Várakozáson felüli nyár az Accent Hotels szállodáiban

A május végén felélénkülő szezonnak, az üzleti szegmens előző évinél magasabb keresletének és a tavalyinál átláthatóbb utazási feltételeknek köszönhetően tervein felüli nyarat zárt az Accent Hotels 2021-ben. A vidéki wellness szállodák 90%-os foglaltsággal üzemeltek, amelynek jelentős részét visszatérő törzsvendégek tették ki. Az ősz egyelőre nehezen tervezhető, de a jelenlegi foglalásállomány bizakodásra ad okot - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Az Accent Hotels portfóliójába tartozó 20 magyarországi szálloda között megtalálhatók vidéki wellness és üzleti hotelek, valamint fővárosi szállodák egyaránt. Ausztriai érdekeltségeinek száma ötre emelkedett az elmúlt hónapokban a Boutique Hotel Bruggwirt üzemeltetésének átvételével és az Aiden by Best Western @ Stadtgut Hotel Steyr megnyitásával.

A hazai wellness szállodák kiemelkedő, több esetben 90% feletti nyári kihasználtsága annak köszönhető, hogy a tavaly tavaszi bizonytalan időszakkal ellentétben idén már májusban megnyithatták kapuikat, ezért már júniusra is nagy számban érkeztek be foglalások. A jelentős keresletnek köszönhetően az átlagár 10,5%-kal növekedett a wellness szállodákban. Egyértelmű verseny volt megfigyelhető a Balaton és a külföldi, tengerparti desztinációk között, ezért a tó térségében visszafogottabb átlagár- és foglaltság-emelkedés volt tapasztalható más, belföldi régiókhoz viszonyítva. A wellness szállodák foglaltságának számottevő hányadát tette ki az a rendszeresen visszatérő törzsvendégbázis, akik elkötelezettek egy-egy szálloda, valamint a szállodalánc iránt.



Budapest esetében folyamatos felfutás érezhető a kihasználtságot vizsgálva: az Accent Hotels fővárosi szállodáiban 36 százalékpontos növekedés volt tapasztalható az idei nyáron 2020-hoz viszonyítva, míg az átlagár szolíd növekedést mutatott. Az érezhetően erősödő belföldi kereslet mellett is túlsúlyban maradtak az elsősorban Európából érkező külföldi egyéni utazók. Néhány külföldi csoport ugyan már megjelent nyáron a fővárosban, a szegmens valódi visszatérése viszont még éveket várathat magára. Az Accent Hotels főként egyéni utazókat célzó budapesti hotelportfóliója azonban jó lehetőséget biztosít arra, hogy foglaltságban és átlagában is a versenytársainál hamarabb érje el a pandémia előtti szintet.



A MICE szegmens aktivitása felülmúlta a terveket a nyári időszakban, ugyanis az üzleti rendezvények tekintetében jellemzően holtszezon ellenére a cégek igyekeztek bepótolni az első félévben elmaradt rendezvényeiket. Ez a lendület ősszel is kitartani látszik, mert a vállalatok törekednek arra, hogy még az esetleges újabb szigorítások előtt megtartsák eseményeiket. A corporate vendégkör esetében érezhető, hogy a cégek enyhítenek belső szabályozásaikon és visszatérnek az irodai, vagy a hibrid munkavégzéshez. Azonban az elmúlt időszak új trendeket teremtett, amelyek hosszabb távon megváltoztathatják a szegmens preferenciáit.

Az Accent Hotels 20 magyarországi szállodája összesítve 21 százalékponttal javított tavaly nyári foglaltságán, közel 69%-os kihasználtságot eredményezve a jelenleg is futó felújítások és beruházások mellett. Ennek köszönhetően a vállalat összes bevétele 45%-kal haladta meg 2020 azonos időszakát.

Az őszi időszak egyelőre nehezen tervezhető, hiszen a foglalási ablak a járvány alatt jelentősen lerövidült, azonban a jelenlegi foglalásállomány és a tervezett céges rendezvények bizakodásra adnak okot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.