Emiatt jön vissza a vendég egy szállodába

Az idén 50 éves Danubius Hotels több mint 1600 hazai törzsvendégét kérdezte meg arról, mit mérlegelnek a szállás kiválasztásakor - tájékoztatta lapunkat a szállodavállalat.

A törzsvendégek többsége (61%) számára a szálloda kiválasztásánál a legfontosabb szempont az elhelyezkedés, hogy sétatávolságban legyenek az őket érdeklő látványosságok és programok. A válaszadók kültéren legszívesebben strandolással (82%), városnézéssel (61%), kirándulással (55%) és tóparti pihenéssel (53%) töltik az időt, míg a hotelben a medence (80%), a wellness (80%), valamint a masszázs (36%) és a szauna (34%) a legvonzóbb programok a kikapcsolódáshoz.    

A gyakori takarítás (81%) és a medencék állandó fertőtlenítése (74%) alapelvárás a visszatérő vendégek részére. Tízből kilenc megkérdezett számára a hotelválasztásnál bizalomkeltő, ha egy ismert, nagy tapasztalattal rendelkező szállodalánchoz tartozik a kiválasztott szállás.

A megkérdezettek több mint fele (51%) idén ugyanannyi időt nyaral, mint az elmúlt években. A válaszadók többsége elsősorban az ár (61%), a szolgáltatások (50%), a törzsvendég-kedvezmények (41%), az étterem minősége (39%) és az elhelyezkedés (37%) miatt választaná nyaralásához újra ugyanazt a szállodát.
A visszatérő vendégek számára egy hotelben a vízpart vagy medence melletti pihenés (81%), a különleges, finom ételek (70%) a szállodai a wellness és a masszázs (49%), valamint a kényelmes ágy (48%) jelentik azokat az élményeket, amik leginkább meghatározzák a nyaralásukat. Minden második megkérdezettnek a felhőtlen kikapcsolódáshoz kiemelten fontos a szállodai alkalmazottak vendégszeretete is.  

 

„Szállodáinkkal 50 éve ott vagyunk, ahol az élet zajlik. Ez időszak alatt több mint 30 millió vendégéjszakát töltöttek nálunk. Több tízezer ügyfelünk vált visszatérő vendéggé, akiknek kiemelten fontos a hoteleink ideális elhelyezkedése. Megtartásukhoz folyamatosan figyeljük az elvárásaikat, hogy ahhoz igazíthassuk szolgáltatásainkat. Bízunk benne, hogy a következő évtizedekben is folyamatos növelni tudjuk törzsvendégeink számát” – mondta Liptai Judit, a Danubius Hotels központi sales és marketing igazgatója.

A felmérésről:
A Danubius Hotels online felmérést végzett 1606 magyarországi törzsvendég megkérdezésével 2022. június 3-7. között. A felmérés során a törzsvendégek preferenciáit kérdezte meg a szállodai nyaralással kapcsolatban.   


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?