hirdetés

Megalakult a Magyar Gasztro Térkép Klaszter

A szakmai egyesülés fő céljai között a honi élelmiszer-kersekedelem élénkítése és többek között a vendéglátás költséghatékonyabb, több magyar alapanyagra épülő működése áll.

hirdetés

Hétfő reggel a Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác termében tartott sajtótájékoztató keretében írta alá a Magyar Gasztro Térkép Klaszter alapító okiratát a szakmai egyesülés tizenkét alapító szervezete, a Profi Magyarország Zrt., Az Élelmezésvezetők Országos Szövetsége, A Tudatos Vásárlók Egyesülete, a Kortárs Gasztronómiai és Kulturális Egyesület, a Mirbest csoport, A TESCO-Global Áruházak Zrt., a Levegő Munkacsoport, a Prémium Hungaricum Egyesület, a Magyar Gasztro Kontroll Kft., az Infobex Kft. és a Chef Centrum Kft. Az okmányt a Vidékfejlesztési Minisztérium, mint támogató képviseletében Dr. Kardeván Endre, élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár látta el kézjegyével.
A Magyar Gasztro Térkép Klaszter céljai között szerepel a hazai termelők árujának bejuttatása a nemzetközi áruházláncokhoz, a tisztességtelen árfelhajtás kiszűrése, a magyar termékek piaci szerepének erősítése.
„Mindenek előtt, engedjék meg, hogy gratuláljak az alapítóknak a kezdeményezéshez – mondta Dr. Kardeván Endre. – Közös érdekünk a hazai lakosság elsősorban hazai termékekkel történő ellátása, ezért fontos, hogy az élelmiszerlánc valamennyi szereplője egy rendszerben szerepeljen.”
„Szeretnénk bebizonyítani, hogy van kereslet, csak termelni kell – tette hozzá Orsolyák Zoltán, a Magyar Gasztro Térkép Klaszter elnöke. – Sajnálatos, hogy sok termékből ma már annyit sem állítznk elő, ami a hazai keresletet kielégítené, de ez a helyzet orvosolható."

Orsolyák Zoltán (foto: MTI - Máthé Zoltán)

Orsolyák Zoltán kiemelte, hogy a legnehezebb helyzetben a vendéglátási ágazat van, számadatok szerint a regisztrált 14 ezer vállalkozásból talán ötezer életképes, a többi legfeljebb vegetál. A költségtakarékosság az alapanyag beszerzésre is kihat, ez pedig nem kedvez a hazai termékek felhasználásának. A Klaszter egyik fő célja, hogy a nagy bevásárlóközpontok partnerei között a hazai beszállítók aránya növekedjen, bővüljön a magyar temékpaletta. Ennek a törekvésnek jegyében csatlakozott a szervezethez két multinacionális lánc.
A termelők és a felhasználók közötti legrövidebb út kialakításához lehet segítség a Klaszter által létrehozott virtuális piactér, amely egy valós nagybani piac működését modellezi. Ezen az online felületen a Klaszter által hitelesített szereplők, termelők jelenhetnek meg meghatározott feltételrendszer szerint, amely a minőségbiztosítás egyik alappillére. A weboldalon üzletelő vállalkozások a csatlakozásukkal hitet tesznek a hazai előállítású termékek használata és népszerűsítése mellett.
„Jelenleg sajnos a hazai termékek sokszor drágábbak a külföldi importnál. – tette hozzá Orsolyák Zoltán. – Ennek feloldására be kell induljon egyfajta önszabályozás a piaci szereplők részéről, így kiszűrhetők a rendszerből a tisztességtelen árfelhajtó tényezők.”
Dr. Kardeván Endre szerint nélkülözhetetlen a helyi élelmiszer előállítás összekapcsolása a közétkeztetést, vendéglátást végző egységekkel, mert így felértékelődik a helyi termék fogalma. Nem utolsó szempont, hogy ezzel a lehetőséggel élve a szállítási költség nem terheli feleslegesen a végfelhasználót.

(Kolbe Gábor - Vendég&Hotel)

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint megszavazzák a VII. kerületi lakók, hogy a szórakozóhelyek csak éjfélig lehessenek nyitva a kerületben?

Kiadónk társoldalai