Az USA-ban az irodáztatás segítheti ki a szállodás szakmát

A koronavírus járvány – annyi minden más mellett – a szállodaipart is jelentősen megviselte az elmúlt hónapokban, számos hotellánc bezárásra vagy jelentős profilátalakításra kényszerült. Van azonban egy alapvető ok, amibe kapaszkodva reménykedhetnek a középtávoli jövővel kapcsolatban az iparág érintettjei és foglalkoztatottjai, ez pedig a következő: az emberek mindig is társas lények voltak, és azok lesznek a jövőben is - írja a portfolio.hu.

A természetes vágy a hatályos biztonsági intézkedések ellenére is megmarad bennünk, hogy „kiszabaduljunk” egy kicsit a hétköznapokból, ezt az igényt a vírus előtt (többek között) a szállodaipar intézményei elégítették ki. Mindezek ellenére a mai környezetben a nagyobb szállodaláncok közül is csak azok élhetik túl az előttünk lévő időszakot, akik hajlandóak alkalmazkodni és gyorsan reagálni az új helyzetre. Az azonban már most előre vetíthető, hogy a vihar elvonultával a túlélő szállodaláncok a korábbinál is erősebben térhetnek vissza az iparági versenykörnyezetbe. A hoteleknek eleinte a tisztaságra és a biztonsági előírások maradéktalan betartására kell fókuszálniuk, ezek elérésében ma már egyre nagyobb szerepet játszik a technológia – így vélekedik az amerikai JLL Hotels and Hospitality Group vezérigazgatója, Gilda Perez-Alvarado.

Ahogy azt a Koddi utazási reklámügynökség lenti ábrája is mutatja, a biztonság továbbra is számít az embereknek – a kezdeti, berobbanó és pánikreakciót kiváltó vírushelyzethez képest azonban folyamatosan növekvő trendet láthatunk a webes hotelmegkeresések tekintetében az áprilisi mélypont óta

 

A fenti adatsor is arra enged következtetni, hogy bár kimondottan szorult helyzetben van az iparág a vírushelyzet következtében, lassan már lehet látni a fényt az alagút végén.

Gyomorütés a nagy láncoknak

A legjelentősebb szállodaláncok esetében könnyen számszerűsíthető és érzékeltethető a pandémia hatása. Többek között az S&P 500 amerikai részvényindexben szereplő Hilton Worldwide Holdings Inc. (HLT) és a Marriott International Inc. (MAR) negyedéves gyorsjelentései különösen beszédesek az elmúlt hónapok tekintetében. A Hilton hotel, mely milliós nagyságrendű kiadó hotelszobával rendelkezik több mint 6200 épületben - mindezt a világ 118 országában -, a második negyedéves szobára eső bevétel tekintetében (RevPAR) 81 százalékot esett a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A szállodaiparban ez talán a legmeghatározóbb értékmérő mutató, tehát ugyancsak komoly visszaesésről beszélünk - konkrét bevételi számokban kifejezve 430 millió dollár (USD) veszteséget szenvedett el a szállodalánc, a tavalyi 260 millió dolláros nettó bevétellel ellentétben. A negatív eredmény leginkább az utazási szigorításoknak és a határlezárásoknak köszönhető, a Hilton védekezésképpen – a többi nagy szállodalánchoz hasonló módon – ideiglenesen bezárta egyes épületeit, elbocsátotta dolgozóállományának jelentős részét és egyéb költségcsökkentő intézkedésekhez folyamodott. A Hilton 101 éves története során eddig soha nem történt meg, hogy a teljes iparág ekkora mértékű leállásra kényszerült volna – mondta júniusban a Hilton vezérigazgatója, Christopher Nassetta.

