Az idei év turisztikai sztárjai lehetnek azok a különös kialakítású templomok, amelyek az olaszországi Genga és az oroszországi Kazany városában lelhetők fel.
A világ első, múzeummá átalakított kísérleti atomerőművében lehetőségünk van atomkatasztrófát, terrortámadást, túlvezérlést és fűtőelem-problémákat szimulálni. Az EBR-I a tudomány Disneylandje.
A közelmúltban csaknem száz amerikai mérnök vállalatot alapított a repülőnél is gyorsabb csőpostavonat kifejlesztésére. A tervezők azt állítják, hogy tíz év múlva már evvel a közlekedési eszközzel fogunk utazni.
Az autóút közlekedési viszonyai miatt több tucat ember lett már öngyilkos. A sztráda hídjait eddig kilenc alkalommal semmisítette meg az árvíz, a fagy és a permafroszt.
Bármennyire is hihetetlen az utókor számára, de a Szovjetunió nem a hidegháború ideje alatt, hanem Sztálin döntését követően már 1942-ben elindította a nukleáris energia katonai alkalmazását célzó programját.
16 évig volt Bécs és Budapest gyarmata Tiencsin belvárosának 108 hektáros területe. Bár a koncessziós zóna gazdaságilag semmit sem lendített a Monarchia gazdaságán, tény: osztrák állampolgár volt az itt élő első kínai köztársasági elnök, majd császárrá koronázott Jüan Si-kaj.
A világ legsűrűbben lakott, törvényen kívüli városában ismeretlen volt a közbiztonság és a közegészségügy. A városkát sem a japánok, sem az angolok nem tudták lerombolni, csak Kína volt képes erre.
Igazi építészeti remekműnek és technikai bravúrnak számított, amikor 2005-ben átadták a világ leglátványosabb gyaloghídját, a Malajziában található Langkawi Sky Bridge-t.
Világszerte nagy kihívást jelent az építészeknek, hogy a sok használaton kívüli ipari területbe és építménybe valamiféle életet leheljenek. A barnamezős beruházások egyik legismertebb példája a New York-i magasvasút-projekt.
Több mint 17 ezer ember halála árán épült meg a világ legészakibb, 100 ezer főnél több lakossal rendelkező nagyvárosa: Norilszk. A Föld leggazdagabb nyersanyaglelőhelye felett épült település a világ legszennyezettebb, leghidegebb, legélhetetlenebb, legéletveszélyesebb, külföldiek által nem látogatható panelvárosa.
A világban több olyan város és község van, amelyek vagy egy természeti katasztrófa, vagy pedig az emberi gondatlanság következtében kerültek víz alá. Ez utóbbi esetben több mint valószínű, hogy nem a mérnökök tervezőmunkájának köszönhető, hogy az elárasztott települések harangtornyai még ma is kilátszanak a vízből.
A háború alatt a Kreml Szamarát nevezte ki a Szovjetunió második fővárosának. Itt épült fel Sztálin számára az a gigantikus méretű bunker, amely kétszer nagyobb volt, mint a Hitlernek átadott berlini óvóhely.
A világ legnagyobb vidámparkja a Warcraft és a Starcraft számítógépes játékok világára épít. Itt valóban 3D-ban harcolhatunk az orkokkal, tündékkel, szörnyekkel.
Elon Musk amerikai milliárdos és feltaláló, akinek vagyona a PayPal eladásából, az elektromos autókat gyártó Tesla gyár forgalmából, illetve a Dragon elnevezésű teherszállító űrrepülőgépeket gyártó SpaceX nevű űrkutatási cég nyereségéből adódik, most 42 éves fejjel egy újabb, a tömegközlekedés jövőjét jelentősen befolyásoló közlekedési eszköz látványképét vázolta fel.
A mítoszokból, mesékből ismert lények valóban csak a képzeletünkben léteznek? Lehet, hogy nem, ugyanis most múzeumban nézhetjük meg az életnagyságú jetit, chupacabrát és társaikat.
Politikai rabok építették fel orosz távol-kelet egyik leggazdagabb városát, amely alatt akár 250 évig is éghet a berobbant szén. A szellemvárosban ma már csak egy idős férfi él a két kutyájával.
Az Egyesült Államok és Kanada határát képező, a Szent Lőrinc folyón átívelő 9,5 méteres híd a világ legrövidebb nemzetközi átkelője. 1976-óta egyébként magyar tulajdonban van.
Az apró sziget madarai a XIX. században dollármilliókat termeltek ürülékükkel az amerikaiaknak. A sziget egyetlen lakója megőrült, majd öngyilkos lett.