hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rekordot döntött idei fogásaival a Reptéri Biztonsági Szolgálat. Már több sztár is fennakadt az ellenőrzéseken.

Mi pedig jól megnéztük, milyen.

Miközben Európában és Amerikában élet-halál harcot vívnak a hagyományos légitársaságok és a fapadosok, az Arab-öböl térségében új, globális szerepet felvállaló játékosok tunnek fel. A magát a világ ötcsillagos légitársaságaként aposztrofáló Qatar Airways dinamikus hálózatbovítéssel és egy év végére megnyíló ultramodern repülotérrel veti bele magát a világméretu küzdelembe.

Szeptember elsejétől Melles Botondot nevezték ki az AIR FRANCEKLM légitársaság magyarországi igazgatójává. Melles elődje, Marion Gentelet az Air France párizsi központjában folytatja. Melles 2005- ben kezdte pályafutását a légitársaságnál, a közép-európai hűségprogramokért felelős vezetőként. Egy évvel később regionális marketing és kommunikációs vezetővé nevezték ki. Melles feladata a teljes mértékben integrált magyarországi AIR FRANCE–KLM-csapat irányítása. Közvetlen felettese Philippe Maudet, az AIR FRANCE–KLM közép- európai vezérigazgatója. A fiatal szakembert terveiről kérdeztük.
hirdetés

A forgalmi adatokat látva nem tűnik túl jó befektetésnek Magyarországon a vidéki repterek üzemeltetése. Mégis rendre előkerülnek újabb légikikötők építéséről szóló grandiózus tervek. De szüksége van-e Magyarországnak további kereskedelmi repülőterekre? Erre a kérdésre kerestük a választ összeállításunkban.
hirdetés

További híreink

Legfeljebb három résztvevőt várt az illetékes minisztérium a „menetrend szerinti légi járatok üzemeltetése öt nyugat-balkáni útirányba” tárgyú uniós koncessziós beszerzési eljárás részvételi szakaszában, amely május 19-én zárult. A határidőig egyedül a Wizz Air nyújtotta be ajánlatát.

Számos újdonsággal rukkol elő az airberlin 2016-os kínálatában. Az idén a magyar utasok berlini átszállással utazhatnak Chicagóba vagy New Yorkba, télen pedig Miamiba, Punta Canába és Varaderóba – hangzott el a légitársaság és a Budapest Airport sajtóreggelijén.

Több mint ötmilliárd forintból bővítik a Liszt Ferenc-repülőteret, az építkezés jövő év elején kezdődik.

Tizenkét éve kerülgeti egymást a debreceni repülőtér és a Lufthansa egy nagy európai átszálló repülőtérre ráhordó járat érdekében. Ez idő alatt hírbe hozták az Austriant egy bécsi járattal, majd sok vajúdás és két év előkészítés után tavaly decemberben Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója bejelentette a müncheni járat indítását. Úgy is lett.

Tévedünk, ha azt gondoljuk: a Lufthansa hátradől, hogy leszüretelje a kabinátalakításba fektetett eurómilliárdok gyümölcseit. A jövőben arra fordít jelentős összegeket, hogy – mint azt Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke megfogalmazta – „bárhova is menjen az utas, mindenhol ott legyünk, hogy élménnyé tegyük az utazást”.

Mit kezdjünk a diszkont-légitársaságokkal? – tették fel a kérdést a globális légiforgalmi elemző- és tanácsadó cég, a CAPA Aviation Analyst munkatársai dublini konferenciájukon. A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk.

Kisebb zajterhelést és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ígér az Airbus új, A320neo típusú repülőgépe, amelyet február 12-én ünnepélyes keretek között adtak át első üzemeltetőjének, a Lufthansának Hamburgban. Az eseményen mi is ott voltunk, sőt, az Airbus-gyárból egyenesen Frankfurtba, az új repülőgép állomáshelyére repülhettünk az A320neóval.

