Új kávémárka érkezett Budapestre

Megérkezett Budapestre Spanyolország egyik legnépszerűbb kávéja, a Cofesa. Budapesten egyelőre még csak néhány kávézóban kóstolható.

A magyarok is kénytelenek lesznek változtatni nyaralási szokásaikon - elérkezett az északi utak kora?
Mire számíthatnak a magyar turisták Németországban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Czeiszing Miklóssal -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetőjétől!

2024. március 21. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kézműves módszerekkel előállított, családi vállalkozásban működő márka története ötvenéves távlatra nyúlik vissza. Budapesten egyelőre még csak néhány kávézóban kóstolható, de a nagy érdeklődésre való tekintettel várható, hogy hamarosan egyre többen keresik majd ezt a tiszta ízű, lágyan pörkölt kávéritkaságot.

A kiváló kávé története Andalúzia kisvárosainak és falvainak kies, szabadtéri kávézóiban kezdődött, ezeket a népszerű helyeket látta el saját pörkölésű kávéval a Diaz família, amely azóta is kizárólagos birtokosa a Cofesa kávénak. A kávészemek elsősorban Kolumbia legkiválóbb termőterületeiről érkeznek, de feldolgoznak még Costa Rica és Brazília legjobb ültetvényeiről származó kávészemeket is.

Természetesen a megbízható termőhely mellett a legfontosabb egy-egy kávémárka esetében a pörkölési eljárás, ez adja meg azt a sajátos karaktert, amely megkülönbözteti az egyes kávékat egymástól. A Cofesa a tradicionális, kézműves eljárásban hisz, ezért már harminc éve ugyanaz a kávépörkölő mester végzi el a kávészemek pörkölését. A mester szemrevételezéssel és kóstolással maga ellenőrzi valamennyi elkészült, csomagolásra váró tételt, így nem fordulhat elő minőségingadozás. Francisco Román kávészakértő évtizedek óta készíti el jellegzetesen lágy, egészen világos pörkölésű kávészemeit, és ma már tizennyolc éves fiát is elkezdte kitanítani a kávépörkölés csínjára-bínjára, így a Cofesa-nak továbbra sem kell aggódnia a megszokott, állandó minőség miatt.

A Cofesa kalandos úton került el a magyar fővárosba néhány vendéglátásban dolgozó szakember közvetítésével. „Először csak saját célra kerestünk egy izgalmas, Magyarországon unikálisnak számító fajtát, így akadtunk a Cofesa-ra, amelyet saját kávézóink számára kezdtünk el importálni” – mondja el a márka hazai debütálásáról Schanz Viktor, a Kiadó Kocsma Kft. társtulajdonosa. A néhány kávézóban megjelent márka aztán olyan gyors népszerűségre tett szert, hogy más vendéglátósok is keresni kezdték, így már közvetlenül a beszerzőnek adják le a megrendelést.

A márka hazai terjeszkedése sem követi a klasszikus márkaépítési utat: egyelőre szájhagyomány útján értesülnek róla a fogyasztók és a kávézótulajdonosok is. Nem meglepő, hogy egyelőre a pesti alternatív kávézók körében a legismertebb a Cofesa. A hagyományos piacépítés helyett laza, alternatív megközelítés jellemző a márka terítésére; a megrendelt tételeket biciklivel, vagy gyalogosan szállítják ki az egyes kávézókba, és szükség esetén a kávégépek szervizelését, javítását is maguk végzik. A Cofesa beszállítója három saját kávézóját látja el a kávéval, jelenleg további tíz helyre szállítanak a 100%-ban arabica kávéból.

A spanyol kávékultúra egyik jellegzetes kávékülönlegessége a Café BomBón, amely krémes állagú kondenzált tejből, egy erős eszpresszóból és kemény tejhabból áll össze látványos kinézetű kávés frissítővé. Ezt a kávékülönlegességet is meg lehet már kóstolni a Cofesa kávét kínáló helyeken


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.