Horvátországban a 2014-es turisztikai év egyik újdonsága a hidroplánok forgalomba állítása. A projekt megálmodója a European Coastal Airlines (ECA). Jan Albers marketingigazgató tájékoztatása szerint a jég azzal tört meg, hogy Split városa és a spliti kikötő beadta a derekát, de Albers szerint Horvátország uniós csatlakozása is új horizontokat nyitott meg.
A szükséges engedélykérelmeket a cég be- adta. Pozitív elbírálást követően az engedélyek birtokában indulhatnak elsőként a Split-Matejuska-, Split-Resnik-, Hvar-, Korčula-, Vis- és Lastovo-járatok.
A viteldíjakról szólva Albers elmondta: le- het, hogy a Croatia Airlines Zágráb–Split repülőjegye olcsóbb, mint az ECA Split– Korcula fuvarja, de ők állami támogatás nélkül üzemeltetik járataikat. A Digital Journal Albersszel készített interjújában arról nem szól a fáma, hogy a horvát nemzeti légitársaság beszállna-e a versenybe, de a komptársaságokkal annál inkább meg kell küzdeniük.
Albers biztatott: a Split és Hvar közti tíz- vagy a Split és Korčula közötti 22 perces repülés megfizethető lesz a helyiek számá- ra is. Mint mondta, előbbi útvonalon 300 kuna alatti – 11600 forint – bevezető viteldíj várható. Sőt, részben a helyiek miatt egész éves üzemelést terveznek. De a téli menetrenddel céljuk a horvát szigetvilág szezonjának meghosszabbítása is. Albers szerint helytelen, hogy a horvátországi szezon a tenger hőmérsékletének csökke- nésével véget ér.
Hozzátette, 2015-től az ECA foglalási rendszerét csatlakoztatja az Amadeus hálózatához, így akár egyben foglalhatóvá válik egy Sanghaj–Hvar menetjegy.