hirdetés
hirdetés

Közel 1 milliárdot hozott a futóturizmus a magyar gazdaságnak

Állítja a BSI Sportmarketing, amely sajtóközleményében részletesen beszámol a Magyarországra versenyre érkező nemzetközi futók utazási szokásairól, az azokban tapasztalható változásokról.
hirdetés

A BSI arról tájékoztat, hogy a válság ellenére is a tavalyi rekordot megközelítő számú külföldi futó célturista érkezett Budapestre szeptember és október első hétvégéjén a hagyományos – immár 24 éves – Spar Budapest Nemzetközi Maratonra és a Nike Budapest Nemzetközi Félmaratonra. 

- Célturisták, mert kifejezetten a futás miatt érkeznek Budapestre és nem az éppen már itt lévők neveznek be a maratonra, félmaratonra.

- 4 kontinens 63 országából 8850 futó és kísérő érkezett. Legtöbben Franciaországból, Angliából, Németországból, Olaszországból és Finnországból.

- A tartózkodási idő hossza 3,2 napra csökkent, így a vendégéjszakák száma közel 30.000, egészen pontosan 28.850.

- A futók és kísérőik 70 %-a repülővel érkezik, de közülük kevesebben választják a Malévet. Döntően 3-4 csillagos szállodában alszanak.

- Közel 1 milliárd forint, pontosan 940 millió forint a magyar gazdaság bevétele a 2 esemény futóturistáitól. -

A két eseményt 16 futásra és sportra szakosodott tour operator programozta ebben az évben.

- Az eseményeket 10 hónapos reklámkampány kísérte, melynek fő elemei az európai futómagazinokban és nagy maratoni versenyek műsorfüzetében megjelenés (több millió példányban), internetes futóhonlapok és egy 22 ezres európai e-mail adatbázis volt.

- Study tour keretében 2009-ben 4 ország 9 újságírója tekintette meg az eseményt.

- 2010-ben a 25. jubileumát ünnepli mindkét esemény, amely összekapcsolódik a marathóni csata 2500 éves évfordulójával. A két eseménynek már elindult a nemzetközi kampánya. Az eseményeket szervező BSI (Budapest Sportiroda) a két előző jubileum (15. és 20.) tapasztalata alapján minden eddiginél több futóturistát vár jövőre.

- A Budapesti Turisztikai Hivatal (BTH) az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is kiemelten segítette az esemény külföldi promócióját. Szemben a Magyar Turizmus Zrt.-vel, mely ebben az évben semmilyen módon nem került kapcsolatba az ország egyik legértékesebb, célturistát vonzó, illetve a gazdaságnak kiemelkedő bevételt hozó sporteseményével.

- A két eseményre összesen közel 20.000 magyar futó is leadta nevezését, akiknek 45 %-a érkezett vidékről a fővárosba.

- És végül egy érdekesség. A városokat nézve a legtöbb futó Budapest után Londonból érkezett az eseményekre.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai