Nem mímelik a profizmust

A Mimézis Kft. turisztikai desztinációmenedzsment-szervezetek számára fejlesztett Live Guide szoftverét választotta a Velencei-tó legnagyobb turisztikai adatbázisát létrehozó gárdonyi helyi TDM 2011-ben. Tapasztalataikról Somossy Eszter gárdonyi TDM-menedzsert kérdeztük.

Miért egy hazai fejlesztés mellett döntöttek, a külföldi licencű, több tucat desztinációban működő TDM IT-megoldások helyett?

Elsősorban azért, mert ár-érték arányát tekintve ez bizonyult számunkra a legmegfelelőbb választásnak, és mert úgy gondoltuk, hogy az elképzeléseinket a programozókkal személyesen és magyarul, ráadásul elég gyakran szeretnénk majd megbeszélni. Azt feltételeztük, hogy így rugalmasabban alakítható a rendszer az egyedi szükségleteinkhez.

És így lett? Megértették egymást? A programozókról az a hír járja, hogy „saját nyelvet” beszélnek, amit anyanyelvű partnereiknek sem mindig könnyű megérteni.

Igen, erről már én is hallottan. A helyzet az, sokszor csodálom, hogy ők megértenek engem, bennünket, akik nem beszéljük az informatika nyelvét és csak egyszerű, hétköznapi módon tudjuk elővezetni, mit is szeretnénk. Sőt, nemcsak hogy értik, hanem kitalálják, hogy amit mi szeretnénk, azt miként lehet okosan megvalósítani az IT támogatásával. Ismerik szervezetünk marketing, kommunikációs és üzleti célkitűzéseit, és gyakran ők javasolnak nagyon praktikus megoldásokat. Nem túlzás állítani, hogy stratégiai partnereinkké váltak. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a turisztikai szolgáltatások piacán is eszméletlen tempóban hódít az Internet.

Egy civilszervezetnek fontos az értékesítés? Én úgy tudtam, hogy a desztinációmenedzsment elsősorban marketingről, termékfejlesztésről, érdekképviseletről szól. Egyrészt igen, másrészt nem csak azokról szól.

Helyi TDM-ként fő feladatunk a Velencei-tó, Gárdony turisztikai ismertségének, a turisztikai bevételeknek növelése, a minőség és a fenntarthatóság elve mentén. Ugyanakkor ez elképzelhetetlen szolgáltatásfejlesztés nélkül. A TDM-szolgáltatások, például az információ és az élmény garantálása a turistáknak , költséges feladat. Gondoljunk csak a minimum 3 fős munkaszervezet működési költségeire, amit nem támogat a TDM-pályázat... A TDM f enntartásához, tevékenységeinek fejlesztéséhez nélkülözhetetlen a hatékony üzletvitel, a rugalmas, vállalkozói szemlélet és a pr ofesszionális, innovatív megoldások alkalmazása például az IT területén. Ezekben látom igazán a Live Guide jelentőségét, a Mimézis partner ségének előnyeit. Persze, hogy fontos számunkra az értékesítés, de nekünk az is nagy on jó, ha a t agjaink jutnak több bevételhez, ha ők f ejlesztik a vállalkozásukat, szolgáltatásaikat. Ehhez kínál egyesületünk a tagjainak, a Live Guide alapú visitvelenvceito. hu által egy XI. századi kommunikációs és értékesítési csatornát.

Mondok egy példát. Kitaláltuk, hogy létrehozunk egy online „Tudástárat”, amelyben összegyűjtünk minden információt (szöveges tartalmat, képet, audio- és videóanyagot) a Velencei-tó turisztikai értékeiről. A látnivalókat GPS-koordináták alapján rögzítjük a Live Guide rendszerünkben, így a honlapunk interaktív térképén strukturált információkat jeleníthetünk meg az attrakciókról, szolgáltatásokról.

Ezek tetszés szerint csomagokba rendezhetők, róluk online ajánlatok kérhetők, és így a kínálat akár foglalhatóvá is tehető. Mindezen kívül a fejlesztés a minőség-fejlesztési céljainkat is szolgálja, hiszen a rendszerben rögzített információkat ún. E-learning tananyagba „gyúrjuk”, s a velenceitavi tagszolgáltatóink számára hozzáférhetővé tesszük azt a tudást, amelyet a vendégek magas színvonalú tájékoztatása érdekében minimálisan el kell sajátítaniuk a térség kínálatáról. Az interaktív térképen rögzített Tudástár alapja lehet pl. egy „okos idegenvezető” applikációnak is, amelyet szintén a Mimézis Kft. segítségével fejleszthetünk. Az említettek költségeire pályázati forrást is nyerhetünk. Szóval a Live Guide nem csupán honlap, hanem a turisztikai térségfejlesztési és TDM üzleti stratégiánk nélkülözhetetlen eszköze.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.