hirdetés
hirdetés

Holdig érő PET palackfa

Magyarországon a becslések szerint egy évben 100 millió tonna szemét keletkezik, amelynek körülbelül a 20%-a származik a háztartásoktól. A keletkezett hulladékok közül az egyik „legnépszerűbb” a műanyag vagy PET palack, amelynek lebomlási ideje közel 450 év és évente 80 millió darabot dobunk ki. A Médiaunió 2016-os kampánya a PET palackok elleni küzdelemre buzdít.

hirdetés

2014-ben a KSH adati szerint a hazai csomagoló iparág 3,6%-kal bővült, megközelítve az ország GDP-növekedésének ütemét. Ennek a legnagyobb veszélye, hogy ezeknek a keletkezett hulladékoknak a nagy része gyűjtik szelektíven. Európában is csupán a hulladék mindössze 48%-át szelektálják. Magyarországon még rosszabb a helyzet, itthon ugyanis az emberek 80-90%-a vallja magáról, hogy szelektíven gyűjti a hulladékot, viszont valójában csak 15%-uk szelektál - írja a Szelektálok.hu.

A műanyag hulladék a második legnagyobb mennyiségben keletkező hulladék típus, amelynek jelentős részét teszik ki a PET palackok. Az ellenük folytatott küzdelem egyik legegyszerűbb módja a szelektív gyűjés. Erre a Budapesten 226 helyen van lehetőségünk. A legtöbb fővárosi társas és lakóházban is találunk már szelektív kukákat. De a vidéki városokban is egyre több helyen találkozunk kihelyezett szelektív hulladékgyűjtő szigetekkel.

Ennek ellenére a 2015-ös PET palack kupán rekord mennyiségű, 35.000 műanyag palackot és üveget szedtek ki a Tiszából. A szelektív hulladékgyűjtés és a PET palackok elleni küzdelem nem csak Magyarországon, de világszerte is problémát okoz. A Csendes-óceánban két nagy, műanyag hulladékokból álló sziget is található. Japán térségében található egy úgynevezett keleti, Hawaii környékén pedig a nyugati szemétfolt. A két sziget átmérője 2500 kilométer, súlyuk körülbelül 100 millió tonna. A vízben lebegő szemétsziget vastagsága 10-30 méter is lehet.

Ha már megvettük, szelektáljunk vagy hasznosítsuk újra, de legegyszerűbb, ha nem vásárolunk műanyag palackba csomagolt terméket - tanácsolja a Médiaunió.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk