Gault&Millau-sapkák, Élet Vize, Hilton-felújítás, migránshelyzet

Ezúttal az idei GastroDesign versenyünkben többszörösen díjazott új pesti borbár a helyszínünk, amely a főváros egyik legszebb, legpatinásabb, gyönyörűen felújított épületében, az Eiffel Palace-ban kapott helyet. Ahol a luxusról, ötcsillagos szolgáltatásokról szóló előadásokat hallhattunk, majd a topgasztronómia fogásait kóstolhattuk meg – egri St. Andrea borok kíséretében.

Ottjártunkkor még nem tudhattuk, nemcsak mi csodáltuk a ház séfje, Barna Ádám szakmai tudását, hanem a 2016. évi Gault&Millau Magyarország étteremkalauz is őt választotta az év felfedezettjének. És ha már szó volt a topgasztronómiai kalauzról, maradjunk is e témánál. Hiszen első előadónk a kiadvány főszerkesztője, Molnár B. Tamás volt, aki dicsérte a 2015-ben tesztelt hazai éttermeket, szerinte ritka jó évet zár idén a hazai topvendéglátás. Igaz, tömörödik az élvonal, azaz kevés a legmagasabb ponttal értékeltek száma (mindössze egy étterem kapott 17 pontot, azaz három szakácssapkát), viszont a 16 pontosok tábora (ami két

szakácssapkát ér) szépen gyarapodik.Az ismert gasztroszakember kijelentette, gasztronómia terén Budapest lassan lekörözi Bécset. Különleges, álomszép, csepp formájú, 24 karátos arannyal befuttatott palackban rejtőzik egy hazai forrásvíz: az Élet Vize, a LifeWater (LW). Amelyről dr. Gyenge Balázs egyetemi docens, az LW cég egyik tulajdonosa elmondta, energiadús, minőségi, lágy textúrájú, értékes élő víz az övék. Az örök fiatalságot idéző forrásvíz ma a külföldi luxuséttermek egyik legjobban keresett terméke, hiszen nem tartalmaz különböző ásványi anyagokat, fémsókat, ezért nincs semmilyen mellékíze. Szállodai bekészítés során pedig olyan csábító látvány, hogy egy hazai ötcsillagos szálloda bekészítésekből származó bevétele máris ugrásszerűen megnőtt, amióta LW-t kínál vendégeinek a szobákban.

A Danubius-lánc egyik zászlóshajójának, az ötcsillagos Hilton Budapest lobbijának teljes átépítése volt programunk következő témája. Amely ráadásul nem akárhogy zajlott a nyári csúcsidőben: közben végig nyitva volt a szálloda,. A várbeli tophotel felújításának munkálatait, mint Bakody Katalintól, a JAB Csoport magyarországi képviseletének vezetőjétől megtudtuk, Goddhard Littlefair londoni belsőépítész tervei alapján végezték, ehhez választottak megfelelő hangulatú textileket a JAB kínálatából. Londoni oldalról elvárás volt a lángállóság, kopásállóság, speciális kezelési tulajdonságok. Sok-sok bársonyt rendeltek, és még annál is több párnát a lobbiba: 156 darabot. „A párnáinkat naponta megszámoljuk, miközben gyönyörködünk bennük” – fűzte mindehhez hozzá viccesen Árvai Zoltán, a Hilton Budapest igazgatója. Majd a felújítási munkák gyakorlati menete kapcsán elmondta, ideiglenesen egy különtermet alakítottak ki, ahol az Executive lounge-ot, a Guest relationst, valamint a recepciót rendezték be. A teljes átalakítás célja az volt, hogy a meglévő adottságok figyelembevételével olyan végeredmény szülessen, mintha egy új szálloda épült volna. A JAB segítségével mintaszobákat is berendeztek, sőt mintafolyosót is kialakítottak, és elkezdődött a szobák felújítása is. Új, elegáns szövetek kerültek a helyiségekbe, és alapvetően fehér lett, párnával ölelve a várbeli Hiltonban a színvilág. Lukács Csaba, lapunk állandó szerzője szerepelt ez évi utolsó programunk záró előadójaként. Nemrégiben érkezett vissza a magyar–horvát, szerb–horvát határról, ahol a menekülthelyzetről tapasztaltak alapján elmondta, a magyar határ védelmével megbízott szervek vezetői a határ közelében foglaltak maguknak szállást, általában 20-30 százalékos engedményt kaptak a listaárból, cserébe olyan időszakban is száz százalékban üzemelt az igénybe vett jó néhány ház, amikor amúgy a holt szezon beálltával negyedannyi vendég sem tölti meg a hoteleket. Alkoholt nem fogyasztottak, szaunát, masszázst sehol nem vettek igénybe, ellenben kávéból és energiaitalból tetemes mennyiség fogyott.

Csaba folyton a háborús, kritikus övezeteket járva a következőket állapította meg. Az érdekli ilyen esetben a média és a hatóságok embereit: van-e forró víz, gyors internetcsatlakozás, szénsavmentes vízből bőséges ellátmány, a szobában többféle csatlakozási lehetőség, konnektorok, akkuk telefonok stb. feltöltéséhez. És fontos számukra még a bőséges reggeli (hiszen utána egész nap nem jutnak általában ennivalóhoz).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.