Kisokos segíti a magánszálláshelyek létesítését

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) MAGÁNSZÁLLÁSHELY KISOKOS címmel kiadványt állított össze, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson új magánszálláshely létesítéséhez. A füzet a kezdeti lépések bemutatása mellett a teljes körű tájékozódásban és a körültekintő döntéshozatalban is támogatja az új és leendő magánszálláshely-szolgáltatókat.

Magánszálláshely létesítésére és üzemeltetésére összetett jogszabályi feltételek vonatkoznak. A bejelentéssel kapcsolatos lépések, az adózási kötelezettségek, az üzemeltetés és az értékesítési lehetőségek számos kérdést vethetnek fel. Az MTÜ most egy praktikus füzetben összegyűjtötte és rendszerezte azokat a teendőket, amelyekkel megkezdhető egy magánszálláshely működtetése. A kiadvány olyan javaslatokat is tartalmaz, amelyek elősegítik a hatékony működést, a vendégfogadást és a jogkövető működést.

Bődi Ivett, a turizmusstratégia megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettes kiemelte: „Az MTÜ egyik meghatározó célja a tudásmegosztás és a szolgáltatók, különösen a magánszálláshelyek üzemeltetőinek edukálása. Magyaroroszágon 2021-ben a magánszálláshelyeken több mint 5 millió vendégéjszakát regisztráltak, ami az összesített vendégforgalom 20%-át teszi ki. A magánszálláshelyek adták tavaly a teljes szálláshely-szektor bevételének 8%-át. Szerepük és számuk a koronavírus utáni újturizmusban egyre jelentősebb. Egy ilyen szálláshely létrehozásának lépései és a jogszabályi környezetnek megfelelő üzemeltetése azonban komplex feladat. Ebben nyújt nagy segítséget a MAGÁNSZÁLLÁSHELY KISOKOS című kiadványunk, amellyel célunk, hogy a létesítés folyamata átláthatóbbá váljon, és ezáltal is támogassuk a szolgáltatókat.”

Az MTÜ honlapján most közzétett dokumentum részletesen ismerteti többek között a magánszálláshely működtetésének lépéseit, a hatósági ügyintézés menetét, továbbá hasznos információkat tartalmaz az NTAK-adatszolgáltatással, az adózással, a jogdíjfizetéssel és egyéb pénzügyi kérdésekkel kapcsolatban is. A magánszálláshelyek száma az elmúlt években dinamikusan növekedett. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK) 2020-ban 20 ezer, 2021-ben pedig már 24 ezer magánszálláshelyet regisztráltak a szolgáltatók. Mára ez a szám meghaladja a 27 ezret.

A MAGÁNSZÁLLÁSHELY KISOKOS és az összefoglaló az alábbi linkeken érhetők el:

https://mtu.gov.hu/documents/prod/kisokos_20220805_v1.pdf

https://mtu.gov.hu/documents/prod/kisokos_osszefoglalo_20220805_v1.pdf


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.