Helyzetértékelés a vezérigazgatóval

A Télness kampány kapcsán beszélgettünk dr. Deák Imrével, a Danubius Hotels Group vezérigazgatójával az elmúlt év eredményeiről, a szállodaipar kilátásairól.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly 4000 vendégéjszakát hozott a Télness kampány, mit várnak az idei évtől?

Nehéz gazdasági körülmények között van a hazai szállodaipar, és az időszakot tovább nehezíti a Szép-kártya és az üdülési csekk közötti átmenet. Az új cafeteriaelem még bevezetés alatt áll, a régit pedig nem vonták még ki. Elárulhatom, hogy a szállodai szakma üdvözli a Szép-kártya bevezetését, amely rekreációs és szálláshely-szolgáltatásokra és étkezésre egyaránt fordítható. Ezek nélkül semmilyen belföldi turisztikai akció nem működik. Az üdülési csekk volt a belföldi turizmus mozgatórugója. A Szép-kártya elindult, az üdülési csekk adóköteles lett, az, hogy még a két rendszer párhuzamosan fut, némi megtorpanást eredményezett. Én bizakodó vagyok a jövőt illetően, ezért is indítottuk idei intenzív kampányunkat, és idén ezért is választottunk arcot hozzá Kis Gergő személyében. Szerintem az idei kampány sikeresebb lehet a tavalyinál, nagyobb bevételt eredményezhet.

Hogy esett Kis Gergőre a választás?

Kis Gergő jól képviseli mindazt, amit üzenni szeretnénk. Mi immár negyven éve foglalkozunk vízzel, jó minőségű, komplex szolgáltatásokat kínálunk a felfrissülni, feltöltődni vágyóknak, és egyszerre több generáció igényeit is ki tudjuk elégíteni. Ezért mindenképpen vízi sporthoz kötődő arcot kerestünk. Ő Európa-bajnokként és világbajnoki bronzérmesként sok fiatalnak mutat példát.

Jövőre negyvenéves a Danubius. Milyen meglepetésekkel készülnek?

Konkrétumot egyelőre nem árulnék el. Remélhetőleg jövőre sokat fognak foglalkozni velünk. Minden időszakra készülünk valamilyen újdonsággal, amelyeknek remélhetőleg lesz visszhangjuk. Igyekszünk ezt az eredményes negyven évet méltó módon összefoglalni. Már alakulnak a részletek, hamarosan konkretizálódik a jövő évi eseménynaptár.

Milyen volt az elmúlt időszak a Danubius életében? Hogy látja a jövőt?

2008 óta tart a negatív tendencia, a válság negatív hatásai továbbra is érződnek. A forint-euró árfolyam valamelyest segít bennünket is, mint minden exportőrt, hiszen bevételi szempontból pozitívan hat. A devizahiteleink szempontjából azonban kedvezőtlen. Az októbert jó eredményekkel zártuk. Mindemellett szükség lenne arra, hogy az elvárható szállodai szobaárak helyreálljanak, mert jelenleg méltánytalanul alacsony szinten vannak. Azt gondolom, a következő időszakban a hazai szállodai szakma stratégiai feladata lesz, hogy az euróátlagárak emelkedjenek. A megfelelő áron kínált szolgáltatások mellett nemcsak a fenntartásra, hanem a fejlesztésekre is lennének források. A jövőt illetően optimista vagyok, hiszen az igény megvan, de nehéz lesz ebből az árból felállnia a szakmának, az olcsó desztináció jelzőt megszüntetni. Hiszen az olcsóság nem vonzerő, legfeljebb szempont a döntésnél. Vissza kell csalogatnunk a minőségi vendégeket, főként a konferenciavendégeket, nagyobb hangsúlyt kellene fektetni desztinációs marketingre, és folyamatosan jelen lenni a főbb küldőpiacokon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.