Megszületett a világ legnagyobb szállodalánca

Miután a Marriott International befejezte a Starwood Hotels & Resorts Worldwide felvásárlását, létrejött a világ legnagyobb szállodavállata. 

A tranzakció eredményeként egy olyan széleskörű szállodai portfolió jött létre, amely egyszerre van hangsúlyosan jelen a lifestyle-márkák, a luxushotelek, a konferencia- és üdülőegységek piacán. A mai naptól teljes mértékben átjárhatóvá váltak a Marriott és a Starwood törzsutasprogramjai is. Az új óriásvállalat több mint 5700 hotelt birtokol és üzemeltet, amely 1,1 millió szobás kapacitást jelent. A hotelek 30 márkához tartoznak a közép- és luxuskategóriában. Ezek közé tartozik a Bulgari Hotels and Resorts®, The Ritz-Carlton® és a The Ritz-Carlton Reserve®, St. Regis®, W®, EDITION®, JW Marriott®, The Luxury Collection®, Marriott Hotels®, Westin®, Le Méridien®, Renaissance® Hotels, Sheraton®, Delta Hotels by MarriottSM, Marriott Executive Apartments®, Marriott Vacation Club®, Autograph Collection® Hotels, Tribute Portfolio™, Design Hotels™, Gaylord Hotels®, Courtyard®, Four Points® by Sheraton, SpringHill Suites®, Fairfield Inn & Suites®, Residence Inn®, TownePlace Suites®, AC Hotels by Marriott®, Aloft®, Element®, Moxy Hotels®, and Protea Hotels by Marriott®. A felvásárlás révén a Marriott piaci részesedése Ázsiában, a Közel-Keleten és Afrikában megduplázódik. 

Amint arról 2015 őszén beszámoltunk, a Starwood szállodaláncot 12,2 milliárd dollárért vásárolta meg a Marriott International, amely ezáltal a világ legnagyobb hotelcégévé vált. A Marriott ezzel megerősítette pozícióját, mint a világ legnagyobb szállodalánca. Eddig ugyanis fej-fej mellett haladtak a Hiltonnal, mely jelenleg 4400 ingatlannal és 720.000 szobával rendelkezik. A felvásárlással a Marriott portfóliójában 50%-kal több szoba lesz, mint eddig, valamint több olyan, dizájnközpontú szállodával bővül a kínálata, melyekkel a fiatal utazókat tudják megcélozni.

Miután eladósorba került a Starwood, számos spekuláció látott napvilágot – szakértők és elemzők találgatták, hogy ki lehet a nagy esélyes. Wouter Geerts turisztikai elemző az Euromonitor blogjában először a Wyndham Worldwide nevű, számos szállodával rendelkező óriáscéget, majd az Intercontinentalt tartotta a Starwood lehetséges felvásárlójának, de a Hyatt Hotelst is az esélyes befutók között említették.

A vevő viszont végül a Marriott International lett – a szállodalánc rendkívül dinamikus növekedést produkál az utóbbi időben: tavaly áprilisban felvásárolta a kanadai Delta Hotels and Resorts láncot, így Kanadában is megszerezte a legnagyobb hotelcég státuszt. Az összeolvadt cég elnök-vezérigazgatója a Marriott-vezér Arne Sorenson lett, a központ a Marriott eddigi székhelye, a marylandi Bethesda marad. A Marriott igazgatótanácsa az összeolvadás után 11-ről 14 tagúra nőtt, ebből három fő a Starwood jelenlegi igazgatóságából került át. A Marriott vezetősége a felvásárlás utáni második teljes évben 200 millió dollár megtakarítást tervez. Érdekesség, hogy a budapesti Le Méridien már korábban kikerült a Starwood portfóliójából, és épp a Marriott International egyik brandjeként, Ritz-Carltonként üzemel 2016 tavasza óta.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?