Tisztaság, mint reklámérték

Tulajdonképpen ez a megváltozott környezet ismét figyelmeztette a szállodaiparban dolgozókat a legfontosabb alapszabályra, miszerint: figyelni kell az ügyfelek igényeire. Phil Cordell, a Hilton márkamenedzsmentért és fejlesztésért felelős igazgatója elmondása szerint most - talán jobban, mint valaha - az alapokra kell koncentrálni. Az egyértelmű és kardinális kérdés: mit akar a vendég? A szállodalánc hűségprogramjának tagjai számára már évek óta elérhetőek azok a digitális szolgáltatások, amiket a megváltozott helyzet miatt a legtöbb versenytárs csak az elmúlt hetekben-hónapokban kezdett alkalmazni. A digitális check-in, a digitális kártyaigénylés lehetősége és az online szobakiválasztás mind elérhető a Hiltonban már egy ideje, így a technológiába való mostani befektetés hiányában feltehetőleg jobb pénzügyi pozícióba kerülhet a szállodalánc, mint kisebb versenytársaik. A megfelelően kiépített tisztasági és biztonsági rendszerek biztosítása után a vállalat jelenleg a márkahűség kialakítására és fenntartására fókuszál. A transzparencia elérése érdekében a Hilton nemrég együttműködésre lépett számos megbízható márkával, többek között a Reckitt Benckiser Group PLC’s (RBGLY), a Lysol and Dettol és a Mayo Clinic vállalatokkal. A tisztaság mindig is magától értetődő volt, de mint reklámérték eddig még nem volt kiemelt jelentőségű – mondta Cornell.

Dolgozz hotelből! – új munkakörnyezet, változó profil a hoteleknél

A következő lépés a meglévő profil új igényekhez és lehetőségekhez való alakítása lesz a Hiltonnál, ugyanis a szállodaipar „kenyere és vize” – az üzleti utazások és konferenciák – jó eséllyel sosem fognak visszatérni a pandémia előtti gyakorisági szintre, a videokonferenciáknak és az otthonról történő munkavállalásnak köszönhetően. Így természetesen új bevételi forrást kell generálniuk a szállodáknak. Cordell szerint ez a profilalakítás akár a hibrid munkakörnyezet kialakítását is jelentheti, mindezt a helyi közösségek közreműködésével. A szükség az innováció szülője. Mostantól akár egészen más dolgokra is lehet majd használni a szobákat, nem csak alvásra. - mondja Cornell.

A hibrid munkakörnyezet hasonlít a „dolgozz otthonról” trendhez, ami már a COVID-19 előtt is kialakulóban volt. Számos vállalat azonban nem támogatta saját berkein belül a trend növekedését, számos otthon töltött és a vártnál produktívabb hónap után azonban kezd megváltozni az általános hozzáállás a home-office-al kapcsolatban; a szállodaipar ennek apropóján látta meg a hatalmas lehetőséget a hibrid munkakörnyezet kialakítására. Erőteljes növekedést tapasztaltunk a ’Dolgozz hotelből’ foglalások tekintetében – a vírus előtti 12 százalékos értékhez képest a foglalásaink közel 30%-a ilyen jellegű most. Nagyon komoly lehetőség adódott a hotelek előtt, hogy alapvető kompetenciájukat kamatoztassák a megváltozott munkakörnyezetben. – mondta Yannis Moati, a HotelsByDay online hotelszobafoglaló platform vezérigazgatója. A fent említett trend kialakulása, a megfelelő erőforrások és tisztasági körülmények biztosítása és a hullám bátor meglovaglása lehetőséget biztosíthat a nagyobb szállodaláncoknak – többek között a Hiltonnak is – nemcsak arra, hogy túléljék ezt a nehéz időszakot, hanem arra is, hogy a vírushelyzetet megelőző állapotokhoz képest hatékonyabban és erősebben tudjanak majd üzemelni a közép-távoli jövőben. A mostani szörnyű állapotok ellenére okkal reménykedhetünk abban, hogy 20 év múlva jól fogunk kijönni a mostani szituációból – vélekedett Rebecca Gallagher, a Historic Smithton Inn tulajdonosa.

Forrás: portfolio.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?