Budapesti hotel a világ legjobb luxusszállodái között

Majd’ hárommillió utas véleményét összesítve kiderült, melyek a világ legjobb luxusszállodái. Egy budapesti hotel is bekerült a top10-be.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Immár harmadik alkalommal hozta világra a luxushotelekről szóló jelentését a ReviewPro nevű társaság. A cég 2,713.414 online vendégértékelést gyűjtött össze a 2015-ös évből, ezeket értékelték ki, és ennek alapján állították össze a világ legjobb egyéni luxusszállodáinak és luxushotelmárkáinak listáját.

Az összefoglaló készítői hangsúlyozták, hogy a globális utazók 89%-a fontosnak tartja az online véleményeket, és akár egyetlen negatív vélemény is elég ahhoz, hogy valaki úgy döntsön, hogy inkább egy versenytárs szállodát választ.

A ReviewPro szerint minden egyes visszajelzést, akár pozitív, akár negatív, úgy kell tekinteni, mint az ügyfélszolgálatra beérkező hívást. Az értékelés 2,690 szállodát érintett, amelyek 159 luxusmárkához tartoznak, a vizsgálat azonban nem terjedt ki a luxus apartmanhotelekre.

A szállodamárkákat két csoportba osztották, a húsz egységnél nagyobb hálózatokat, illetve az annál kevesebb taggal rendelkezőket külön-külön vizsgálták. A vizsgálat során összesítették 175 online utazási iroda (OTA) honlapján és utazói véleményoldalon megjelent értékeléseket. Az összesítés végén átlagolták a véleményeket, így minden egyes szállodáról és szállodamárkáról kialakult egy ún. Globális Vélemény Index (GVI). Csak olyan hotelek esetében vették figyelembe az eredményeket, ahol legalább 100 véleményt tudtak összegyűjteni.

A vendégek elégedettsége alapján a legjobban teljesítő nagy luxusszállodamárka a Four Seasons lett 93,2%-os GVI-vel, míg a 20-nál kevesebb egységet tömörítő kis márkák esetében a Library Hotel Collection vitte el a prímet 96.1%-os GVI-vel. A top 25 nagy márkák között több olyan is akad, amelynek hazánkban is működik egysége, ilyen a Four Seasons, a The Ritz-Carlton, Kempinski Hotels és az InterContinental Hotels Group.

Az önálló luxushotelek között a Belmond Palacio Nazarenas és a Spicers Peak Lodge került az élre, egészen elképesztő, 98.1%-os GVI-val. Ezen a listán az előkelő hatodik helyen szerepel a budapesti Aria Hotel 97,5%-os teljesítménnyel. A szálloda 2015 tavaszán nyitott, ebben a cikkünkben olvashat a helyről bővebben. 

A tanulmány azt is megállapította, hogy a top 25 kis luxushotel márka esetében az átlagos vendégelégedettség jelentős mértékben, több mint egy százalékkal nőtt az előző évihez képest (92,2%-ról 93,7%-ra). A nagy márkák esetében nem történt változás, és az átlagos elégedettség is alacsonyabb, 90,1%-os volt.

A luxushotelpiac Kínában nőtt a leggyorsabban, ott 46%-kal nőtt a hotelértékekések száma, míg az amerikai szállodák esetében 13%-kal kevesebb vendégvélemény született. A vendégértékelések 26%-a a TripAdvisorról származott, míg a booking.com-ról jóformán ugyanennyit (25%) vettek figyelembe. A harmadik helyen már nem a Facebook, hanem a Ctrip áll.

A top100 értékelt luxushotel közül a legtöbb Kínában található (23), második helyen a Maldív-szigetek (11), harmadikon az Egyesült Királyság (6) áll.

A hoteleket szolgáltatási színvonal, ár, elhelyezkedés és tisztaság alapján is rangsorolták. A fent már említett budapesti Aria Hotel a szolgáltatási színvonala alapján szintén a hatodik helyre került, míg a budapesti Four Seasons Gresham Palace az elhelyezkedése miatt került be a legjobb 20 közé.


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.