Imádják Debrecent és Hortobágyot a britek

A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület idén harmadszor vett részt a világ legnagyobb turisztikai szakmai vásárán, a World Travel Market-en Londonban november 3. és 6. között, mely 2014-ben 159 ország képviseletével, 5000 kiállítóval és 82.213 szakmai látogatóval került megrendezésre.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyári időszakban napi rendszerességgel közlekedő London – Debrecen WizzAir járatok kapcsán az egyesület kiemelten kezeli a brit küldőpiacot a 2012-es járatindítás óta, ahol az elmúlt években különféle marketingaktivitásokkal népszerűsítették a desztinációt a brit piacon az ismertség növelése érdekében. Az elmúlt évek megjelenései számos konkrétumot eredményeztek, részben önálló tevékenységként, részben a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben.



Útikönyvben és blogon Debrecen

2012-ben az első járat indításakor újságírókból álló csoportot láttak vendégül három napra, akik saját tapasztalataikról, élményeikről a képviselt médiacsatornákon adtak hírt, köztük az egyik legolvasottabb brit napilapban, a Daily Express-ben és a WizzAir fedélzeti magazinjában.

2013-ban a világ egyik vezető útikalauz sorozata, a Rough Guide to Europe frissített kiadásának Magyarországot bemutató fejezetébe Debrecen is bekerült, ezzel együtt a médiaérdeklődés is folytatódott: a Food and Travel gasztro-turisztikai magazinja kétoldalas cikkben ajánlotta olvasóinak Debrecen és Hortobágy gasztonómiai és turisztikai értékeit, és látogatásáról több nagy terjedelmű posztban számolt be az angol nyelvű blog, a Hole in the Donut szerzője is. Az újságírók mellett tour operátorok részére is szerveztek tanulmányutat, és egyhónapos online kampányt indítottak a 27 millió olvasóval rendelkező népszerű online utazás-szabadidő portálon, a Travelzoo-n.

2014-ben a CNN és a BBC utazási rovatai is érdemesnek tartottak egy-egy terjedelmes cikket közölni Debrecenről és Hortobágyról. A Wanderlust, a világ egyik vezető független turisztikai magazinja képekkel tűzdelt nyolc oldalas cikkben mutatta be Hortobágy természeti értékeit.

Az újságírók mellett idén a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai partnereiként számon tartott turisztikai szakemberekből, utazásszervezőkből álló csoportot is vendégül láttak Debrecenben és Hortobágyon, akik közül többel az idei WTM-en folytattak tárgyalásokat a további együttműködésről.

A 2013-as részvétel is eredményes volt

Tavalyi jelenlétük a londoni WTM-en további sikereket is hozott. A tárgyalások eredményeként 2014 májusában 52 fős walesi mezőgazdász csoport érkezett a régióba a JCE Travel szervezésében, 2014 szeptemberében pedig a Preferred Travel Services által meghirdetett út keretében látogatott el ide egy 26 fős brit csoport. Mindkét csoport szerint felülmúlta a várakozásokat a Debrecenben és Hortobágyon tett látogatás. A Preferred Travel Services a sikert követően két újabb utat hirdetett meg 2015 évi katalógusában.

Az ismertség tovább növelése a cél

A 2014-es WTM-en az egyesület idén is egyedüli vidéki desztinációként állított ki a Magyar Turizmus Zrt. 120 m2-es központi standján, ahol a frízben elhelyezett impozáns Nagytemplom fotó irányította az érdeklődőket a pulthoz. Míg 2012-ben új desztinációként mutatkoztak be, 2013-ban és idén már az volt a céljuk, hogy tovább erősítsék Debrecen és Hortobágy ismertségét a brit piacon, bemutassák aktualitásaikat, és új szakmai kapcsolatokat építsenek.

Az eddigi tapasztalatokra építve 2014-ben árral ellátott tematikus csomagajánlatokkal (városlátogatás, virágkarnevál, gasztronómia, természet, gyógy és wellness, MICE, oktatás, sport, esküvő) érkeztek, és idén már „régi ismerősként” üdvözölték olyan komoly cégek képviselőit, mint a Rough Guide és a Thomas Cook. Több tárgyalópartner érkezett úgy hozzájuk, hogy Budapest után más, alternatív úti célt keres Magyarországon, és örömmel fogadta az általuk bemutatott lehetőségeket. Az utazásszervezők mellett több bloggerrel is sikerült egyeztetniük, akiknek elsősorban a fesztiválok, a városlátogatás, a családi utazás, a wellness, a természet és a gasztronómia témákban nyújtott kínálatuk keltette fel az érdeklődését.

A brit területen kívül meglepő számú érdeklődés mutatkozott a hazai desztináció iránt az arab országokból, mely a Magyar Turizmus Zrt. arab területeken való piaci jelenlétére vezethető vissza. Konkrét érdeklődés volt Fülöp-szigeteki orvoscsoport látogatását illetően.

A vásár kitűnő lehetőség arra is, hogy nem csak a brit és a távol-keleti szakmai partnerekkel egyeztessenek, hanem a szomszédos országokkal, testvérvárosokkal való potenciális együttműködéseket is erősítsék, mint például a Visegrádi Négyekkel kapcsolatos pályázati lehetőségek.

A személyes tárgyalások, érdeklődések alapján elmondható, hogy egyre nagyobb az érdeklődés Kelet-Európa, Magyarország, azon belül pedig az új, ismeretlen desztinációk, így Debrecen és Hortobágy iránt. Magyarországot még mindig sok esetben Budapesttel azonosítják, de mérhető az igény a fővároson túli vidéki helyszínek iránt, melyek alternatívát nyújtanak Magyarország igazi megismerésére. Ezt a tendenciát támasztják alá az elmúlt két évben tapasztalt egyéni és szakmai érdeklődések és visszajelzések, valamint a kialakított szakmai kapcsolatok nyomán mért eredmények és statisztikák. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az Egyesült Királyságból 2011-ben 688-an, 2012-ben már 4060-an, 2013-ban pedig 6050-en érkeztek Debrecenbe.


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.