1037: ennyin múlott, hogy a ferihegyi repülőtér nem 10,3 millió utast szolgált ki 2015-ben. Nem nagy különbség, Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerint ez az év végi Lufthansa-sztrájk hozománya. De ennek híján is fennállásának legnagyobb utasszámát könyvelhette el tavaly a repülőtér. A jövő pedig egészen fényesnek tűnik – tudtuk meg a vezérigazgatótól egy sajtóreggelin.

Munkatársunk eljutott egy olyan helyre, ahová kevés kívülállót engednek be: a ferihegyi szerelőhangárban nézett szét, miközben ott éppen brazil, orosz és norvég repülőgépeken dolgoztak a szakemberek.

Debrecen és München között indít járatot jövő áprilisban a német Lufthansa légitársaság, a cég hetente háromszor közlekedtet gépeket a két város között – közölte Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója.

A címben idézett mondatot David Cameron brit miniszterelnök mondja az easyJet születésnapjára készített filmben. Húszéves az egyik legnagyobb európai fapados légitársaság; meghallgattuk, mit terveznek a következő évekre, megnéztük, hogyan ünneplik a jeles napot lutoni bázisukon.

Januártól új szolgáltató üzemelteti a ferihegyi repülőtéri transzfereket. A miniBUD a Petrányi Autó és a BUDPORT konzorciuma, leendő ügyvezető igazgatója Limburger Lóránt, a Malév utolsó vezérigazgatója.

Cikkünk címén a madarak kacaghatnának leginkább, de csak addig, amíg őket is be nem zsuppolják egy Boeing 777-es rakterébe, hogy a dohai Hamad repülőtér cargobázisán keresztül a világ egyik végéből a másikba eljussanak.

Egyre több diszkont-légitársaság köt szerződést a GDS-szolgáltatókkal, köztük az egyik piacvezetővel, a Travelporttal. A jelenségről a korábban az American Airlines és a Qantas Airways színeiben éveket lehúzó David Gomesszel, a Travelport légi kereskedelmi igazgatójával beszélgettünk a budapesti CEE Aviation konferencián.

Az európai légi közlekedés ma már elképzelhetetlen fapados légitársaságok nélkül – mondta Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese a CEE Aviation konferencián. Elhihetjük neki, hiszen éppen a Ryanair indította el harminc éve Európában a fapados-forradalmat.

2015 minden idők egyik legnyereségesebb éve lehet a légitársaságok számára. A kerozin azonban nem lesz mindig ilyen olcsó, ezért érdemes lenne több figyelmet fordítani olyan strukturális problémákra, mint a széttöredezett európai légi irányítás vagy a károsanyag-kibocsátás kérdése. Európai légitársaságok döntéshozói, régiós repterek vezetői és más légügyi szakemberei találkoztak szeptember elején Budapesten, a CEE Aviation konferencián.

Szeptember elején jelentették be, hogy a kínai, CEFC nevű vállalat megvásárolta a Travel Service légitársaság 10%-át, és hamarosan ennél nagyobb részesedést fog szerezni a cseh szállítóban. Az új befektető bevonása után nagyszabású terveket dédelget a Travel Service: regionális vezető szerepre tör.

„A válság miatt az üzleti utazások 70 százalékát turistaosztályon bonyolítják” – mondta Jens Bischof, a Lufthansa kereskedelmi igazgatója. Ezért létrehoztak egy új osztályt a hosszú távú járatokon a business és a turista között. De nem csak business utasokra számítana

Új szolgáltatással bővítette kínálatát a négycsillag superior besorolású Airport Hotel Budapest: most már VIP-parkolóban is hagyhatják gépkocsijukat az utazók. A szálloda újdonságairól beszélgettünk Koloszár Krisztián szállodaigazgatóval.

hirdetés
A koronavírus elleni oltás kötelezővé tétele lehet-e a légiközlekedés újraindításának garanciája?
hirdetés

Turisztikai adatbázisok