hirdetés
hirdetés

Malév csőd a bankok szemszögéből

A banki oldal álláspontjáról tájékoztatta lapunkat a Magyar Bankszövetség a Malév leállása kapcsán a bankkártyás ügyfelek kártérítéséről. 

hirdetés

Mint ismeretes, a Malév február 3-i leállását követően a kártyakibocsátó magyarországi bankok – a nemzetközi kártyatársasági előírásoknak megfelelően– azonnal ügyfeleik rendelkezésére álltak, és tömegesen kezdték meg a bankkártyás fizetések kapcsán a repülőjegyek visszatérítését. A Malév által publikált 750 000 érvényes jegyből a legutóbbi statisztikák szerint mintegy 60 000 db jegyet vásároltak bankkártyával.

Ez azt jelenti, hogy a nagyobb bankok több ezres nagyságrendben dolgozták, dolgozzák fel a jegyvisszatérítéseket, ami nagy adminisztrációs munkavégzéssel jár. A bankok a folyamatért semmiféle költséget nem számolnak fel az ügyfeleknek, akik a modern, kártyás fizetés előnyeként tapasztalhatják meg a pénzük visszafizetését. Több bank az előzetes jóváírást is vállalta, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi visszaigénylési folyamat több hónapos várakozási idő helyett, az adatok feldolgozása után már néhány nappal jóváírták az igénylő kártyás ügyfelüknek a repülőjegy árát, tudatta lapunkkal Sütő Ágnes, a Magyar  Bankszövetség Kommunikáció és elektronikus csatornákért felelős területi vezetője.  

Az ügy kezelésében a Bankok és a Bankszövetség fogyasztóvédelmi hozzáállását a PSZÁF vezetése írásbeli elismeréssel illette, tudtuk meg.

A repülőjegyek bankkártyás értékesítésének egy része utazási irodákon keresztül történt.

Ahogy korábban olvashatták nálunk is, az utazási irodák a jegyértékesítéssel kapcsolatban azt az álláspontot képviselik, hogy a szolgáltatás nem teljesüléséért ők felelősséget nem viselnek - az ügynöki szerepvállalásból adódóan. Ugyanakkor a bankkártyás fizetésből eredően az adott utazási irodák és adott bankok között – egy másik - szerződéses jogviszony áll fenn, közölte a szervezet. 

Az utazási irodák ügynöki szerződése a Malévval van, a bankokkal pedig kártyaelfogadói szerződésük van. Ez a nemzetközi kártyaelfogadói szerződés az, amely kötelezi az utazási irodákat, hogy a meg nem valósult szolgáltatások árát visszautalják, annak ellenére, hogy nem az adott utazási iroda a felelős a szolgáltatás meghiúsulásáért, hangsúlyozza a Bankszövetség.

A Szövetség kiemelte, a bankok a jogszabályok teljes körű betartásával, ezen utóbbi szerződés szerint cselekszenek. A bankszektor prudenciális működését szigorú ágazati és nemzetközi szabályrendszerek, magas szintű kontrollt gyakoroló hatósági szervek biztosítják.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai