Helyzetjelentés Budapest Legnevesebb Strandjairól

Az Econo Consult mystery shopping rovata a hazai fürdőket vizsgálja, vendégszempontú megközelítésben: havonta három, különböző tematika szerint kiválasztott fürdőbe látogatnak el átlagos belföldi turistaként jellemezhető próbavásárlóink. Tapasztalataikról – amely kiterjed az utazás előtti információgyűjtéstől, a tartózkodás alatti élményeken át a fürdőhelyi környezet megítéléséig – strukturált kérdőívet töltenek ki. Rovatunk célja, hogy pillanatképet rögzítsen adott látogatás során szerzett egyéni benyomásokról, kizárólag a vendégek szemével.

Októberi számunkban megjelenő mystery shoppingunkhoz egy család három budapesti strandon tett látogatása adja az alapot. A nyári strandszezon alatt az EconoConsult felkérésére édesapa, és két gyermeke (8-10) kipróbálták a Csepeli Strand, a Palatinus Strand és a Dagály Strand szolgáltatásait. Arra voltunk kíváncsiak, vajon ott szerzett tapasztalataik, élményeik alapján mennyire ítélik fiatalosnak, szórakoztató jellegűnek, vagy éppen családiasnak ezeket a létesítményeket, milyen észrevételekkel tudnak hozzájárulni az általános szolgáltatási színvonal tökéletesítéshez.

A nyári szünet idején elsősorban családok, fiatalok célpontjaként szolgáló strandok komoly követelményrendszerrel kell, ma már szembenézzenek. Nem csak a működtetést befolyásoló jogszabályok, de a vendégek által támasztott követelmények is jóval magasabbak napjainkban, mint a kezdetekkor. Nem olcsó mulatság egy család részére egy napot eltölteni egy strandon, és ha már rászánják a pénzt, elvárásaik is vannak a fürdővel szemben. A tisztaság, az élményszerűség, a szórakoztatás, a tájékoztatás mind – mind fontos elemei a vendég komfortérzetének. A visszatérési hajlandóság pedig csak jó minőségű szolgáltatással ösztönözhető. 

Előrebocsájtható, hogy mindhárom strand üzemeltetője a Budapest Gyógyfürdői Zrt. Felmérésünk, összehasonlításunk mégsem okafogyott, hiszen próbacsaládunk meghatározó különbségeket vélt felfedezni a három strand szolgáltatásaiban. Mindhárom esetben pozitív elvárásokkal indultak a strandkalandra, és összességében elégedetten távoztak mindhárom fürdőből egy kellemes nap után, ám mindenhol akadt egy-két megszívlelendő észrevételük. Megelőző informálódásuk során a közös üzemeltetésű honlapon kerestek információkat a strandról. Ezeket rendre meg is találták. A honlapon jól elkülöníthető aloldalakon található minden fürdőről tájékoztatás. Vendégeink mindössze arra hívták fel a figyelmet, hogy a színválasztás néha kedvezőtlenül befolyásolja az olvashatóságot, másrészt bizonyos részeket (ld. fürdő története) ideje lenne aktualizálni.

A Csepeli Strandfürdő a három kiszemelt strand közül a legkedvezményesebb belépőjegyárakkal rendelkező, ám szolgáltatásainak minőségében a többitől cseppet sem elmaradó célpontnak bizonyult. A közelmúltban felújított fürdő kellemes kikapcsolódást kínál vendégeink, de tekintve a medencéken kívüli viszonylag szűk szolgáltatási kört, vendégeink nem hosszabb, mint félnapos tartózkodási időt javasolnak. A méreteiben is legkisebb strandon négy medence közül választhatnak a fürdőzők, ám a család összes tagja megtalálta a számára megfelelő medencét. Vonzó tényező a szép környezet, a jó hangulat (az egyediség tekintetében ezt a strandot emelték ki próbavásárlóink), a rendezettség, az ingyenes parkolási lehetőség, valamint a fürdő általános higiéniája. Tisztaság szempontjából ez a fürdő állhatott a dobogó felsőfokára. A tájékoztatás általában megfelelő volt, de nagyon fontos lenne, hogy a fürdő minden egyes alkalmazottja (az úszómesterek is) tisztában legyenek a nyitva tartási idővel, és minden fürdővel kapcsolatos, a vendég számára fontos információk birtokában legyenek. Amivel kevésbé voltak elégedettek vendégeink: a járófelületek kövezete nem a legmegfelelőbb választás volt, ajánlott a papucs használata, mert ezek a felületek bizony csúszósak. A szép környezet látványát ugyancsak rontja a kerítés állapota. A medencéken kívül nem igazán van programlehetőség. Egyedül pingpongasztal áll a sportolni vágyók rendelkezésére, és hinta a gyermekek részére. A játéklehetőségek bővítése, esetleg az animáció bevezetése megnövelhetné az elégedettséget, ami feltehetőleg vendégszám növekedést generálhatna. A vízi élményelemek esetében inkább a nem kielégítő mennyiséget kifogásolta családunk, illetve az egyes elemek működése közt eltelt idő hosszát. A másik számukra kevésbé szimpatikus jelenség, hogy a strand területén található egyetlen vendéglátóhely, kihasználva monopol helyzetét, meglehetősen drágán kínál étkezési lehetőséget a látogatók részére. Ettől eltekintve, összességében ezt a strandot próbavásárlóink jó szívvel ajánlják másoknak is és szívesen visszatérnek majd maguk is a jövőben.

