Jön a 10. budapesti divathét

Az országimázst építi és a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), ahol idén ukrán tervezők is bemutatkoznak, és az összefogás a hívószó.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon, hangzott el a program beharangozó csütörtöki tájékoztatóján a rendezvény színhelyéül szolgáló Szépművészeti Múzeumban 

Az életre hívása óta eltelt 5 évben szezonról-szezonra bizonyította, hogy miért érdemes Dubajtól kezdve, az USA-n át, valamint számos európai nagy divatfővárosból is Budapestre seregleni a nemzetközi forgalmazóknak, újságíróknak, divatipari szakembereknek és döntéshozóknak, mondta el Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

 

Elhangzott még, hogy az eddigi 9 BCEFW során közel 200 divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), ahol 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre.

A jubileumi 10. BCEFW keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között, a hétvége során pedig több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban. Hét közben 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte. 

Az Ügynökség kiemelt célja, hallottuk, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week.

„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat-és design szektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást”, mondta a vezérigazgató. 

Mutatós számok, sokmillió érdeklődő a világhálón

A részletes programokról, illetve a rendezvényfolyam korábbi adatairól pedig Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese beszélt. Elhangzott, hogy a BCEFW elmúlt 9 szezonja számos eredményt ért el: közel 20 000 helyszíni látogatót vonzottak a központi események, melynek keretében 220 modellel közel 200 catwalk showt rendeztek.

Ezentúl a divathetek során több mint 150 kiegészítő rendezvény is megvalósult. Az 5 év során 130 divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját, amelyet csak az utóbbi 2 szezonban több mint 1,5 millió TikTok videómegtekintés kísért, az Instagrammon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.

Miért pont szeptember elején?

A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban.

Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni.  „Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Week-et, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre, így tervezőink szezonról-szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják”, mondta .Forintos-Szűcs Anita. 

Idén az ukrán tervezőké az egyik főszerep

Az MDDÜ a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre. A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az Ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Week-kel.

Az augusztus 29 – szeptember 4. között megrendezésre kerülő jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül 15 magyar és 2 lengyel tervező mellett kiemelt szerepben 7 ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá 7 kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban.

Aki nem tud személyesen jelen lenni, ne bánkódjon!

A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetőek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján. Budapesten városszerte közel 30 side event is megvalósul, divat támájú kerekasztal-beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot.

Emellett a jól működő nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve, számos tervező kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külső helyszíneken.

CSR-felajánlás

Az Ügynökség, az előző évekhez hasonlóan, ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó teljes összeget, amelyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.

 

Forrás: MDDÜ / Turizmus Online


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.