Újragondolt szolgáltatások az európai járatokon

Alacsonyabb árak, nagyobb rugalmasság, az utazói igények hatékonyabb kielégítése: 2010 januárjától megújul az Air France (AF) rövid és középtávú járatainak szolgáltatása – jelentette be Párizsban a légitársaság vezetése.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'

Korábban olyan spekulációk láttak napvilágot, hogy az AF a fapados modellhez igazítja szolgáltatásait. A sajtótájékoztatón – amelyen lapunk tudósítója egyetlen magyar újságíróként személyesen is részt vett – Pierre- Henri Gourgeon (képünkön) vezérigazgató egyértelművé tette, hogy a tervezett változtatásokkal valóban fel kívánják venni a versenyt a fapadosokkal, de az „Air France nem fog low-cost szolgáltatásokat nyújtani”. A nyilvánosságra hozott újítások ugyanakkor a hagyományos európai légitársaságok számára is kihívást jelentenek.

A tervezett változtatások lényege, hogy ezentúl két kabin lesz a rövid és középtávú, tehát elsősorban Európán belüli járatokon: Voyageur és Premium. Az eddigi Premium Voyageurnek vagy Tempo Challenge- nek nevezett „prémium-turistaosztály” megszűnik, ezek a széksorok ezentúl az igényekhez igazodva az üzleti osztályhoz fognak tartozni.

Az átalakítás az utazók igényeinek való jobb megfelelést és a hatékonyabb működést egyaránt szolgálja. A légitársaság által a nyáron végzett felmérések szerint az utasok elsősorban egyszerűbb, átláthatóbb árstruktúrát és jobb árakat igényelnek. Ennek megfelelően az AF alapvető szolgáltatásai nem változnak, és a kettős osztású kabin is marad. A Voyageur kabin (a függönyön túli terület) azon utazók igényeit elégíti ki, akik egyszerű, nem drága terméket keresnek az AF szolgáltatásaival. Ők elsősorban szabadidős utazók. Ennek értelmében 23 kilogramm tömegű csomagot adhatnak fel, becsekkoláskor megválaszthatják ülőhelyüket (extra költségek nélkül), kapnak folyóiratot és a napszaknak megfelelő fedélzeti ellátást.

Újdonság, hogy online megkaphatják beszállókártyájukat is. Azok az utazók, akik kiváló árat találnak az interneten a légitársaság járataira, de még nem biztosak abban, hogy mikor tudnak utazni, tízeurós díjért akár egy hétig is megtarthatják foglalásukat, és akkor is az eredeti áron foglalhatják le véglegesen utazásukat, ha közben az elérhető árak jelentősen emelkedtek. A légitársaság közlése szerint ők az egyetlenek, akik ilyen online szolgáltatást nyújtanak.

Az árstruktúrát általában is átalakították: több esetben árcsökkentés történt, és könynyebb lett megtalálni a legalacsonyabb árakat: az árkereső képes egy csúcsidőben történő kiutazás magasabb árát kombinálni egy nem csúcsidőben történő visszaúttal, így az utas összességében alacsonyabb jegyárra számíthat. Promóciós jegyárak ezentúl lesznek csak oda- vagy visszaútra. 50 eurós díjért minden turistaosztályú jegy (kivéve a promóciósakat) módosítható lesz. Az általános árcsökkentésre néhány példa: Párizs–Budapest legalacsonyabb publikált ára jelenleg 184 euró. Ez áprilistól 156 euróra csökken, ami 15%-os árcsökkentést jelent. Más vonalakon is 5–20% közötti az áresés. A legmagasabb árak még jobban csökkennek, akár 29%-kal.

Jelentős a változás az üzleti utasok számára is. Őket ezentúl két termék várja a business osztályon: a Premium Eco és a Premium Business. A Premium Eco azoknak ajánlható, akik rugalmas és hatékonyságot várnak a legjobb áron, míg a Premium Business azokat szolgálja, akik hajlandók megfizetni a nagyobb kényelmet és a privát szférát. A Premium Eco osztály publikált díjtételei átlagosan 20%-kal alacsonyabbak, mint a jelenleg a Tempo Challenge osztályon alkalmazott árak, és még a Premium Business árai is alacsonyabbak, mint a jelenlegi business class árak. A Premium jegyek egy útra vagy retúr is megválthatók, visszatéríthetők és módosíthatók pluszköltség nélkül. Az árcsökkentés a jelenlegi publikált árakhoz képest itt is eléri bizonyos esetekben a 20–30%-ot.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.