Mégsem dübörgött annyira az augusztus?

A KSH adatai alapján 2020. augusztusban a koronavírus okozta járvány hatására a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma 71%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 2,1%-kal mérséklődött. Az összes vendégéjszaka 81%-át a belföldi vendégek töltötték el. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 33%-kal volt kevesebb. A belföldivendég-forgalom júniusban kezdődött előző hónaphoz viszonyított dinamikus növekedése augusztusban is folytatódott.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az NTAK legfrissebb adatai némiképp szebb képet festenek az augusztusról mint a KSH számai. Az NTAK-statisztikák alapján 2020 augusztusában jelentősen meghaladták a tavaly augusztusi belföldi vendégszámot az ideiek. Idén augusztusban 1,5 millió volt a hazai vendég, ezzel a belföldi vendégek száma a nyolcadik hónapban 300 ezerrel haladta meg a tavaly augusztusi számot. Ezzel szemben a KSH 2,1 százalékos csökkenésről, és mindössze 916 ezer vendégről beszél. Az eltérés egyik lehetséges oka az lehet, hogy az NTAK-ban szerepelnek a magán- és egyéb szálláshelyek adatai is, és a koronavírus-járvány éppen ezekben a szálláshelytípusokban hozott jelentős bővülést a nyáron.

A KSH adatai a következők:

2020. augusztusban az előző év azonos hónapjához képest:

A külföldi vendégek száma 73, a vendégéjszakáké 71%-kal visszaesett. A szálláshelyekre érkezett 204 ezer vendég 607 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek nagy része szállodában vagy kempingben szállt meg. A szállodákban töltött éjszakák száma negyedére esett vissza. Az üdülőháztelepeken, a kempingekben és a panziókban 54-58%-os, a közösségi szálláshelyeken 84%-os volt a visszaesés. A legnagyobb mértékű, 85%-os csökkenés Budapesten történt.

A belföldi vendégek száma 1,4, a vendégéjszakáké 2,1%-kal csökkent. A vendégszám 916 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 2,5 millió volt. Az öt kereskedelmi szálláshelytípusból a panziók után a szállodákban és a kempingekben is megfordult az előző hónapok trendje: több vendégéjszakát regisztráltak, mint az előző év azonos hónapjában. Tízből 6 éjszakát szállodákban töltöttek, ahol a növekedés mértéke 2,8%-os volt. A panziókban 13, a kempingekben 15%-kal több éjszakát regisztráltak. A közösségi szálláshelyeken az előző év augusztusi forgalom fele jelentkezett. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 33%-kal (47 milliárd forintra) esett vissza.

2020. augusztusban:
  • 2784 kereskedelmi szálláshely, köztük 892 szálloda és 1057 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.

2020. január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest:

  • A kereskedelmi szálláshelyek 51%-kal kevesebb, összesen 11 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 69, a belföldiek 35%-kal kevesebb (3,3, illetve 7,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
  • A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 51%-kal csökkent, és 183 milliárd forintot tett ki. 

 

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.