Rekordnyár a fürdőkben

A hőségriadók a fürdőkbe terelték idén nyáron a lakosságot, a nyári meleget csak a feszített víztükrű medencék és természetes vizeink mellett lehetett kibírni. A hazai fürdőkben dolgozó szakemberek örök érvényű igazsága, hogy „jó időnél nincs jobb reklám”, mely az idei szezonban bizonyítást nyert.

A Magyar Fürdőszövetség előzetes adatai alapján a fürdők jelentős részében az elmúlt évtized legmagasabb forgalmú szezonján vagyunk túl. Több fürdőben harmadával nőtt a látogatók száma, azonban átlagosan 10-15%-os forgalomnövekedést könyveltek el. A fürdőszövetség szeptember végére fogja elkészíteni a részletes forgalmi elemzéseket. Az elmúlt évhez képest a növekmény valóban látványos a fürdővendégszám tekintetében, azonban hozzá kell tenni az értékelésnél, hogy az elmúlt nyáron hőségriadók helyett viharfelhők borzolták a lakosság és a fürdőüzemeltetők kedélyállapotát és az egyik leggyengébb szezont produkálták. Emiatt fordulhatott elő, hogy a legnagyobb növekmény azon fürdőkben volt, amelyek az elmúlt évben a kedvezőtlen időjárás miatt kis forgalmat bonyolítottak.

A fürdővendégek összetételében is változások történtek. A határ menti fürdőkben tovább nőtt a külföldi vendégek aránya. 25- 50% között váltakozott a cseh, lengyel, román, osztrák és szerb vendégek összesített aránya a határ menti fürdőkben. Az üzemeltetők a cseh és lengyel vendégforgalom növekedéséről tájékoztatták szövetségünket, amit egyelőre a statisztikák nem támasztanak alá.

A kedvező számok ellenére a fürdők üzemeltetési problémái továbbra is fennállnak és a nyári szezonban tovább erősödtek. Egyre nehezebb szakképzett munkaerőt találni, sok fürdőben örülnek, ha munkavégzésre alkalmas munkaerőt találnak, akit kiképeznek az adott feladat elvégzésére. Elsősorban a takarítói, pénztárosi, uszodamesteri és további segédmunkák elvégzésére nehéz munkatársat találni, továbbá a gyógyfürdők gyógyászati ellátásához reumatológus szakorvosokból is hiány kezd kialakulni. A fürdők üzemeltetését szabályozó rendelet aktualizálása is sürgetővé vált, melyet a szövetség már elkészített, hogy az uszodamester munkakör körüli viták rendezésével megfelelő létszámú és minőségű uszodamestert foglalkoztathassanak a fürdők. Továbbra is kérdéses a gyógyfürdők OEP-finanszírozott gyógyászati kezelések sorsa, mivel évek óta nem történt meg a terület finanszírozásának rendezése – közölte lapunkkal a Magyar Fürdőszövetség.

Kitűnő forgalommal zárták az idei nyári szezont a budapesti strandok. A hat egység 2015. május – augusztus között több mint 700 000 vendéget fogadott, mely a tavalyi esős nyárhoz képest 43%-os növekedést jelent. A legnagyobb forgalmat idén is a Palatinus és Dagály strandok bonyolították le.

A kánikula napjaiban az Aquaworld Élményfürdő is telt házzal üzemelt. A látogatók száma júliusban 11%-kal, augusztusban 15%- kal haladta meg az előző év forgalmát. Ugyanakkor még a legnagyobb látogatószám mellett sem volt érezhető a zsúfoltság. Az idei nyár egyik újdonsága az élményfürdő parkjában, a strand mellett kialakított Bongo Wonderland – szárazföldi játszóparadicsom –, mely idén június végén nyitotta meg kapuit. A vendégek kényelmét szolgálta a nyáron bevezetett előzetes online jegyvásárlási lehetőség is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.