Az idei nyár abszolút győztese a horvát tengerpart

Augusztusban Horvátország volt a magyarok legnépszerűbb úti célja a Bank360.hu adatai alapján, honfitársaink 36 százalékuk ide ment nyaralni.

Mögötte Olaszország (12 százalék) és Görögország (10 százalék) következett. Emellett Ausztria, Románia és Spanyolország voltak népszerűek az utazók körében. 

A biztosítást kötők többsége autóval indult útnak (57 százalék), míg a repülőt az utazók 30 százaléka választotta. A többiek vonattal, busszal, motorral vagy egyéb járművel vágtak neki a nyaralásnak.

Az utazások átlagos hossza 7,2 nap volt, ami rövidebb volt a júliusi 7,8 napos adatnál. Az utasbiztosítást az augusztusi kötéseket tekintve 48 százalék vagy az elutazást megelőző napon vagy aznap kötötte meg. Az utazók közel kétharmada esetében nem telt el két napnál több az utasbiztosítás megkötése és az elutazás között.

 

A Bank360.hu utazási indexe szerint mindhárom hónapban Horvátország volt a legnépszerűbb célpont a biztosítást kötők között, ide szólt az összes megkötött szerződés közel egyharmada. A második legnépszerűbb célország Olaszország volt a nyáron, Görögország pedig a harmadik helyen végzett. Ausztriára is sok utazó volt kíváncsi, az ötödik és hatodik helyen szinte azonos eredménnyel Románia és Spanyolország végzett. 

Júniustól augusztusig a tengerparti nyaralásoké volt a főszerep, a külföldre utazók kétharmada valamelyik tengerhez ment Magyarországról. 25 százalék városnéző kirándulásra kötött biztosítást, 8 százalék pedig üzleti útra vagy egyéb célból utazott. Egy átlagos utazás hossza a nyárra kötött biztosítások szerint 7,7 nap volt. Autóval indult el nyaralni az utazók több mint fele (54 százalék), 33 százalék repülővel utazott, 13 százalék pedig motorral, busszal, vonattal vagy egyéb módon.

 

 

Forrás: Bank360.hu / Turizmus Online


Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?