Vizsgálják az online szállásközvetítőket

Nálunk egy foglaló oldalra látogatók pszichés nyomását vizsgálják, a briteknél pedig hat online szálláshely-közvetítőt vettek górcső alá.

A brit versenyhivatal a napokban adta hírül, hogy elfogadta hat online szállásközvetítő vállalását, mely alapján a jövőben tartózkodni fognak bizonyos kereskedelmi gyakorlatoktól. Magyarországon jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) folytat versenyfelügyeleti eljárást az online szállásfoglaló portált üzemeltető Booking.com-mal szemben.

A magyar versenyhatóság szintén kötelezettségvállalás elfogadásával zárta le tavaly az Airbnb elleni versenyfelügyeleti eljárását. A szálláshelyek online piacterét üzemeltető ír cég vállalta a díjaival kapcsolatos tájékoztatásainak módosítását, így a fogyasztók jobb és több információt kapnak szálláskeresésük során.

A brit versenyhatóság hat jelentősebb online szálláshely-közvetítőt vizsgált a közelmúltban, miután komoly aggályok merültek fel egyebek mellett a fogyasztók sürgetésével, a megtévesztő kedvezményekkel, a jutalékok befolyásával a portálokon ajánlott szálláshelyek sorrendjére vagy a rejtett költségekkel kapcsolatban. Az eljárás szintén a vállalkozások kötelezettségvállalásával zárult, e szerint szeptember 1-től már nem alkalmazzák a kifogásolt eladásösztönző gyakorlatokat.

Magyarországon jelenleg a Booking.com-mal szemben folyik eljárás, miután a weboldal egyes szálláshelyekkel kapcsolatos, valószínűsíthetően sürgető jellegű tájékoztatásai (pl. „Még 32-en nézik”; „Egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal”) azt a látszatot kelthetik a fogyasztók számára, hogy a szabad helyek rohamosan fogynak, így alkalmasak lehetnek olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási vagy magatartási szabadságát, illetve lehetőségét a megalapozott döntés meghozatalára.

A GVH azt is vizsgálja, hogy a booking.com weboldalon elérhető szállásajánlatok valóban térítésmentesen lemondhatók-e a legtöbb esetben, ahogy a szolgáltatás hirdetéseiben (pl. televíziós reklámokban, hírlevélben) szerepelt, illetve hogy a vállalkozás az „ingyenes lemondás” lehetőségével kapcsolatos tájékoztatást tekintve az elvárható szakmai gondossággal járt-e el, hiszen nem egyértelmű az online portál ellenőrzési rendszerének alkalmassága e lehetőségek utánkövetésére.

Szintén az eljárás tárgya, hogy a vállalkozás az elvárható szakmai gondossággal járt-e el a magyarországi szállásadók szállásajánlatainak megjelenítésekor a www.booking.com weboldalon, valamint a Booking.com alkalmazásban – különösen ami a Széchenyi Pihenő Kártya kiemelt feltüntetését illeti fizetési eszközként –, és nem tesz-e a fogyasztói döntést torzító különbséget az egyes szállásadók hirdetései között.

A GVH versenyfelügyeleti eljárásának megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?