Digitális Luther

2016. október 31-én pontosan a reformáció jubileumának kezdetekor a Német Turisztikai Hivatal (DZT) online is elindította „Luther 2017 – 500 éves a reformáció Németországban” tematikus kampányát.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Luther Márton mint szimbólum egy kiemelkedő reklám-nagykövet, aki felhívja a kulturális, illetve vallási motivációjú külföldi vendégek – köztük 800 millió protestáns világszerte – figyelmét a kulturális úticél Németországra. A reformáció jubileumára szervezett tematikus kampányunk konzekvensen a DZT digitális stratégiáján alapul: ehhez piacspecifikusan használjuk fel a különböző online platformokat és az összes fontos közösségi médiacsatornát. A kampánnyal Németország modern arcát mutatjuk be, illetve erősítjük az úticél Németországot a nemzetközi versenyben.”

A kampány előtti visszaszámlálás során a DZT a Német egység napjának központi ünnepségének keretén belül a nagykövet rezidenciájában Washingtonban október 5-én egy bonyolult digitális hologramm-installációval már színpadra állította Luther Mártont. Mostantól a DZT weboldalának felhasználói egy animációs filmet láthatnak, amely humorosan és szimpatikusan mutatja be a Lutherrel kapcsolatos fontos tényeket és adatokat. A nemzetközi értékesítésnél VR-szemüvegek is bevetésre kerülnek. A Playmobil-Luther figura hat 360 fokos videóban mutatja be életének állomásait, a történelmi helyszíneket, illetve a turisztikai úticélokat is.

Luther munkásságának legfontosabb helyszínei – mint például a Luther-városok Wittenberg, Eisleben és Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, a Wartburg Eisenachban, Erfurt, Augsburg, Coburg, Worms és Heidelberg – ezen felül áttekinthetően szerepelnek egy interaktív térképen. Nyolc „Luther-útvonal”illusztrálja 30 nyelven a reformátor életének állomásait.

A DZT online sajtóközpontjában a sajtó képviselői célcsoportoknak megfelelően előkészített információkat és képanyagot találnak a témához. A Playmobil cég Luther-figurája, amely a Congress- und Tourismuszentrale Nürnberggel együttműködésben született, a mozgó képeken szimpatikus főszereplőként mutatkozik, és számos más marketingakcióban szerepel világszerte.

A klasszikus média képviselőinek szervezett sajtóutakon kívül blogger- és véleményvezér- (influencer-) utazások is bemutatják majd a Luther-útvonalak mentén található különleges helyszíneket, illetve megjelenítik ezeket az összes releváns közösségi média platformon, mint a Facebook, az Instagram, a Youtube vagy a Snapchat.

A DZT-kampány központi elemei a fontos küldőpiacok, amelyeknek erős kötődése van a reformációhoz, mint például Hollandia, Svájc, Dánia, Svédország, Norvégia, Finnország, Magyarország, illetve a tengerentúlon az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea. A kampány megvalósításánál a DZT számos partnerrel működik együtt, ilyen például a „Luther 2017” központ, a Németországi Evangélikus Egyház, a szövetségi államok turisztikai szervezetei, illetve a németországi Luther-városok.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.