Nyírségi turistavarázs

Látványos a fejlődés Nyíregyházán és a Nyírségben, hiszen több milliárd forint értékű turisztikai fejlesztés fejeződött be az elmúlt egy hónapban az Európai Unió támogatásával Nyíregyházán, Nyírbátorban és Máriapócson és hamarosan zárul Nagykálló projektje is.

Dr. Podlovics Roland, a Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy Brüsszel 50 százalékos arányban, 600 millió forinttal támogatta a sóstógyógyfürdői parkfürdő rekonstrukcióját és bővítését, míg az összeg további részét 25-25 százalékban a társasá g, illetve a nyíregyházi önkormányzat biztosította. A fejlesztés során nemzetközi versenyek rendezésére alkalmassá tették a fürdő 50 méteres uszodáját, míg a gyógyvizes termálrészét bővítették, s a négy medencét ellátták látványelemekkel, így csúszdákkal, sodrófolyosóval, zuhataggal és jakuzzival. Új parkokat alakítottak ki, közlekedő utakat tettek rendbe, s lehetővé tették az éjszakai fürdőzést is.

Május 31-én fejeződött be a Nyírbátor és Máriapócs vallási és turisztikai fejlesztésére irányuló 3,5 milliárd forintos uniós program. A hat fő elemből álló projekt a három történelmi egyház és a nyírbátori önkormányzat közös összefogásával valósult meg, mely magába foglalta a nyírbátori és máriapócsi műemlékek teljes rekonstruálását, a település történelmi múltját megelevenítő várostörténeti sétányt és a Báthori Várkastély panoptikumának kialakítását, valamint a Sárkány Wellness és Gyógyfürdő teljes körű kiépítését. A „Funkcióbővítő Városközpont Fejlesztés Nagykállóban” című pályázatban a város közel 1 milliárd forintot nyert, melyből felépül a multifunkciós közszolgáltató tér üzlethelyiségekkel, étteremmel, szolgáltatóházzal, városházával, és hamarosan elkészül Harangodon a fantasztikus élményeket nyújtó kalandpark is.

Elindult a TDM

A turizmus tudatos szervezése és irányítása a helyi TDM szervezet felállásával indult és megkezdődött a nagy szervezőmunka. Június elején, a főszezon előtt megnyitott Nyíregyháza belvárosában a Turisztikai Információs Központ, megjelent a TDM szervezet első önálló kiadványa és a napokban elindult a város új turisztikai honlapja, a www.nyiregyháza.info.hu is.

Ezek a látványosabb oldalai a munkának, a háttérben folynak a termékfejlesztések és a marketingmunka.

Vonzó csomagajánlatok

Indulnak a Nyírségi Turistavarázs csomagajánlatai. Érdekességük, hogy nem csak a város, de a térség turisztikai attrakcióit, történelmi, vallási értékeit fogja össze és csomagajánlatok formájában értékesíti. Több települést és különböző érdekeltségű turisztikai vállalkozókat összefogni még azonos cél mellett is, nem kis szakmai kihívás. A csomagok különböző fantázianevek alatt futnak – mondja Mogyorós Judit turisztikai szakértő, aki részt vesz a TDM szervezet marketing- és termékfejlesztési munkájában. „Az árak, remélem, versenyképesek lesznek a piacon, hiszen a háttérszerződésben igen kedvező árakat kaptunk az attrakciók üzemeltetőitől. A versenyképesség másik oldala, hogy minden kedves idelátogató ugyanazt az „élménycsomagot” kapja, de pénztárcájának megfelelően tud válogatni a szálláshelyek között, hiszen a panziótól a négycsillagos szállodáig adunk ajánlatokat. Például családoknak szóló ajánlataink 2,3,4 éjszakásak, különböző tartalommal. Mege mlíteném kedvencemet: „a Kicsi, a Nagy, az Artúr és az Indián”-t. Mi mindent tartalmaz a csomag? Szerepel benne Aquarius Élményfürdő-belépő, Állatpark-belépő, kalandpark, kirándulás Máriapócsra és Nyírbátorba, a felnőtteknek Zsindelyes Pálinkafőző-látogatás, és természetesen szállás félpanzióval. A csomagokkal a fent említett honlapon találkozhatnak rövidesen, még némi technikai fejlesztés szükséges hozzá. Indulnak tematikus ajánlataink is, a vallás, a természeti turizmus és a kultúra körében.

Tisztában vagyunk azzal, hogy egy nagyon szép, de nehéz út elején járunk, és hogy nagyon sokat kell még tennünk azért, hogy munkánk pozitívan realizálódjon. Ám hisszük, hogy csak ez az út vezet a sikerhez” – foglalta össze gondolatait Mogyorós Judit.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?