Mi várható az idén a TUI-nál?
Bár a magyarok utazási kedve még mindig nem túl nagy, és nehéz évnek nézünk elébe, hiszen itthon a megcélzott középréteg a jelenlegi gazdasági helyzet miatt igen gyenge, a foglalások alapján mégis úgy látom, hogy lassan, de biztosan haladunk előre.
Pozitívan tekintek a jövőre, hiszen minden nehézség ellenére a tavalyi számokhoz képest növekszünk, így a jelenlegi fejlődéssel elégedett vagyok. Szeretném megköszönni a bizalmukat azoknak az irodáknak, akik visszajöttek hozzánk, egyben örülök annak, hogy sokan felismerik azokat a lehetőségeket, amiket mi nyújtunk. Ráadásul bővült az árualapunk: magyarországi indulással osztrák termékek is az utasaink rendelkezésére állnak, ami azt jelenti, hogy az összes foglalási rendszeren keresztül több mint 400 szállodát lehet kontingensből foglalni Törökországba, Görögországba és Spanyolországba. Ezzel Magyarországon nekünk lett a legnagyobb árualapunk budapesti indulással.
Mi a legnépszerűbb nyári úti cél az eddigi foglalások alapján?
Egyértelműen Törökország. Érdekes módon Tunézia is újra népszerű, a görög szigetek közül pedig Rodosz. Új úti cél pedig nálunk Spanyolország, Mallorcára repülünk Budapestről.
Miben más a TUI, mint a konkurencia?
Úgy gondolom, hogy a szolgáltatások minősége öszszességében nálunk a legjobb a magyar piacon. Ezt az is igazolja, hogy panaszos leveleink száma kevesebb mint 1% éves szinten. A TUI Csoport telepített idegenvezetőinek egyedülállóan felhatalmazásuk van arra is, hogy a helyszínen akár készpénz visszatérítésével is megoldják a felmerülő problémákat. Folyamatosan képzett munkatársaink széleskörű tájékoztatást nyújtanak az utasoknak, illetve csak minőségi, a német és az osztrák piacon is bevált szállodákat kínálunk. Ezen kívül Magyarországon egyedül a TUI kalkulálja bele az árba a reptéri illetéket is. Megújítottuk honlapunkat is, mely a legnagyobb adatbázissal rendelkezik az egész országban. Az utak élőben és ténylegesen online foglalhatóak, mivel egyedülállóan a foglalási rendszerekben vizsgálja és igazolja vissza a helyeket pár másodpercen belül. Négy kattintás elég egy teljes foglaláshoz. Egyéb tevékenységeink között pedig a június 10-én megrendezésre kerülő Red Bull Röpnap is szerepel, aminek a szakmából csak mi vagyunk a hivatalos támogatója.
Hogy látja a hazai utazási irodák jövőjét?
Várható egy tisztulás, valószínűleg nem minden utazásszervező fogja túlélni a következő három évet. A körülmények keményebbek lesznek: ahhoz, hogy az utazási irodák az online irodákkal szemben talpon maradjanak, nem elég várni, hogy bejöjjön az utas, csak proaktív gondolkodással lehet fennmaradni. Április végén Bécsben már az egész jövő évre irányuló terveinkről fogunk beszélni. Én a német példát szeretném erősíteni Magyarországon is: kidolgozott koncepcióval, szorgalommal és összetartással elérhetjük, hogy kulturáltabb és hatékonyabb legyen a piac.