Eltűntek a magyar márkák a legerősebbek közül

A Young and Rubicam globális márkakutatása, a BrandAsset Valuator (BAV) eredményei alapján nyilvánosságra hozta, hogy melyek voltak 2014 legerősebb márkái Magyarországon.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A toplista szerint az FMCG márkák kiszorulnak a csúcsmárkák közül, a technológiai vállalatok egyre erősödnek, miközben a tradicionális hazai brandek már szinte egyáltalán nem jelennek meg a magyarországi lista élén.

A BAV idén ünnepli 15. születésnapját Magyarországon. A kutatás történelmi áttekintésében markáns trendek is kirajzolódnak. 2000-ben, az első magyarországi felmérés idején még a fogyasztás fénykorát éltük: a TOP20-ban 12 FMCG márka, köztük 12 élelmiszer és 11 tradicionális brand helyezkedett el. Technológiai márkát akkoriban még nem láttunk az élmezőnyben.

 

 

2014

 

2000

1.

Google

 

Pick

2.

Coca-Cola

 

RTL Klub

3.

Adidas

 

Coca-Cola

4.

Milka

 

Herendi

5.

BMW

 

Hungary

6.

Nokia

 

Tokaji

7.

Nike

 

Trappista

8.

Pick

 

Adidas

9.

RTL Klub

 

Zsolnay

10.

Samsung

 

Milka

11.

Pöttyös

 

Rama

12.

YouTube

 

Egri Bikavér

13.

Mercedes-Benz

 

Hollóházi

14.

National Geographic

 

Piros Mogyorós

15.

Nivea

 

Pickwick

16.

Ferrari

 

Lipton

17.

Facebook

 

Gyulai

18.

Gyermelyi

 

Béres Csepp

19.

Sony

 

Vienetta

20.

T-Mobile

 

HBO

 

Az azóta eltelt 15 évben a márkatérkép jelentősen átrajzolódott: az FMCG-cégek kiszorultak a toplista éléről, míg a technológiai márkák fokozatosan előretörtek. A 2014-es felmérés eredményei szerint a TOP20-ban már mindössze 6 FMCG (ebből 5 élelmiszer), 3 tradicionálisan magyar márka található, míg a technológiai márkák száma 7-re ugrott.

Mit jelent mindez?

A Y&R magyarázata szerint egyrészt azt, hogy a márkák versenye erősödik. A részletes eredmények megmutatják, hogy a Differenciáltság az egyik legmarkánsabban jelentkező tényező, amely a márkák közötti sorrendet eldöntheti. Az élmezőnyben található márkák BrandAsset-mutatója bizonyos esetekben csak néhány század-százalékpontos eltérést mutat.

Másrészt azt, hogy a márkák versenye át is alakult. Napjaink digitalizált világában technológiai márkák uralják az életünket. Bármennyire is szerves része a mindennapoknak az FMCG-termékek jelenléte, a technológiai márkák egy kategóriafüggetlen percepciókutatásban erőteljesebben szerepelnek a fogyasztók észlelésében.

Harmadrészt pedig azt, bármennyire is divat a hazai, a magyar márkáknak globális háttér nélkül kell helytállniuk ebben az erős versenyben. Ez azt is jelenti, hogy a márkáknak a láthatóbb piaci jelenlét érdekében minél nagyobb gondot kell fordítaniuk önmaguk megkülönböztetésére, és egyediségük megteremtésére.

A kutatásról

A Young & Rubicam 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban, 43000 márkát, 72 dimenzió mentén vizsgálva. A kétévente megismételt kutatás magyarországi felmérése idén ünnepli 15. évfordulóját. A felmérés 1600 fős országos reprezentatív mintán, több mint 700 márka megítélését vizsgálja hazánkban. Az adatfelvételt a GfK végezte.

Az interaktív BrandAsset™ Valuator (BAV) alkalmazás ide kattintva található

Forrás: Kreatív Online


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.