Tarolt az Onyx, de a két Costes sem adta alább

Tarolt az Onyx, de a két Costes sem adta alább

Az idén 12 éves Dining Guide tíz éve kezdett el sorrendet felállítani és pontozni a hazai éttermek teljesítményét – amivel akkoriban alaposan felkavarta a hazai vendéglátás langyos állóvizét. Igaz, azóta már sok víz lefolyt a Dunán, de a Dining Guide csapata (alaposan megváltozott összetétellel) továbbra is áll a vártán, lelkesen járja az országot, eszik, pontoz és figyel.

Az idei kalauz szakmai hitelességét a nemzetközileg elismert, két Michelincsillagos séf, Nicola Portinari személye is garantálta. Az olasz sztárséf inkognitóban tesztelte a legjobb húsz éttermet, ezután döntött arról, kinek ítéljék oda az idei díjakat.

Az Év Étterme díj birtokosa az Onyx étterem lett, Szulló Szabina és Széll Tamás birodalma. A 92 pontot elérő Onyxot követi a szintén Michelin-csillaggal és szintén 92 ponttal elismert Costes, valamint a 90+ pontos Borkonyha. A Costes testvére, a Costes Downtown 90 ponttal szerepel az idei kalauzban.

Lévai Anikó, a miniszterelnök felesége, a Magyar Konyha szerkesztőbizottságának elnöke három magyar termelőnek adott át díjat. Sándor Tamás kézműves sajtkészítőt, a tradicionális hegyvidéki sajtokat előállító mónosbéli Bükki Sajt képviselőjét, Balogh Nagy Erzsébetet, a keleméri juhtenyésztőt (Keleméri Báránykák) valamint Szabó Györgyöt, a bükki füvesembert, a Györgytea alapítóját díjazta.

AZ IDEI DÍJAZOTTAK:

Fődíj: Onyx Étterem

Különdíjak:

Év Szakácsteljesítménye:
– Széll Tamás, Onyx

Év Innovatív Konyhája:
Borkonyha – Sárközi Ákos, séf

Év Séfje:
Costes – Palágyi Eszter, séf

Év Ifjú Séftehetsége:
ESCA - Fehér Gábor, séf

Év Legígéretesebb Étterme:
Émile

Év Street Food-helye:
PolaPola

Top 10-es lista:

1. Onyx – Szulló Szabina, Széll Tamás séfpáros
2. Costes – Palágyi Eszter séf
3. Borkonyha – Sárközi Ákos séf
4. Costes Downtown – Miguel Viera, Tiago Sabarigo séfek
5. Salon – Wolf András, Fekete Antonio séfek
6. Babel – Lenk Zsolt megbízott séf
7. Arany Kaviár – Nyíri Szása, Kanász László séfek
8. MÁK – Mizsei János séf
9. Émile – Kövér Gergely séf
10. Alabárdos – Kiss O’shea Dániel, séf


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.