Nem bírták a versenyt

Huszonegy év működés után szeptemberben bezárt a Korzika- és Szardínia- specialista iroda. A társaság utolsó csoportja a biztosító és az MKEH segítségével gond nélkül végigcsinálta a nyolcnapos körutazást.

A Korzika Holidays a kilencvenes évek elején alakult. Specialitása Korzika és Szardínia volt, valamint franciaországi kulturális körutazások, de francia tengerentúli területekre is szervezett programokat.

Szeptember 11-én a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal visszavonta a Korzika Holidays utazásszervezői engedélyét, és egy évre eltiltotta a tevékenység folytatásától.

Az indoklás szerint a hivatal munkatársai szeptember 8-án hatósági ellenőrzési eljárás céljából jelentek meg az utazásszervezőnél, ahol azt vizsgálták, hogy esetleges fizetésképtelenség esetén az utazási vállalkozás vagyoni biztosítéka rendelkezésre áll-e az előírásoknak megfelelően, illetve hogy képes-e utasai el- és hazautaztatását biztosítani.

Az ellenőrzés során a hatóság munkatársai megállapították, hogy a 2015. szeptember 11-én Szardínia–Korzika desztinációba induló, 33 fős csoport el- és hazautaztatása kétséges. Ezt követően az MKEH felszólította az utazásszervezőt, hogy a hiányzó közreműködői szolgáltatókkal – szállás, autóbusz, komp – kapcsolatos pénzügyi elszámolások rendezettségét igazolja legkésőbb szeptember 9-ig.

Szeptember 9-én az utazási vállalkozás képviseletére jogosult ügyvezető úgy nyilatkozott, hogy a fent említett utat nem képes teljes körűen lebonyolítani, a befizetett előlegeket, illetve részvételi díjakat nem tudja visszafizetni, valamint nem tudja hitelt érdemlően igazolni, hogy képes az utasok hazautaztatására. Ezért döntött a hivatal a társaság utazásszervezői engedélyének visszavonásáról.

Dr. Horváth Péter, a QBE Insurance utasbiztosítás-értékesítési igazgatója lapunknak elmondta, hogy mivel az utasok repülőjegye már ki volt fizetve, az MKEH engedélyével a lehető leghumánusabb megoldást keresték számukra. Ezért végül amellett döntöttek, hogy nem a részvételi díjat adják vissza az utasoknak, hanem a vagyoni biztosíték terhére elutaztatják őket, így a csoport el tudott jutni a meghirdetett körutazásra.

Az iroda honlapján a következő tájékoztatót jelentette meg szeptember 14-én. „Tisztelt Utasaink, szeretnénk Önöket tájékoztatni, hogy a Korzika Holidays Utazási Iroda 2015. 09. 12.-től nem tudja folytatni nemzetközi utazásszervező tevékenységét. A Magyar Kereskedelmi Ellenőrzési Hivatal 2015. 09. 11.-én a 900371647 számú határozata alapján visszavonta, és hivatalból törölte a Korzika Holidays Utazási Irodát. Szeretnénk mindenkit tájékoztatni, hogy, akik egyéni utazással még Szardínia, illetve Korzika szigetén pihennek, minden szállás-és kompköltségük rendezve van, hazautazásuk teljes mértékben biztosított. Jelenleg egy 33 fős csoportunk tartózkodik Szardínia–Korzika szigetén, a csoport utazása teljes mértékben ki van fizetve, a program a leírtak szerint zajlik. Kint kellemes az idő, és a hírek szerint a csoport nagyon jól érzi magát.

Szeretnénk mindenkit tájékoztatni, hogy a Korzika Holidays felelősségbiztosítója a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarország Fióktelepe. Az esetleges kárigényekkel a QBE biztosító ügyfélszolgálatát kell megkeresni.”

A hivatalos tájékoztatás után egy személyesebb hangvételű elköszönés is olvasható: „Kedves Utasaink! Köszönjük, hogy utoljára ellátogattak a Korzika Holidays Utazási Iroda honlapjára. Utoljára, mert 2015. 09. 12.-én az iroda 21 évi működés után beszüntette tevékenységét.

Nagyon szép 21 év volt. Voltak sikereink és voltak kudarcaink. Büszkék vagyunk arra, hogy Korzikát 1994-ben igazán mi vezettük be a magyar piacra, mi szerettettük meg a magyar utazókkal ezt a csodálatos szigetet, mint ahogy a görögök nevezték; a Szépség szigetét. Büszkék vagyunk arra is, hogy az elmúlt 21 év során több tízezer ember bízott meg minket utazásának megszervezésével, lebonyolításával és így szerezhettünk utasainknak kellemes napokat, heteket, felejthetetlen élményeket. Itt kell elmondanunk, hogy az elmúlt 3-4 évben az utazási szokások nagyon megváltoztak. Szűkülő piac és csökkenő kereslet mellett kellett dolgoznunk. Az interneten elérhető információk megkönnyítették az egyéni utazásszervezést, és egyre kevesebben kerestek meg bennünket. A nagy internetes szálláshirdetési és foglalási rendszerekkel egy ilyen kis cég nem tudja, nem tudta felvenni a versenyt. De sajnos az is igaz, hogy nem segítették fennmaradásunkat azok az érdeklődők, utastársak sem, akik ugyan megkerestek minket, majd tudásunkat, tapasztalatainkat, helyismeretünket időnként fel- és kihasználva szervezték meg egyénileg utazásaikat, majd az online foglalási rendszeren keresztül intézték utána foglalásaikat. Sajnos e tendencia ellen nem tudtunk mit tenni, az idők változását tudomásul kellett vennünk. Még egyszer köszönjük mindenkinek a bizalmat, amit az elmúlt 21 évben kaptunk önöktől! Korzika Holidays”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?