Kicsit tartottak a zsúfoltságtól a Palatinus Strandra indulásuk előtt vendégeink, de ettől a fürdőtől várták előzetesen a legtöbbet. Egészen érthetetlen módon viszont telefonos informálódási kísérletük nem járt sikerrel, a kora délutáni órákban senki nem vette fel a telefont. (Csak halkan jegyzem meg, ez meglepően sok fürdő esetében előfordult már Mystery Shopping sorozatunk történetében. Talán érdemes lenne átgondolni egy telefonos ügyfélszolgálatot működtető alkalmazott foglalkoztatását, legalábbis a nyári csúcsszezon idejére. Gondoljuk meg, adott esetben vendéget is veszíthetünk az információhiány miatt. – a szerkesztő). A 11 medencével rendelkező Palatinus Budapest legnagyobb strandja. Igazi többgenerációs fürdő, itt tényleg mindenki talál számára megfelelő medencét. Számtalan vizes szolgáltatása miatt nem válik unalmassá akár egy egész napos ott tartózkodás során sem. A terület nagysága miatt a generációk nem zavarják egymást, jól lekülönül a gyermekeknek, ifjaknak szóló rész az idősebbeknek kialakított medencéktől. Érdekes, hogy a vizes szolgáltatásokon, medencéken kívül azonban itt sem kényeztetik a vendéget túlzottan széleskörű „szárazföldi” programlehetőséggel. A pingpong és a masszázs kivételével, nem volt szárazföldi sportolási, kikapcsolódási lehetőségük próbavásárlóinknak, és nem tudtak igénybe venni animációs szolgáltatást sem. Még egy dolog, ha fejlesztésre kerülhet egyszer a sor: feltétlen érdemes figyelmet fordítani a mellékhelyiségek állapota: nagyon elavultak, nem korszerűek. Ami viszont azonnal orvosolandó és csak odafigyelés kérdése: vendégeink nem találtak szappant, papírt, kézszárítót. Kevés volt a WC, ezért sorban kellett állni, és ráadásul a tisztaság is hagyott némi kívánnivalót maga után. Összességében azonban ennél strandnál értékelték legmegfelelőbbnek az ár-érték arányt próbavásárlóink. Úgy ítélték meg, hogy ebben a fürdőben tudták legtartalmasabban eltölteni idejüket. A medencék nyújtotta kínálat és az étkezési lehetőségek tekintetében is a Palatinus vitte el a pálmát a három fürdő közül. A vendégkezelést, a tájékoztatást is kiválónak ítélte családunk az ott tartózkodás ideje alatt, és a belépés pillanatától jó benyomásuk volt a fürdőről.

A Dagály esetében vendégeink színvonalas minden igényt kielégítő strandot vártak. Ez nagyrészt be is igazolódott. Belépéskor a strand hangulatát csak a régimódi bejárat rontotta kissé, egyébként mind a tájékoztatással, mind a látvánnyal elégedettek voltak. A higiéniában azonban itt is találtak kivetnivalót: kevés a mosdók száma, sorban kellett állni, nem voltak feltöltve a kézmosók, nem volt papír, a medencékben homok és levél. Kifejezetten díjazták viszont a szelektív hulladékgyűjtési lehetőséget, és a külső területek, a fű rendezettségét, tisztaságát. A medencék élményjellegével, attraktivitásával is elégedettek voltak, ám megjegyezték, hogy a gyermekek szórakoztatása szempontjából jót tenne egy csúszda, a felnőtt korosztály számára pedig a pezsgőelemek mennyiségének növelése. Az étkezési lehetőségekkel alapvetően nem volt probléma, ahogy fogalmaztak: „mindenféle strandos finomság kapható volt”, de a főtt ételek kínálatát kissé szűknek ítélték, ez pedig nagyon fontos kelléke lenne egy egész napos ott tartózkodásnak. Összességében jól érezték magukat, inkább pihenésként, mint szórakozásként értékelték az itt töltött időt, amelyből 3-4 órát javasolnak mások számára.

Mindhárom fürdő tekintetében a medencéken kívüli szárazföldi szolgáltatások értékelése volt a legalacsonyabb. Egyik strand sem fordít igazán nagy figyelmet arra, hogyan tehetné még komfortosabbá a vendégek számára az ott tartózkodást, hogyan tudná növelni az ott tartózkodás idejét azáltal, hogy kizárja, hogy a vendégek egy percre is unatkozzanak. Mindhárom helyen hiányolták a zenét is. Pozitívan ítélték meg vendégeink, hogy mindhárom strandon volt értékmegőrző és lehetett kártyával fizetni, de sajnos szükséges volt, hogy készpénzt is tartsanak maguknál, mert a benti szolgáltatások (étkezés, masszázs)– bár karórás rendszer működik a fürdők mindegyikében – azonnal és készpénzben fizetendők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?