidéki régiókban (kevesebb mint 10 ezer lakosú községek) 5,2 millió vendégéjszakával Hollandia magasan vezeti a küldőpiacok listáját, a második helyen Svájc áll, majd Belgium, Dánia, Ausztria és Franciaország következik. Németország ezen szomszédai a külföldi vidéki vendégéjszakák összesen több mint kétharmadát generálják.

A „Németország régiói – Üdülés vidéken” témával a DZT támogatja a német kormány célkitűzését, amely szerint nemzetközi marketingben kell részesíteni azokat a régiókat, amelyek ezidáig kevésbé profitáltak a turizmusból.


Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.
Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért

Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért 

A Schönbrunni-kastélyban tartott prezentációval debütált Ausztria legnagyobb magánkezdeményezésű szakmai összefogása.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.