A Facebook, mint hatékony marketingeszköz

A Facebook már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv oda menekült a koronavírus „elől”, azonban a kék óriás egyre többet követel a sikerért cserébe, mégis jobban bíznak benne. Stockholm-szindrómában a kkv-k – derül ki a Marketing Commando tíz éve folyó felmérésének idei eredményéből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Facebook a kkv-k legnépszerűbb marketingeszköze és 2020 abszolút nyertese. A válaszadók 83 százaléka használja, 4 százalékponttal többen, mint egy évvel korábban. Idén először a leghatékonyabb eszközök listáját is a közösségimédia-óriás vezeti. Mi több, a koronavírus okozta nyomás hatására használt eszközök listáján is a Facebook áll az élen.

„Túszul ejtette a cégeket a Facebook, és egyre több befektetést követel, egyre több profitot visz el, egyre kisebb eredményekért. Ennek ellenére is számottevően, 7 százalékponttal erősödött iránta a bizalom. Ez olyan, mintha Stockholm-szindrómában lennének a cégek” – véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleménye szerint ennek az a magyarázata, hogy ma még mindig alacsony áron lehet a Facebookon hirdetni. Így azok a vállalkozások, melyek elkezdik használni, pozitívan csalódnak az eredmények láttán. Azonban a szakember óvatosságra int: veszélyes csak a Facebookon hirdetni, mert kiszolgáltatottá teszi a vállalkozást.

Az év meglepetése az Instagram, amely a legnagyobb, 10 százalékpontos növekedést produkálta, és ezzel a harmadik a listán, eggyel javítva a tavalyi eredményen.

Az „Insta” azért vonzó a kis cégeknek, mert még nagy az organikus elérése, a közönség még aktív, a hirdetési funkciók pedig egyre jobbak. Emellett könnyű rá tartalmat fejleszteni, elég hozzá egy jó fotó. Ez egyszerűbb, mint elkészíteni a Facebookra egy videót vagy megírni egy szöveges posztot – magyarázza Wolf Gábor.

A listát elnézve szembetűnő a tartalommarketing-eszközök erősödése. A Facebook és az Instagram mellett erősödött a blog és a hírlevél. A koronavírus-nyomás hatására egyre többek vágtak tartalomkészítésbe, vélhetően ezzel pótolva a személyes találkozókat és a rendezvényeket. Szemmel láthatóan megszaporodtak a céges tartalmak, online videók, élő bejelentkezések, hírlevelek és szöveges posztok szinte minden felületen – mondta Wolf Gábor.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2020

1. Facebook
2. Honlap
3. Instagram ↑+1
4. Ajánlás ↓–1
5. Google
6. Blog ↑+1
7. Keresőoptimalizálás (SEO) ↓–1
8. Hírlevél ↑+1
9. Ajánlatkészítés ↓–1
10. YouTube

A koronavírus átrendezte a hatékonysági sorrendet

Hatékonyság szerint vizsgálva, a Facebook első alkalommal került az első helyre, maga mögé utasítva az ajánlást. „A Facebook mára megkerülhetetlen tényezővé vált. Világszerte 2,7 milliárd felhasználó érhető el rajta, eszeveszett tempóban fejlesztenek újabb és újabb hirdetési eszközöket. Ez óriási lehetőségeket jelent a kis és közepes cégeknek, mert az új eszközök kezdetben nagyon hatékonyak. Akik először kezdik használni az új lehetőségeket, azok nagyon jó eredményeket érhetnek el. Ez a gyorsaság a kkv-k legfontosabb versenyelőnye, ezért érdemes mindig kipróbálni és bevetni az újdonságokat” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.

A harmadik leghatékonyabbra értékelt eszköz a networking lett, mely három helyet erősödött az egy évvel korábbihoz képest, ami szintén meglepte a szakembert: úgy tűnik, hogy számos vállalkozás ezen a módon váltja ki például az üzletkötők munkáját vagy a személyes találkozásokat.

Ugyancsak váratlan, hogy négy helyet előre ugorva hetedik az árösszehasonlító oldal, mely először került a top 10 közé, ami nagy valószínűséggel összefügg a Google Shopping magyarországi elindulásával és térnyerésével.

A kkv-marketingeszközök sorrendje hatékonyság szerint 2020

1. Facebook ↑+1!!!
2. Ajánlás ↓–1
3. Networking ↑+3
4. Google ↓–1
5. Honlap ↓–1
6. Webshop ↓–1
7. Árösszehasonlító oldalon megjelenés ↑+4
8. Hírlevél ↓–1
9. SEO ↓–1
10. Instagram ↑+3

Módszertan

Online, önkitöltős, kérdőíves, kvantitatív kutatás a Marketing Commando Facebook-követőinek és hírlevél-feliratkozóinak körében. Elemszám 1140 fő. Az adatok elemzése statisztikai módszerekkel történt. A felmérés nem reprezentatív. A mintavétel 2020 novemberében történt. A kutatás 2009 óta évente kerül elvégzésre.

Forrás: Store insider


Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.
Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont

Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont 

Esztergom minden korábbinál színesebb rendezvényszezont nyit az idei évben.
Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón

Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón 

A fesztivál során immár negyedszerre osztották ki a rangos NEB díjakat, amelyek innovatív és fenntartható európai projekteket díjaznak

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.