Közel 1 milliárdot hozott a futóturizmus a magyar gazdaságnak

Állítja a BSI Sportmarketing, amely sajtóközleményében részletesen beszámol a Magyarországra versenyre érkező nemzetközi futók utazási szokásairól, az azokban tapasztalható változásokról.

A BSI arról tájékoztat, hogy a válság ellenére is a tavalyi rekordot megközelítő számú külföldi futó célturista érkezett Budapestre szeptember és október első hétvégéjén a hagyományos – immár 24 éves – Spar Budapest Nemzetközi Maratonra és a Nike Budapest Nemzetközi Félmaratonra. 

- Célturisták, mert kifejezetten a futás miatt érkeznek Budapestre és nem az éppen már itt lévők neveznek be a maratonra, félmaratonra.

- 4 kontinens 63 országából 8850 futó és kísérő érkezett. Legtöbben Franciaországból, Angliából, Németországból, Olaszországból és Finnországból.

- A tartózkodási idő hossza 3,2 napra csökkent, így a vendégéjszakák száma közel 30.000, egészen pontosan 28.850.

- A futók és kísérőik 70 %-a repülővel érkezik, de közülük kevesebben választják a Malévet. Döntően 3-4 csillagos szállodában alszanak.

- Közel 1 milliárd forint, pontosan 940 millió forint a magyar gazdaság bevétele a 2 esemény futóturistáitól. -

A két eseményt 16 futásra és sportra szakosodott tour operator programozta ebben az évben.

- Az eseményeket 10 hónapos reklámkampány kísérte, melynek fő elemei az európai futómagazinokban és nagy maratoni versenyek műsorfüzetében megjelenés (több millió példányban), internetes futóhonlapok és egy 22 ezres európai e-mail adatbázis volt.

- Study tour keretében 2009-ben 4 ország 9 újságírója tekintette meg az eseményt.

- 2010-ben a 25. jubileumát ünnepli mindkét esemény, amely összekapcsolódik a marathóni csata 2500 éves évfordulójával. A két eseménynek már elindult a nemzetközi kampánya. Az eseményeket szervező BSI (Budapest Sportiroda) a két előző jubileum (15. és 20.) tapasztalata alapján minden eddiginél több futóturistát vár jövőre.

- A Budapesti Turisztikai Hivatal (BTH) az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is kiemelten segítette az esemény külföldi promócióját. Szemben a Magyar Turizmus Zrt.-vel, mely ebben az évben semmilyen módon nem került kapcsolatba az ország egyik legértékesebb, célturistát vonzó, illetve a gazdaságnak kiemelkedő bevételt hozó sporteseményével.

- A két eseményre összesen közel 20.000 magyar futó is leadta nevezését, akiknek 45 %-a érkezett vidékről a fővárosba.

- És végül egy érdekesség. A városokat nézve a legtöbb futó Budapest után Londonból érkezett az eseményekre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?