Német csábítás: a "fiatal Duna"

A németországi Duna mentén található sokrétű természeti- és kultúrtáj kis városaival és a hozzá tartozó vidéki élettérrel áll a Német Turisztikai Hivatal (DZT) egyik marketingkampányának középpontjában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A DZT Baden-Württemberg és Bajorország tartományi marketinghivatalával és a „Deutsche Donau” munkaközösséggel közösen szeretné az EU a Duna-régióra vonatkozó stratégiájának (EUSDR) keretén belül külföldön ismertebbé tenni a németországi Dunát, és ezáltal növelni a régió turizmusát.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke óriási növekedési lehetőséget lát a régióban, amelyet célzott marketingtevékenységgel ki lehet aknázni: „Németországból indulva a Duna majd háromezer kilométeren és hat országon át jelentős turisztikai úti célokat és gazdasági térségeket köt össze egymással. Ám már Németország területén is számos érdekes város és táj szegélyezi a folyó útját, amelyeket különböző aspektusok szerint reklámozunk. A németországi Duna-városok fontos piaca Hollandia, Svájc és Ausztria – ezek az országok kereken 30 százalékos összesített piaci részesedésükkel fontos szerepet játszanak egész Németország beutazásában is. „A fiatal Duna” márkával fogjuk össze a különböző partnerek ajánlatait és vezetjük össze ezeket a legfontosabb piacok keresletével.”

Időutazás Európa forrásához

Andreas Braun, a Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg igazgatója szerint: „Itt a Fekete-erdőben nem csupán a Duna fakad: a folyó mentén találhatók az emberiség kultúrájának legrégebbi lelőhelyei is. Ezért neveztük el mottónkat úgy, hogy „Vissza a forráshoz”. A turisták nálunk időutazást élhetnek át Európa forrásához.” Jens Huwald, a Bayern Tourismus Marketing GmbH ügyvezetője pedig így nyilatkozott: „A marketingkampányban való részvételünk mottója Az árral szemben. Ennek része az olyan aktív turisztikai ajánlat, mint például a kerékpárral az árral szemben, de a név emellett utal a Duna menti emberek azon tulajdonságára is, hogy mindig nyitottak a szokatlan, különleges dolgokra.“

Értékesítési stratégia a kiemelt piacokon

A partnerek egy első workshop keretén belül kidolgoznak egy értékesítési stratégiát a kiemelt holland, osztrák és svájci piacra 2015-től, illetve 2016-tól ezen felül Olaszországra és az Amerikai Egyesült Államokra is. Második lépésben konkrét utazási ajánlatokat fejlesztenek ki, amelyek a termékmagot képező aktív pihenés, kulturális utazás és „Fiatal Duna” mellett olyan témákat is leképeznek, mint a vidéki élettér, a fenntarthatóság és az intermodalitás. Az utazáshoz kedvcsináló témákat a jövőben a „Fiatal Duna – az árral szemben/vissza a forráshoz” márka generál. A konkrét 2015-ös marketingtervről és finanszírozásáról november közepén születik döntés.

Bloggerek kalandjai

A Danube Competence Center (DCC) a Duna menti államok központi webes portálján (www.danube.travel) jelenleg már 32 németországi Duna-város megtalálható. Videóbloggerek osztják meg a Duna-menti utazási élményeiket, és a „My Danube Travel” Facebook-oldal képgalériája is felkelti a felhasználók utazási kedvét. A DZT 2012. márciustól a DCC tagja.

Geokódolás és interaktív térkép

A DZT partnereivel 2015-től felveszi a „Német Dunát” az alaptémák értékesítése közé, illetve integrálja tematikus kampányaiba. Itt mindenekelőtt a „Hagyományok és népszokások”, illetve a „Lenyűgöző természeti üdülés Németországban” tematikus kampány kínál számos kapcsolódási pontot. Az alaptémáknál, mint a kerékpározás vagy a túrázás speciális Duna-menti ajánlatok kerülnek bemutatásra. A www.danube.travel portált egy online kampány is erősíti. A DZT eseménynaptára a www.germany.travel oldalon 2014-es újraindítása után a jövő évben még tovább bővül: 2015-től már nem csak integrálódnak a Duna-menti események, hanem automatikusan importálódnak a szövetségi államokon keresztül. Az online kínálatot egy geokódolás és az interaktív térképen való megjelenítés teszi még érdekesebbé.


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.