hirdetés

Vizsgálják az online szállásközvetítőket

Nálunk egy foglaló oldalra látogatók pszichés nyomását vizsgálják, a briteknél pedig hat online szálláshely-közvetítőt vettek górcső alá.

hirdetés

A brit versenyhivatal a napokban adta hírül, hogy elfogadta hat online szállásközvetítő vállalását, mely alapján a jövőben tartózkodni fognak bizonyos kereskedelmi gyakorlatoktól. Magyarországon jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) folytat versenyfelügyeleti eljárást az online szállásfoglaló portált üzemeltető Booking.com-mal szemben.

A magyar versenyhatóság szintén kötelezettségvállalás elfogadásával zárta le tavaly az Airbnb elleni versenyfelügyeleti eljárását. A szálláshelyek online piacterét üzemeltető ír cég vállalta a díjaival kapcsolatos tájékoztatásainak módosítását, így a fogyasztók jobb és több információt kapnak szálláskeresésük során.

A brit versenyhatóság hat jelentősebb online szálláshely-közvetítőt vizsgált a közelmúltban, miután komoly aggályok merültek fel egyebek mellett a fogyasztók sürgetésével, a megtévesztő kedvezményekkel, a jutalékok befolyásával a portálokon ajánlott szálláshelyek sorrendjére vagy a rejtett költségekkel kapcsolatban. Az eljárás szintén a vállalkozások kötelezettségvállalásával zárult, e szerint szeptember 1-től már nem alkalmazzák a kifogásolt eladásösztönző gyakorlatokat.

Magyarországon jelenleg a Booking.com-mal szemben folyik eljárás, miután a weboldal egyes szálláshelyekkel kapcsolatos, valószínűsíthetően sürgető jellegű tájékoztatásai (pl. „Még 32-en nézik”; „Egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal”) azt a látszatot kelthetik a fogyasztók számára, hogy a szabad helyek rohamosan fogynak, így alkalmasak lehetnek olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási vagy magatartási szabadságát, illetve lehetőségét a megalapozott döntés meghozatalára.

A GVH azt is vizsgálja, hogy a booking.com weboldalon elérhető szállásajánlatok valóban térítésmentesen lemondhatók-e a legtöbb esetben, ahogy a szolgáltatás hirdetéseiben (pl. televíziós reklámokban, hírlevélben) szerepelt, illetve hogy a vállalkozás az „ingyenes lemondás” lehetőségével kapcsolatos tájékoztatást tekintve az elvárható szakmai gondossággal járt-e el, hiszen nem egyértelmű az online portál ellenőrzési rendszerének alkalmassága e lehetőségek utánkövetésére.

Szintén az eljárás tárgya, hogy a vállalkozás az elvárható szakmai gondossággal járt-e el a magyarországi szállásadók szállásajánlatainak megjelenítésekor a www.booking.com weboldalon, valamint a Booking.com alkalmazásban – különösen ami a Széchenyi Pihenő Kártya kiemelt feltüntetését illeti fizetési eszközként –, és nem tesz-e a fogyasztói döntést torzító különbséget az egyes szállásadók hirdetései között.

A GVH versenyfelügyeleti eljárásának megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

(forrás: Gazdasági Versenyhivatal)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai