Megéri a cégeknek a Facebookon hirdetni

Ötödik alkalommal, közel háromszáz cég bevonásával végzett kutatást a magyar cégek Facebookkal kapcsolatos üzleti tapasztalatairól a Közösségi kalandozások blog üzemeltetője, az RG Stúdió.

“A Facebook hirdetésben elért siker együtt jár az üzleti eredményekkel is.” - mondta el Lévai Richárd, a blog szerzője. “Azok a cégek, akik az évek folyamán megtanulták jól használni a Facebook egyre kifinomultabb hirdetési rendszerét, eredményesebbnek gondolják a jelenlétüket összességében is ezen a közösségi platformon.” Ez az egyik legfontosabb megállapítása annak az online kérdőíves kutatásnak, melyet 2016 júniusában 291 cég megkérdezésével állított össze a Közösségi Kalandozások blog - olvasható a közleményben.

Lévai Richárd arra kereste a választ, miért és hogyan használják a cégek a legnagyobb közösségi hálózatot. 2013-2014 fordulóján a a Facebookon az organikus elérés folyamatosan csökkent, egyre kevesebb rajongó látta a cégek posztjait. Hogy kapcsolatban maradjanak rajongóikkal, a cégek számára egyre nagyobb lett a hirdetési nyomás. A marketingesek már a Facebook végnapjait látták, hiszen a korábbi ingyenes felület hirtelen fizetőssé vált a cégek számára. Az RG Stúdió, a Közösségi kalandozások blog üzemeltetője 2014 tavaszától monitorozza, hogyan birkóznak meg ezzel a helyzettel a magyar cégek. A kutatást már 5. alkalommal teszik közzé.

„A válaszok alapján megállapíthatjuk, hogy az itthon 5.2 millió felhasználót számláló Facebook továbbra is fontos terepe a magyar cégeknek, de a céljaik és a megoldásaik változtak.”- mondta el Lévai Richárd a „Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket?” című könyv szerzője. „A vállalkozások reálisabb célokat tűznek ki, mint két éve, egyre kevésbé az üzleti csoda helye a Facebook. Úgy tűnik, a közösségi hálózat túllendült a kiábrándultság völgyén, és helyére került a marketingesek fejében üzletileg.”

A kutatásból kiderült, hogy elsősorban annak éri meg az üzleti Facebook jelenlét, akik ügyesen használják a hirdetési megoldásokat. Akik azt válaszolták, hogy “akkor is ennyit hirdetnék, ha több lenne az organikus elérés” (36%), 91%-ban gondolták azt, hogy megéri Facebookozni. Azoknak, akik szükséges rossznak tartják csak a Facebook hirdetéseket (18,34%) mindössze 43%-uk elégedett valamennyire a Facebook eredményességével. Köztük sokkal magasabb a bizonytalanok (30%), és az elégedetlenek aránya (25,3%) is. A Facebookon használt eszközökkel kapcsolatos szokások jelentősen változtak. A videót feltöltő cégek aránya nőtt, a korábban annyira kedvelt alkalmazások jelentősége viszont 15%-kal csökkent. Helyüket átvették a hirdetések, amiket 16%-kal több cég használ, mint két évvel korábban. 

Az adatokból az is kiderül, hogy a válaszadók 76,29%-ának megéri a Facebook jelenlét, főleg ha megtanulják eredményesen használni a közösségi hálózat hirdetési megoldásait is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.