Továbbra is lendületben

Andreas Hamorszky, A TUI Magyarország tavaly júniusban kinevezett Country Managere fokozatos növekedésről számolt be.

Mi várható az idén a TUI-nál?

Bár a magyarok utazási kedve még mindig nem túl nagy, és nehéz évnek nézünk elébe, hiszen itthon a megcélzott középréteg a jelenlegi gazdasági helyzet miatt igen gyenge, a foglalások alapján mégis úgy látom, hogy lassan, de biztosan haladunk előre.

Pozitívan tekintek a jövőre, hiszen minden nehézség ellenére a tavalyi számokhoz képest növekszünk, így a jelenlegi fejlődéssel elégedett vagyok. Szeretném megköszönni a bizalmukat azoknak az irodáknak, akik visszajöttek hozzánk, egyben örülök annak, hogy sokan felismerik azokat a lehetőségeket, amiket mi nyújtunk. Ráadásul bővült az árualapunk: magyarországi indulással osztrák termékek is az utasaink rendelkezésére állnak, ami azt jelenti, hogy az összes foglalási rendszeren keresztül több mint 400 szállodát lehet kontingensből foglalni Törökországba, Görögországba és Spanyolországba. Ezzel Magyarországon nekünk lett a legnagyobb árualapunk budapesti indulással.

Mi a legnépszerűbb nyári úti cél az eddigi foglalások alapján?

Egyértelműen Törökország. Érdekes módon Tunézia is újra népszerű, a görög szigetek közül pedig Rodosz. Új úti cél pedig nálunk Spanyolország, Mallorcára repülünk Budapestről.

Miben más a TUI, mint a konkurencia?

Úgy gondolom, hogy a szolgáltatások minősége öszszességében nálunk a legjobb a magyar piacon. Ezt az is igazolja, hogy panaszos leveleink száma kevesebb mint 1% éves szinten. A TUI Csoport telepített idegenvezetőinek egyedülállóan felhatalmazásuk van arra is, hogy a helyszínen akár készpénz visszatérítésével is megoldják a felmerülő problémákat. Folyamatosan képzett munkatársaink széleskörű tájékoztatást nyújtanak az utasoknak, illetve csak minőségi, a német és az osztrák piacon is bevált szállodákat kínálunk. Ezen kívül Magyarországon egyedül a TUI kalkulálja bele az árba a reptéri illetéket is. Megújítottuk honlapunkat is, mely a legnagyobb adatbázissal rendelkezik az egész országban. Az utak élőben és ténylegesen online foglalhatóak, mivel egyedülállóan a foglalási rendszerekben vizsgálja és igazolja vissza a helyeket pár másodpercen belül. Négy kattintás elég egy teljes foglaláshoz. Egyéb tevékenységeink között pedig a június 10-én megrendezésre kerülő Red Bull Röpnap is szerepel, aminek a szakmából csak mi vagyunk a hivatalos támogatója.

Hogy látja a hazai utazási irodák jövőjét?

Várható egy tisztulás, valószínűleg nem minden utazásszervező fogja túlélni a következő három évet. A körülmények keményebbek lesznek: ahhoz, hogy az utazási irodák az online irodákkal szemben talpon maradjanak, nem elég várni, hogy bejöjjön az utas, csak proaktív gondolkodással lehet fennmaradni. Április végén Bécsben már az egész jövő évre irányuló terveinkről fogunk beszélni. Én a német példát szeretném erősíteni Magyarországon is: kidolgozott koncepcióval, szorgalommal és összetartással elérhetjük, hogy kulturáltabb és hatékonyabb legyen a piac.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.