hirdetés

Mit gondolnak a vendégeid rólad?

És Te mit gondolsz a vendégeidről? Tények, amiket soha nem nevezünk nevén. (A szereplők és a példák fikción alapszanak, minden, ami egyezik a valósággal, csupán a véletlen műve.)   (X)

hirdetés

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a vendégvéleményeknek mekkora szerepe van a szálloda
életében. Ennél nagyobb szerepe már csak a véleményekre adott válasznak van.  
 
A jó válasz bizalmat és hűséget épít. A jó válasz marketing eszköz. A jó válasz enyhíti a negatív
véleményt és erősíti a pozitívat. A jó válasz foglalás ösztönző. A jó válasz bevételt generál. A jó
válasz hitelesíti a szállodát. A legfontosabb, hogy a jó válasz személyre szabott.  
 
És itt álljunk is meg egy pillanatra. Személyre szabott. Testhez álló, testre szabott, egyéni, egyéni
igényeknek megfelelő, egyedi, egyéni igényeket kiszolgáló.  
Minden  vendég  különböző,  minden  vendégnek  mások  az  igényei,  minden  vendég  egyedi.
Valóban?  

A következőkben néhány olyan tipikus vendéget és véleményét mutatja be Gondos Kitti, reputation manager, aki és ami, biztos, hogy minden szállodában megfordult már.  


 
1. Az “én mindenhol jártam már és soha...” vendég
 
Ki ne hallotta volna már azt a mondatot, hogy “én mindenhol jártam már, de most először
történik velem, hogy...”. A vendég valóban azt gondolja, hogy Ő mindent tud már a
szállodákról és nála jobban senki sem ismeri a folyamatokat.  
Az  ilyen  vendég  előszeretettel  hangoztatja, hogy mennyi helyen járt már, de a
véleményírásra azért Őt is ösztönözni és motiválni kell. Magától csak akkor ír véleményt,
ha egy, számára meghökkentő dolog történik a tartózkodása során (pl. Regisztrálni kell a
bankkártyát, ledobni a földre a törölközőt, hogy kicseréljék).  
Az ilyen vendég, valóban tud jó vendég lenni, ne hagyjuk őket magukra - fogjuk végig a
kezüket.  
Kérdezzünk, meséltessük a vendéget, szereti, ha Ő van a középpontban! Cserébe pedig,
kérjünk tőle véleményt!  
Tréningezd a csapatot a véleménykérésre!


 
2. Az “én mindig hagyok véleményt” vendég
 
A  digitalizmus  elterjedése  teljes  mértékben  rányomta  bélyegét  a  vendégvélemények
megosztására  is.  Az  X-generáció  beletanult,  az  Y-generáció  együtt  fejlődött  és  a  Z-
generáció pedig beleszületett. “Menő” lett megosztani a véleményt és vannak, akik ebben
élik meg kiteljesedésüket, de róluk, a “véleményhuszárokról”, később. Azok a vendégek,
akik minden adandó alkalmat megragadnak arra, hogy a személyzet tudtára hozzák, hogy
ők bizony mindenhol hagynak véleményt, annak nincs más oka, mint hogy a lehető
legjobb  szobát,  a  legjobb  kiszolgálást,  a  legszebb asztalt  és a  legjobb  falatokat  kapják.
Tisztában  vannak  a  vendégek  azzal,  hogy  mekkora  fegyver  van  a  kezükben,  és  nem
félnek használni.  
Ők  tényleg  hagynak  véleményt,  feketén-fehéren  leírnak  mindent,  úgy,  ahogy  történt.
Rájuk oda kell figyelni, megismerni őket, felismerni azt, hogy miként lehet őket boldoggá
tenni, hogyan lehet élményt nyújtani számukra.
Ezt pedig nem máshonnan fogjuk tudni, mintsem a vendégvélemények elemzéséből!  
 
3. Az influenszer
 
“12.232 követőm van  instagramon,  travel  bloggerként,  influenszerként  tevékenykedem.
Szívesen szentelnék egy-két postot szállodájukról, amennyiben december 31- január 3-ig
a szállodájukban tudom tölteni a Szilvesztert.”
 
Biztos  vagyok  benne,  hogy  mindannyian  találkoztunk  már  ilyen,  és  ehhez  hasonló
megkeresésekkel. A mai világban ez egy abszolút nem elhanyagolható marketing eszköz,
amit  ha  jól  használ  a  szálloda,  nem  csak  foglalásokat  tud  generálni,  hanem  a  jó
reputációhoz is hozzájárul.  
Ezek  azok  a  vélemények,  amik  jó  esetben  sok  százezer  emberhez  eljutnak,  ezért
kiemelten fontos az ezekre adott reakció a szálloda részéről.  
A marketing és a reputáció szinergiái itt szuper lehet kihasználni!
 
4. A véleményhuszár
 
Avagy, kinek a véleménye, ha nem az enyém. A legkritikusabb vendég, aki úgy érkezik a
szállodába, hogy már mindent is tud, hiszen minden véleményt elolvasott.  
“Azt olvastam, hogy lehet kérni extra párnát”, “Azt írták Google-n, hogy a légkondi hangos
volt, remélem az enyém nem lesz az...”.  
Ők azok, akikre minden idegszálunkkal oda kell figyelni, hiszen ők lesznek azok, akik a
következő, kritikus véleményt megírják. A szőrszálhasogatás nem idegen tőlük, sem pedig
a kendőzetlen negatív vélemény.  
Szálloda  legyen  a  talpán,  aki  ezekre  a  véleményekre  tudja  a  frappáns  választ!  Az
Everguest tudja ;)  
 
5. A “mosolygós, csendes gyilkos”
 
Ő az a vendég, akinek minden mindig rendben van a szállodában. Aki kedves, nem túl
beszédes, nem kérdez sokat. Szinte, már-már a tökéletes vendég, aki nem panaszkodik,
aki  mosolyogva  fizet  és  távozik.  Aki  kicsekkolásnál  azt  mondja,  hogy  “igen,  minden
rendben volt”.  
Na Ő az, aki hazaér és kimutatja a foga fehérjét. Első dolga lesz, hogy leül a laptop elé,
vagy előkapja az okostelefont és elkezdi gépelni azt a véleményt, ami köszönő viszonyban
sem  lesz  a szemtől szembe mondottakkal. A véleményből fog kiderülni, hogy mégsem mégsem
volt minden rendben; nem működött rendesen a wifi, nem folyt le a csapból a víz, hangos
volt a légkondi, stb. Érthetetlenül állunk ilyenkor, hogy ezt miért nem tudta a helyszínen
mondani, amikor 2 perc alatt megoldást találtunk volna a problémájára.  
Két lépés hátra, nagy levegő. Ilyenkor könnyű hibázni és olyan választ publikálni, ami nem
a szálloda jó hírnevét erősíti.
Jó hír, hogy az ilyen esetet meg lehet előzni! Hogyan? Kérdezd az Everguestet!

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Hogy látja az idei év hátralévő részét?

Kiadónk társoldalai