hirdetés
hirdetés

Hogyan utazunk pandémia idején?

Tanczer Tünde 2 hónapja hozta létre a Turizmus Lounge-t blogot azzal a céllal, hogy Kehidakustányban segítse a helyi és környező szállásadók munkáját. Egy turisztikai jellegű felmérést készített utazók részére, hogy megismerje a pandémiás helyzetben az utazáshoz való viszonyukat. "Ha megértjük, hogyan gondolkodnak és mit éreznek az emberek, sokkal személyre szabottabb és minőségibb szolgáltatásokat nyújthatunk a részükre" - vélekedik a szakember.

hirdetés

Az első korlátozások alatt felmerült a kérdés, hogy vajon az emberek miként fognak viszonyulni a szálláshelyekhez, szolgáltatásaikhoz, milyen új igények merülnek fel és milyen  másodlagos  igények  kerülnek  a  pandémiás  időszak  után  a  legfontosabb elvárások közé. A kérdőívet készítője a vendégek a szálláshelyek felé megfogalmazott kérdéseikből illetve aggályaiból építette fel. A kérdőívet a facebookon publikálta, a résztvevők online töltötték ki. Összesen 1910 fő vett részt.

A  válaszadók korcsoport  szerinti  elosztása diverzifikált  képet mutat. A kitöltők 30-31%-a a 41-50 és az 51-60 éves korcsoportból, 14-15%-a   a 61-70  év  közötti  és  a 31-40 év  közötti  körcsoportból  származik.  A  válaszadók 2-3%-a vallotta magát 18-26 év közöttinek.

A válaszadók utazási szokásait felmérve elmondható, hogy a kulturális látnivalókkal egybekötött utazást (37%), és az aktív pihenést (30%) részesítik előnyben. A termálvízzel egybekötött kikapcsolódás (18%) csak a harmadik helyre került. Az utóbbi adat nagy meglepetést okozott, hiszen a KSH adatai alapján az elmúlt 12 év TOP 30 települései között bebetonozott helyen szerepeltek eddig a gyógyfürdők a vendégéjszakák tekintetében.

Bátran elmondható, hogy a kitöltők belföldi és az európai utak között nem tettek különbséget, ugyanolyan biztonságban érzik magukat egy európai úttal kapcsolatban mint belföldi utazás  esetén, azonban  a  tengerentúlra  a válaszadók csak 17%-a utazna el. A  szálláshelyek  foglalásának  módjánál,  a körültekintő,  megfontolt  foglalás  a  jellemző (65%), megelőzve ezzel a bizalmon alapuló szálláshely választását (26%),  amely  azt  is előrejelzi,  hogy  a szálláshelyeknek a visszatérő  vendégekre sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mint valaha.

A válaszadók az oltakozással kapcsolatban 44-35% arányban választották, hogy maradjon minden a régi rendszer szerint vagy maximum negatív teszthez kössék az utazásokat. A válaszadók 21 százaléka szerint az beoltottságot az utazás feltételeként kell szabni.

A szálláshelyek típusa szerinti priorizálásnál a válaszadók 40- a a szállodát választotta, 33% kisebb szálláshelyet, panziót  ellátással,  24%  vendégházat  és  3%  a  kempinget. A  7%-os  különbség  a szállodák és a panziók között is mutatja, hogy a tavalyi „újranyitásnál” elkezdődött trend tovább dominál. Tavaly nyáron a szállodák kihasználtsága jelentősen csökkent, a panziókban és a vendégházakban eltöltött vendégéjszakákhoz képest. A KSH adatai szerint  a  2020.év  júliusi  és  augusztusi  vendégéjszakák  a  2019.  évhez  képest  a szállodákban  58%  és  64%  volt,  míg  ez  az  adat  a  panzióknál  88%  és  96%,  a vendégházak tekintetében pedig 75% és 82% volt.

A  következő  kérdéscsoportnál  lehetősége  volt  a  válaszadóknak  priorizálni tulajdonságokat a szálláshelyválasztás tekintetében. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a tisztaság a legfontosabb, amelyet a kényelmes matrac és a kedves személyzet követett. A „jó ha van” kategóriában a túrázási lehetőség mellett a kulturális programok és a kedvezményes ajánlatok kapták a legtöbb voksot.

A legnagyobb meglepetést az érdektelennek jelölt kérdés alcsoport hozta. A termálvíz közelségét választották a legtöbben (36%) érdektelennek. Csaknem kétszer annyian, mint fontosnak és csak 8%-kal jelölték többen a „jó ha van” kategóriába.

A szállásfoglalás tekintetében a közvetlen foglalást választották döntő többségben (50%)  amely mutatja,  hogy  az  utazók bár gondos kutatómunka után választanak szálláshelyet, támogatják  a  szálláshelyet  a  közvetlen  foglalásukkal a szállásközvetítő portálok helyett, amelyet a válaszadók 33%-a jelölt be. A szálláshelyhez kötött szolgáltatások tekintetében az előleg nélküli garantált foglalás (45%)  amely  a  legnagyobb bizalmat élvezi  az  utazók  részéről.  Ezt  követi  az élménycsomagok szabadidős tevékenységekkel és az érintésmentes svédasztalos reggeli. A  középmezőnyben  a  konyhával  felszerelt  szoba,  a  napi  takarítás  és  az időkorlátoktól mentes (12-21 óráig) félpanziós főétkezés végzett.


A  kutatásról  összeségében  elmondható,  hogy  a  kitöltők  körében  az  utazási  kedv magas, szeretnék a régi „utazási rendszert” visszakapni és önálló döntések alapján, saját felelősségükre  utazni.  Az  óvatosság  tetten  érhető  mind  a  szálláshely választásánál, a foglalásoknál, azonban az a konzekvencia is levonható, hogy nem éreznek egy európai utazásnál nagyobb veszélyt, mint egy belföldinél.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai